Pagina 1 van 1

2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 00:50
door HLaan
Ik heb bij Turner Engineering een 8:1 stage-1 flowed cilinderkop besteld en gemonteerd al een heel tijdje geleden.
Nu het begint te kriebelen wil ik de auto eens af hebben en op de weg krijgen zodat ik naast sleutelen ook eens lekker kan rijden met het ding.

Nu lekte het spruitstuk (in ieder geval) bij inlaat cil 2 en 4 dus het spruitstuk gedemonteerd en laten vlakken na geconstateerd te hebben dat deze niet meer 100% vlak was.
Eerst even goed kijken voordat ik de boel weer in elkaar zet dacht ik en daar constateerde ik het volgende:
*De 2 nokjes die in de cilinderkop zitten om het spruitstuk te centreren hebben in de cilinderkop een diameter van 6,7 mm (Foto-1) Terwijl de daarvoor bestemde gaten in het spruitstuk tot mijn verrassing een kleinere hebben diameter van 5,1 mm. Hoe heb ik dit ooit zo kunnen monteren
*De 2 buitenste gaten (Uitlaat 1e en 4e cylinder komen niet helemaal recht voor de gaten van de cilinderkop zie foto’s 2 t/m 3
Foto-4 is de pakking op de cilinderkop waar je ziet dat deze ook niet helemaal mooi op cylinder-4 ligt maar deze sluit nog niet een deel van de uitlaat poort af terwijl dat wel gebeurd door het spruitstuk.
Deze verschillen heb ik opgemerkt door de pakking op de cilinderkop te houden en daarna op het spruitstuk te leggen, ik weet dat ik niet mag uitgaan betreft maatvoering van een pakking maar dit verschil is wel erg extreem en overduidelijk.

Het spruitstuk komt van een 5 gelagerde 2.25 petrol af maar ik heb ook nog een spruitstuk van een 2.25 7:1 blokje liggen en zowel de gaten van de inlaat kant als die van de uitlaat kant komen exact overeen tussen beide spruitstukken. Ik vermoed dat het verschil in de cilinderkop zit, kan dit een kop van een Santana zijn, of van iets anders ?

NOKJES / DONGELS
Foto-1.JPG --> mod_embed_images_loadimage('5535a2adebbf4f0ee0bcdc793ba670d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-8vlDrKQcEp0%2FUWXN2_NCXEI%2FAAAAAAAAA6I%2FH0YAeR7VxGM%2Fs912%2FFoto-1.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-8vlDrKQcEp0/UWXN2_NCXEI/AAAAAAAAA6I/H0YAeR7VxGM/s912/Foto-1.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-8vlDrKQcEp0%2FUWXN2_NCXEI%2FAAAAAAAAA6I%2FH0YAeR7VxGM%2Fs912%2FFoto-1.JPG', '', 16488883, 600, 600, 'Loading image ...', false);

PASSING PAKKING OP SPRUITSTUK (Bij inzoomen is het verschil bij benadering zichtbaar op de buitenste poort)
Foto-2.JPG --> mod_embed_images_loadimage('6c377c0b89106ecfaa27f7a30848a6d7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F--B5RHUtN9Fk%2FUWXN8Eqx7kI%2FAAAAAAAAA6Q%2Foxc75O4J8nE%2Fs912%2FFoto-2.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/--B5RHUtN9Fk/UWXN8Eqx7kI/AAAAAAAAA6Q/oxc75O4J8nE/s912/Foto-2.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F--B5RHUtN9Fk%2FUWXN8Eqx7kI%2FAAAAAAAAA6Q%2Foxc75O4J8nE%2Fs912%2FFoto-2.JPG', '', 16488883, 600, 600, 'Loading image ...', false);

SPRUITSTUK BUITENSTE POORT, LIJNTJE GEEFT WEER WAAR DE UITLAATPOORT OP DE CYL KOP ZICH BEVIND, NIET GEHEEL "Aligned"
Foto-3.JPG --> mod_embed_images_loadimage('27e5e8c1adc72e35160f400c521ace68', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-2bm040xKLqY%2FUWXN_h5yhZI%2FAAAAAAAAA6Y%2FuoS4dpCnvOg%2Fs912%2FFoto-3.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-2bm040xKLqY/UWXN_h5yhZI/AAAAAAAAA6Y/uoS4dpCnvOg/s912/Foto-3.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-2bm040xKLqY%2FUWXN_h5yhZI%2FAAAAAAAAA6Y%2FuoS4dpCnvOg%2Fs912%2FFoto-3.JPG', '', 16488883, 600, 600, 'Loading image ...', false);

CYL KOP PASSING VAN DE PAKKING UITLAATPOORT CYLINDER-4 (ACHTERSTE CYLINDER SCHUTBORD ZIJDE)
Foto-4.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ff150b883e6bb3858c4c53ac0a5dff7a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-uUWaed4sJyM%2FUWXOD0Nqw9I%2FAAAAAAAAA6g%2FtFTfVz5gtYg%2Fs912%2FFoto-4.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-uUWaed4sJyM/UWXOD0Nqw9I/AAAAAAAAA6g/tFTfVz5gtYg/s912/Foto-4.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-uUWaed4sJyM%2FUWXOD0Nqw9I%2FAAAAAAAAA6g%2FtFTfVz5gtYg%2Fs912%2FFoto-4.JPG', '', 16488883, 600, 600, 'Loading image ...', false);



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 21:45 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 01:07
door Dirk109
Ik heb hier een 2.25 staan die heeft nokjes van 5.8 in de kop en heb ook spruitstukken liggen van een 2.25 en een 2.5 beide ongeveer 6- 6.2 mm.
Misschien heb je een kop van een 2.5l gekregen?
Begrijp het echte niet want het spruitstuk van een 2.5 past ook op een 2.25 dus ja?

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f8be0a647aadd11e6bbb437dcc01f491', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16488923, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 01:17
door HLaan
Dag Dirk,

Tja een kop van een 2.5 kan idd misschien ook zijn. Zou jij beide spruitstukken van de 2.25 en de 2.5 eens willen vergelijken en dan specifiek betreft de stand van de buitenste uitlaatpoorten cylinder 1 en 4? Ben benieuwd of daar verschil in zit dan zou het idd een kop van een 2.5 kunnen zijn.

Alvast dank,
Huub

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 13:29
door Eric&Betty Boop
Jij zegt RPI. Moet dat niet Turner zijn?
Ik zie op de eerste foto duidelijk het TExxxx nummer staan van Turner Engineering. Staat ook op mijn geflowde Turner kop.

Ik heb hier bij mijn oude 11H blok ff gemeten. De dowels zijn 6,2 a 6,3mm en de gaten in een inlaatspruitstuk dat ik hier heb zijn 6,5mm.

Over wat voor spruitstukken heb jij het want dat kan ik op de foto niet zien. Spruitstukken van een serie of die van een 90/110?

Heb je het inlaat en uitlaatspruitstuk ook gedeeld of zitten die nog vast op elkaar en zijn ze ook vast op elkaar gevlakt?

Bij monteren moet je de beide spruitstukken los op elkaar monteren en dan eerst de bevestigingen aan de kop iets aandraaien en daarna pas de beide spruitstukken met 23Nm aan elkaar vast zetten. Wel ook een nieuwe pakking tussen de twee spruitstukken gebruiken.Ik heb daar ook nog wat uitlaatpasta gebruikt.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bed0e932107ef99b633227079d5a0c71', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16489329, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('6552439534d1cb72d74b6691c35a434f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16489329, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 23:28
door HLaan
Dag Eric,

Je hebt helemaal gelijk de kop komt bij Turner Engineering vandaan, heb het nagekeken en gevonden dus gelijk even aangepast in mijn bericht (mijn excuus aan Fa Turner en RPI).
De dowels zijn niet zo'n probleem, dat is eenvoudig op te lossen door de gaatjes in het spruitstuk wat op te ruimen naar de juiste maat.

De spruitstukken;
-Spruitstuk dat ik gemonteerd had en weer ga monteren komt van een LR90 en dus van een bijbehorend 2.25 Petrol 5 mainbearing blok, op het spruitstuk zit een weber 32/36 carb, het uitlaatspruitstuk wijkt af van een series in de zin dat de uitlaat bevestiging een aantal cm verder naar voren zit waardoor er een aanpassing (verlenging) van de uitlaatbocht nodig is..
-Spruitstuk dat ik gebruikt heb ter vergelijking van de stand van de in- en uitlaatpoorten is afkomstig van een 2.25 Petrol 3-bearing 7:1 series II blok.

Verschil;
Alle poorten van beide spruitstukken zitten gelijk terwijl de 2 buitenste uitlaatpoorten van cyl. 1 en 4 niet recht tegenover die van de cyl. kop zitten. Het verschil is niet heel erg groot en het is zo te monteren maar de gaten van spruitstuk en cyl. kop zitten dan bij de genoemde poorten ongeveer 4 mm verschoven van elkaar waarmee dus niet de gehele poort diameter benut wordt.

Reden of oorzaak verschil:
Vandaar mijn vraag, het kan ook slordigheid van Land Rover zijn geweest al lijkt mij dat wat sterk. Ook kan het "slijtage/kromtrekken" zijn, specifiek deze 2 buitenste uitlaatpoorten hebben daarvoor de ruimte en de montage gebeurd dmv bouten door in het spruitstuk aangebrachte sleufgaten (en die sleufgaten zijn niet voor niets sleufgaten dunkt mij).

Montage;
Door het inlaat- en uitlaat spruitstuk een stukje los van elkaar te maken, dan op de cyl kop te monteren kan idd een goede tip zijn om lekkage aan de cyl kop zijde te voorkomen maar zal zeker niet het niet recht tegenover elkaar staan van de buitenste 2 uitlaatpoorten verhelpen. Omdat ik het gehele spruitstuk (dus in- en uitlaat aan elkaar gemonteerd) heb laten vlakken komt de montage wat dat betreft wel goed.

Hoe verder;
Mijn plan is om het spruitstuk zover mogelijk aan te passen; de gaten tbv de dongels wat op te ruimen naar de juiste maat en ik ga zover mogelijk zonder de wand van het spruitstuk uit te dunnen het 4mm verschil aan de spruitstukzijde aanpassen dmv slijpen/schuren/frezen al zal dat om het netjes te doen EN de juiste gereedschappen EN het nodige geduld vragen. Er zit in ieder geval wat vlees dat er ongestraft afgehaald kan worden.

De openstaande vraag;
Desalniettemin blijf ik benieuwd of dit nu oorzaak productie, slijtage is of dat er toch stiekem verschillen zitten in de spruitstukken en/of cylinder koppen betreft de stand/plek van deze 2 uitlaatpoorten.

GrT,



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 23:56 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 11 apr 2013, 23:45
door Lennart SII 109 2.25B
QuoteSpruitstuk dat ik gemonteerd had en weer ga monteren komt van een LR90 en dus van een bijbehorend 2.25 Petrol 5 mainbearing blok, op het spruitstuk zit een weber 32/36 carb, het uitlaatspruitstuk wijkt af van een series in de zin dat de uitlaat bevestiging een aantal cm verder naar voren zit waardoor er een aanpassing (verlenging) van de uitlaatbocht nodig is..
weet je zeker dat dit een spruitstuk van een 2.25 en niet van een 2.5 is? Bij het spruitstuk van een 2.5 zit de uitlaatbevestiging een aantal cm naar voren.
Ik heb namelijk om mijn uitlaat te behouden na een wissel van 2.25 naar 2.5, het spruitstuk van de 2.25 moeten gebruiken/gebruikt.

Lennart

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 00:22
door Dirk109
Ik denk dat jij een uitlaat van een 2.5 heb gebruikt en een inlaat van een 2.25 als dat op elkaar past.
Die carburateur 32/36 ken ik ook niet, standaard is het de 32/34 op de 90 of 110 op de late 2.25 of de 2.5.
Dat de uitlaat een paar cm naar voren zit wijst op een 2.5 uitlaatspruitstuk.Ook te herkennen aan de zwaardere draad eindjes.
Waar staat je auto? Ik heb hier alle spruitstukken los liggen kan je even passen.(midden nl omgeving Tiel)
Ook kan ik nog foto's maken als je wilt.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d0ee43459cc46b897bbd5bcc92ecf79', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16490630, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 00:30
door HLaan
Dag Lennart,

Na het berichtje van Dirk hieronder moet ik mijn onderstaande uitspraken in twijfel nemen....het kan weldegelijk een 2.5 spruitstuk zijn of een late 2.25

Ja ik weet zeker dat ik een spruitstuk van een 2.25 heb gebruikt echter zijn er wel diverse versies en voor zover mij bekend is dit verschil eenduidig tussen Series II, Series III en 90/110 2.25 blokken welke bij de Series 3 krukaslagers hebben en die van de 90/110 5 krukaslagers.

Eenduidig hmmm;
Het zal wel niet helemaal zo zwart wit zijn Land Rover heeft vast blokken met 3 krukaslagers wel ergens in de vroege 90/110 productie toegepast en andersom 5 gelagerde blokken in de laatste series productie maar ik gebruik dit als houvast.

Wat foto's van beide spruitstukken:
Foto-5.JPG --> mod_embed_images_loadimage('795e5d4a9f5a380aab0eedf2230c766f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-9i38TFg_l2Y%2FUWccd9I7wZI%2FAAAAAAAAA6w%2F4f-Nyk-miBo%2Fs912%2FFoto-5.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-9i38TFg_l2Y/UWccd9I7wZI/AAAAAAAAA6w/4f-Nyk-miBo/s912/Foto-5.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-9i38TFg_l2Y%2FUWccd9I7wZI%2FAAAAAAAAA6w%2F4f-Nyk-miBo%2Fs912%2FFoto-5.JPG', '', 16490655, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-6.JPG --> mod_embed_images_loadimage('ffed4e1d3f9ededfe1889187f9d8686a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-YE2a57sdUvk%2FUWcckMB3MQI%2FAAAAAAAAA64%2FREH04uMBPzU%2Fs912%2FFoto-6.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-YE2a57sdUvk/UWcckMB3MQI/AAAAAAAAA64/REH04uMBPzU/s912/Foto-6.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-YE2a57sdUvk%2FUWcckMB3MQI%2FAAAAAAAAA64%2FREH04uMBPzU%2Fs912%2FFoto-6.JPG', '', 16490655, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-7.JPG --> mod_embed_images_loadimage('1ff5f11b397ee6f70990a53dd66037d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-WANz3Ji5FSE%2FUWcctNi8_AI%2FAAAAAAAAA7A%2FOvqtuUSyrdU%2Fs912%2FFoto-7.JPG', 'https://lh4.googleusercontent.com/-WANz3Ji5FSE/UWcctNi8_AI/AAAAAAAAA7A/OvqtuUSyrdU/s912/Foto-7.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-WANz3Ji5FSE%2FUWcctNi8_AI%2FAAAAAAAAA7A%2FOvqtuUSyrdU%2Fs912%2FFoto-7.JPG', '', 16490655, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Wat mij nu opvalt is dat de 2 buitenste uitlaatpoorten van het Serie II spruitstuk groter/ovaal lijken. Mischien in het verleden al gemodificeerd ivm een gelijke constatering ?
Zal morgen eens meten met een schuifmaatje

GrT,
Huub



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 23:13 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 00:37
door HLaan
Dag Dirk,

De carberateur deed ik even uit mijn hoofd, zal idd wel een 32/34 zijn
Het spruitstuk zoals ik dat heb heb ik in zijn geheel van een (dacht ik) 2.25 5 gelagerd blok gehaald maar als dat een 2.5 is geweest zal ik dat niet weerleggen.
Ik heb 1 berichtje boven het jouwe nog wat foto's geplaatst van de 2 spruitstukken die ik heb
Als ik idd een spruitstukkenset heb van een 2.5 is dat leuk voor de weet.

Wonen doe ik in Stolwijk, Tiel is een urrtje rijden ongeveer.
Dank voor het aanbod, weet niet of ik er gebruik van ga maken, zo ja neem ik contakt op via PM hier op het forum.

GrT,
Huub

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 00:49
door Dirk109
Spruitstuk op de foto met de rechthoekige plaat is van een 2.5 en ook van een late 2.25
Dat 3 en 5 gelagerde kan je volgens mij wel vergeten.De 3 gelagerde blokken zijn rond 1980 al verdwenen dus kunnen niet in een 90 of 110 gebouwd zijn.
Overigens heb ik hier een 3 gelagerd blok waar een spruitstuk van een 2.25 en van een 2.5 op past dus ja zeg het maar.
Ik denk dat je zoals Eric al schreef de inlaat/uitlaat even los moet halen en dan eerst op de kop monteren alvorens de tussen bouten aan te draaien.
Anders ben je harte welkom om te hier te meten en te passen, ik heb beide spruitstukken los, alle soorten carburateurs en wat blokken 3 en 5 gelagerd.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9fe8a1ce1718a9a2931b8806d0978c95', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16490694, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 01:08
door HLaan
De oorzaak:
Ik begin meer en meer te denken, sterker nog ik constateer dat de 2 buitenste uitlaatpoorten door de jaren heen wat kromtrekken waardoor deze (spruitstuk en cyl kop) niet meer recht tegenoverelkaar zitten.
Kijk maar eens naar de foto 3 staartjes terug naar de uitlaatpoorten van het Series en het nieuwe type spruitstuk. Duidelijk is te zien dat bij het oude spruitstuk de 2 buitenste uitlaatpoorten ovaal en daardoor groter zijn, deze lijken bewerkt ivm dit euvel.
Ook is(was) dit een bij Land Rover bekend euvel gezien het feit dat er op het nieuwe type spruitstuk verstevigingen zijn aangebracht. Echter lijkt het erop dat deze verstevigingen niet hebben kunnen voorkomen dat deze 2 buitenste poorten alsnog kromtrekken zij het in een andere richting.

Hiermee zeg ik ook dat ik niet de enige ben....
Uiteraard loopt een blok als je het zo monteerd maar dan wel met de 2 buitenste uitlaatpoorten productief wat kleiner in diameter....

Foto-8.JPG --> mod_embed_images_loadimage('983b724280c9bb342ab9201a5b3df897', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-Ve_S3lkQ0jk%2FUWcsaUFPUHI%2FAAAAAAAAA7Q%2FytIfErd5K1Y%2Fs912%2FFoto-8.JPG', 'https://lh4.googleusercontent.com/-Ve_S3lkQ0jk/UWcsaUFPUHI/AAAAAAAAA7Q/ytIfErd5K1Y/s912/Foto-8.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-Ve_S3lkQ0jk%2FUWcsaUFPUHI%2FAAAAAAAAA7Q%2FytIfErd5K1Y%2Fs912%2FFoto-8.JPG', '', 16490716, 600, 600, 'Loading image ...', false);

GrT,
Huub



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2013 23:35 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: vr 12 apr 2013, 22:15
door Eric&Betty Boop
Huub, ik had na mijn blokwissel(11H blok naar 11H blok) eigenlijk een vergelijkbaar probleem met het spruitstuk van het nieuwe blok.
Dat is ook zo'n spruitstuk met de verstevigingsribben aan de onderkant zoals op jouw foto.
Het paste niet echt lekker en bleef lekken. Die spruitstukken zaten op mijn nieuwe blok toen het nog in een 110 hing en daar hoorde ik het ook al een beetje blazen. Vandaar dat ik ze gedemonteerd had.
Twee weken terug mijn oude spruitstuk gemonteerd en die viel gelijk op de goede plek en was gelijk gasdicht.
Mijn oude spruitstuk heeft niet van die verstevigingsribben..
Andrew Colville had kort geleden een posting over kromtrekkende TD5 spruitstukken. Hij haalde de verstevigingsribben tussen de afzonderlijke poorten weg en dan trokken ze niet meer krom.
Ik denk dat jij de spijker op de kop slaat en dat die verstevigde spruitstukken juist veel gevoeliger zijn voor kromtrekken dan de niet verstevigde. Als die ribben ontbreken zit er meer flex in het geheel.

Edit: Ik heb op dat spruitstuk trouwens gewoon een standaard 88 uitlaat systeem en niets verlengd omdat de flens iets verder naar voren zit.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f1d60213550923e9ceb33ddc476f137', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16492163, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('abc1b6043c0b14431d402b886a61026d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16492163, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2013 20:18 door Eric&Betty Boop.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: za 13 apr 2013, 00:15
door Dirk109
Ik heb er ook een paar zonder ribben en ook een die scheurde.
Foto-CMLAA7GB-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('095c840a160cb1293f21b1cef0f61d6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CMLAA7GB-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-CMLAA7GB-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-CMLAA7GB-D.jpg', '', 16492361, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-UQIZ3U6D-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('69a14c80ed70a5f68e47212f731b105d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UQIZ3U6D-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQIZ3U6D-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-UQIZ3U6D-D.jpg', '', 16492361, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d7125f52f1f73ef4ab82be10e8ebf03a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16492361, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: di 16 apr 2013, 01:48
door HLaan
Ik heb besluit genomen het spruitstuk aan te passen en weer te monteren.
Dus beide buitenste uitlaatpoorten aangepast aan de stand van de poorten op de cyl. kop.
Spruitstuk had ik al laten vlakken dus volgens mij moet het zo gaan werken.

GrT,
Huub

Gebruikte gereedschap slijpsteentje op de boormachine, ging prima werkte eenvoudig en netjes (geen bramen oid)
IMG_0871.JPG --> mod_embed_images_loadimage('512566b2ec805177daee4236ffa997c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-xReR0_sGd5k%2FUWx0OJ-h2dI%2FAAAAAAAAA7g%2FxO6V4A4vhRo%2Fs640%2FIMG_0871.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-xReR0_sGd5k/UWx0OJ-h2dI/AAAAAAAAA7g/xO6V4A4vhRo/s640/IMG_0871.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-xReR0_sGd5k%2FUWx0OJ-h2dI%2FAAAAAAAAA7g%2FxO6V4A4vhRo%2Fs640%2FIMG_0871.JPG', '', 16498625, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0873.JPG --> mod_embed_images_loadimage('151ae55de1894b8f091373f15e4eb92c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-O1v8Ot-faJs%2FUWx0Vd6vSOI%2FAAAAAAAAA7o%2F8auzH4bz_U0%2Fs640%2FIMG_0873.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-O1v8Ot-faJs/UWx0Vd6vSOI/AAAAAAAAA7o/8auzH4bz_U0/s640/IMG_0873.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-O1v8Ot-faJs%2FUWx0Vd6vSOI%2FAAAAAAAAA7o%2F8auzH4bz_U0%2Fs640%2FIMG_0873.JPG', '', 16498625, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0874.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b968bc937464674f0007283515046375', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-toiGM9NARuE%2FUWx0araKZ4I%2FAAAAAAAAA7w%2FIxYKW0-5E6k%2Fs640%2FIMG_0874.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-toiGM9NARuE/UWx0araKZ4I/AAAAAAAAA7w/IxYKW0-5E6k/s640/IMG_0874.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-toiGM9NARuE%2FUWx0araKZ4I%2FAAAAAAAAA7w%2FIxYKW0-5E6k%2Fs640%2FIMG_0874.JPG', '', 16498625, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: wo 17 apr 2013, 23:52
door Dirk109
Mooi dat het past, horen we nog even hoe het blok loopt? ben ook wel benieuwd naar de geflowde kop van Turner.

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d377aea8220995f4f2122ec62acaa5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16501176, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: do 18 apr 2013, 01:36
door HLaan
Dag Dirk,

Horen hoe het blok loopt wil ik beloven maar de auto is nog in afbouw fase en momenteel wat krap in mijn prive tijd (bv afgelopen weekeinde enkel het spruitstuk geplaatst, carb moet er nog op). De weg op gaat nog even duren...maar wel voor de zomer is mijn plan (dus uiterlijk medio juni gereed)
Dus enig geduld zal worden beloond, filmpje van lopende motor zal ik posten zodra ik het torretje weer geheel compleet heb.

GrT,
Huub

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 23:31
door HLaan
Nou de boel zit weer gemonteerd, zoals beloofd een stukje film van het draaiende torretje,

GrT,
Huub

YouTube filmpje



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2013 21:33 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 23:42
door Dirk109
Ziet er goed uit, heb je er ook al mee gereden? merk je verschil met de geflowde kop van turner?

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3e7c163ac4f704c81d98303e2dc2aa62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16520374, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: zo 28 apr 2013, 23:49
door HLaan
Dag Dirk,

Nee heb er nog niet mee gereden, zoals ik al meldde is de auto nog niet klaar.
Daarnaast moet ik melden dat ik nog nooit met een 2.25 Petrol heb gereden enkel met een diesel dus ik zal de laatste zijn die goed kan beoordelen of deze cylinderkop toegevoegde waarde heeft tov een originele.

Onder wat foto's, deze zijn alweer wat ouder maar geeft een idee...
IMG_0136.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b2619489739c7aab8eb963d9d93d5a90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-OaRPVh69WYM%2FT4MRaCowU6I%2FAAAAAAAAAk8%2F08MFUTncLME%2Fs912%2FIMG_0136.JPG', 'https://lh4.googleusercontent.com/-OaRPVh69WYM/T4MRaCowU6I/AAAAAAAAAk8/08MFUTncLME/s912/IMG_0136.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-OaRPVh69WYM%2FT4MRaCowU6I%2FAAAAAAAAAk8%2F08MFUTncLME%2Fs912%2FIMG_0136.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0137.JPG --> mod_embed_images_loadimage('2e620247f8d6619cf5114165ae203417', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-biaN0lggFcE%2FT4MRboI1aAI%2FAAAAAAAAAlA%2FdITyUru_kF8%2Fs912%2FIMG_0137.JPG', 'https://lh3.googleusercontent.com/-biaN0lggFcE/T4MRboI1aAI/AAAAAAAAAlA/dITyUru_kF8/s912/IMG_0137.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-biaN0lggFcE%2FT4MRboI1aAI%2FAAAAAAAAAlA%2FdITyUru_kF8%2Fs912%2FIMG_0137.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0138.JPG --> mod_embed_images_loadimage('5d76fd3fa9b697d346fbd2214c503d28', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-nQDT4sXyOpA%2FT4MRZgF4QPI%2FAAAAAAAAAk0%2F5VmIJ6_99Yg%2Fs912%2FIMG_0138.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-nQDT4sXyOpA/T4MRZgF4QPI/AAAAAAAAAk0/5VmIJ6_99Yg/s912/IMG_0138.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-nQDT4sXyOpA%2FT4MRZgF4QPI%2FAAAAAAAAAk0%2F5VmIJ6_99Yg%2Fs912%2FIMG_0138.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0139.JPG --> mod_embed_images_loadimage('db331b223d7e09b7832f7bb7883d7d13', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-qMBgyjC3ArI%2FT4MRdw7yOjI%2FAAAAAAAAAlI%2FI_7kFNqCSnc%2Fs912%2FIMG_0139.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-qMBgyjC3ArI/T4MRdw7yOjI/AAAAAAAAAlI/I_7kFNqCSnc/s912/IMG_0139.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-qMBgyjC3ArI%2FT4MRdw7yOjI%2FAAAAAAAAAlI%2FI_7kFNqCSnc%2Fs912%2FIMG_0139.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0140.JPG --> mod_embed_images_loadimage('078fa167723c628e2033af53c16cf9a6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-oC5toDV4wcA%2FT4MRf5uio7I%2FAAAAAAAAAlU%2F53roSNPSrHA%2Fs912%2FIMG_0140.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-oC5toDV4wcA/T4MRf5uio7I/AAAAAAAAAlU/53roSNPSrHA/s912/IMG_0140.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-oC5toDV4wcA%2FT4MRf5uio7I%2FAAAAAAAAAlU%2F53roSNPSrHA%2Fs912%2FIMG_0140.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0141.JPG --> mod_embed_images_loadimage('db58d7aafeb87b6f021568777bd3ec9c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-1_7HBvLnd-o%2FT4MRhmlHvqI%2FAAAAAAAAAlc%2FnvNocWxCPb8%2Fs912%2FIMG_0141.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/-1_7HBvLnd-o/T4MRhmlHvqI/AAAAAAAAAlc/nvNocWxCPb8/s912/IMG_0141.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-1_7HBvLnd-o%2FT4MRhmlHvqI%2FAAAAAAAAAlc%2FnvNocWxCPb8%2Fs912%2FIMG_0141.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0142.JPG --> mod_embed_images_loadimage('821c90e9290198faa8a0d94f29ef4ab1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-jYOHXyh1RbY%2FT4MRktEUIzI%2FAAAAAAAAAlk%2FWMy3a8UdT9M%2Fs912%2FIMG_0142.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-jYOHXyh1RbY/T4MRktEUIzI/AAAAAAAAAlk/WMy3a8UdT9M/s912/IMG_0142.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-jYOHXyh1RbY%2FT4MRktEUIzI%2FAAAAAAAAAlk%2FWMy3a8UdT9M%2Fs912%2FIMG_0142.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);
IMG_0143.JPG --> mod_embed_images_loadimage('b97a03c701fb1fa17f9c798271fb6a18', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F--0MxcdqOVVY%2FT4MRkRmgt7I%2FAAAAAAAAAls%2Fxh-lchnEUeE%2Fs912%2FIMG_0143.JPG', 'https://lh5.googleusercontent.com/--0MxcdqOVVY/T4MRkRmgt7I/AAAAAAAAAls/xh-lchnEUeE/s912/IMG_0143.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F--0MxcdqOVVY%2FT4MRkRmgt7I%2FAAAAAAAAAls%2Fxh-lchnEUeE%2Fs912%2FIMG_0143.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);

En hier komen we vandaan....
DSC01791.JPG --> mod_embed_images_loadimage('2dd1097850e6ec64a648e1caf44e39d7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Zoo3x0HGKNk%2FUX2Bv9cJQWI%2FAAAAAAAAA_E%2Fbl6ZFa1re8s%2Fs912%2FDSC01791.JPG', 'https://lh6.googleusercontent.com/-Zoo3x0HGKNk/UX2Bv9cJQWI/AAAAAAAAA_E/bl6ZFa1re8s/s912/DSC01791.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-Zoo3x0HGKNk%2FUX2Bv9cJQWI%2FAAAAAAAAA_E%2Fbl6ZFa1re8s%2Fs912%2FDSC01791.JPG', '', 16520386, 600, 600, 'Loading image ...', false);

GrT,



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2013 22:10 door HLaan.

Re: 2.25 Petrol manifold, vreemde cylinderkop ??

Geplaatst: ma 29 apr 2013, 00:44
door Dirk109
Mooi man ziet er al heel wat beter uit! in ieder geval een goede keuze die benzine,zeker met die plannen opkomst!
succes!

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a088c9c6a5b831991944732c44fe9ec2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 16520482, 600, 600, 'Loading image ...', false);