Pagina 1 van 1
lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 19:25
door Cadarn
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Zitten er verschillen tussen een Lhd en een Rhd defender chassis?
Een gebruikt 130 chassis in Engeland is niet zo duur namelijk (onder 500 pond).
Jaap
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 19:46
door Scratch
Nee, zit geen verschil tussen. Gaten voor het stuurhuis zitter zowel links als rechts, net als het oog voor de stuurdemper. Verdere verschillen zitten er volgens mij niet. Waar wel verschill in kan zitten zijn de motor steunen, gaten Tussenbak, achterbalk.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 19:46
door Anton (Rumble)
Hoi jaap, die zijn hetzelfde.
Anton
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 19:48
door Anton (Rumble)
Allebei precies dezelde minuut. Its a twin thing
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/03/2013 19:12 door Anton (Rumble).
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 19:56
door Cadarn
Ok twins,
dank je wel.
Verbouwen moet ik sowieso, ik heb tenslotte een 133 inch chassis
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 20:08
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Alleen is het in NL helaas niet toegestaan een gebruikt chassis te gebruiken. De RDW wil dan geen nummer inslaan.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 20:16
door Anton (Rumble)
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen is het in NL helaas niet toegestaan een
> gebruikt chassis te gebruiken. De RDW wil dan geen
> nummer inslaan.
Grappig, eerder was het onmogelijk om een nieuw aftermark chassis een nummer te geven. Nu is het precies andersom.waar kan ik de strekking van jouw verhaal. Vinden paul? Ik vind dat wel interresant.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 20:40
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Ik weet niet waar je het kunt vinden maar ik heb hier een serie 2 109 uit 1964 staan met een door en door rot chassis, en ik heb nog een gebruikt chassis in nieuwstaat liggen maar ik mag het van de RDW niet gebruiken helaas. En de auto is het eigenlijk niet waard om een splinternieuw chassis te monteren. Erg vervelend, nu heb ik een 109 waar ik nog moelijk iets mee kan..
pq49g.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4d624012911678e1a9447201b5ab0cc7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fpq49g.jpg', 'http://i45.tinypic.com/pq49g.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi45.tinypic.com%2Fpq49g.jpg', '', 16455033, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 20:52
door Anton (Rumble)
Tja de herkomst van je chassis moet wel duidelijk zijn. Een chassisnummer of papieren die bij een chassis horen zijn erg belangrijk. Een chassis nemen wat opgeknapt is en gegalvaniseerd waarbij het chassisnummer verloren is gegaan is kansloos.
Tip voor Jaap. Zorg dat chassisnummer klopt met de papieren van de 130.,
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 21:04
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Ik heb Engelse papieren bij het gebruikte chassis met perfect leesbaar chassisnummer. Die mag ik niet gebruiken omdat er dan te weinig delen van die auto zijn gebruikt, bovendien is ie van 1978 en wil ik geen ' 78 er kenteken op verder volledig originele serie 2. Ik zal dus op den duur toch een nieuw chassis moeten gaan kopen.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 21:05
door Cadarn
Ok, dat veranderd de zaak aanzienlijk.
Ik zat al te twijfelen, het ophalen van een chassis in de buurt van Manchester is ook al niet goedkoop.
Komt daar nog bij dat ik toch wil galvaniseren.
Conclusie: nieuw bestellen (evt.bij Marsland) is wijzer.
Ik zou natuurlijk ook een deel van het oude chassis kunnen gebruiken, het is niet helemaal slecht.
Is wel weer een enge operatie.
Jaap
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/03/2013 20:07 door Cadarn.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 21:11
door Hans N
tja als je er geen reuring aan had gegeven was het vrij simpel om het nummer van de bestaande wagen in het andere chassis te slaan.
E zijn bij sII nog geen markers aangebracht voor en na het nummer en destijds handmatig aangebracht. dus...
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 21:13
door Cadarn
Hans N Schreef:
-------------------------------------------------------
> tja als je er geen reuring aan had gegeven was het
> vrij simpel om het nummer van de bestaande wagen
> in het andere chassis te slaan.
> E zijn bij sII nog geen markers aangebracht voor
> en na het nummer en destijds handmatig
> aangebracht. dus...
Helaas gaat dit over een 130 defender: met markers
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 22:11
door Anton (Rumble)
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb Engelse papieren bij het gebruikte chassis
> met perfect leesbaar chassisnummer. Die mag ik
> niet gebruiken omdat er dan te weinig delen van
> die auto zijn gebruikt, bovendien is ie van 1978
> en wil ik geen ' 78 er kenteken op verder volledig
> originele serie 2. Ik zal dus op den duur toch een
> nieuw chassis moeten gaan kopen.
Logies, je kan niet het kenteken van dat 78er chassis gebruiken, je zit dan met de eenderde regeling. Als jaap enkel een chassis met duidelijke herkomst monteerd onder zijn 130 behoud hij zijn orginele kenteken.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: ma 25 mar 2013, 22:21
door Disco
Ik heb er de ballen verstand van maar is een 110 chassis geen optie?
vroege 127 waren toch ook verlengde 110's, je heb het er over dat je toch moet verbouwen naar 133
Jo
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: di 26 mar 2013, 07:56
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Je zit in mijn geval niet met de 2/3 regeling omdat de auto verder 100% origineel is. Er wordt dus maar 1/3 vervangen, alleen het chassis.
Heel vreemd eigenlijk dat dat niet mag, ik moet er toch nog maar eens op nieuw over gaan praten want het slaat eigenlijk nergens op.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: di 26 mar 2013, 11:03
door richard78
Ik dacht dat je elk gelijkwaardig vervangend chassis kon gebruiken. Van Richards chassis tot een zelfbouw. Dan moet een ander chassis toch ook kunnen?
Just asking
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('88c37e3b52430099f834da5788e24f7c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16456348, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: di 26 mar 2013, 11:14
door Paul Stroink, One-Ten.nl
NIEUW mag er inderdaad een GELIJKWAARDIG chassis gebruikt worden zonder 1/3 te verliezen.
Een Richards chassis is geen gelijkwaardig chassis (althans volgens de RDW in Almelo) omdat het een andere dikte plaatwerk heeft en het is opgebouwd uit losse platen met lasnaden op de randen. Bij ons in Almelo is een Richards daarom niet toegestaan omdat het dus niet gelijkwaardig is. Mogelijk interpreteert men de regels bij andere keuringsstations anders.
Re: lhd-rhd chassis
Geplaatst: wo 27 mar 2013, 00:05
door Cadarn
Disco Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb er de ballen verstand van maar is een 110
> chassis geen optie?
> vroege 127 waren toch ook verlengde 110's, je heb
> het er over dat je toch moet verbouwen naar 133
>
> Jo
Dat risico wil ik niet lopen.
Bij mijn weten is het chassis van de 110 niet gelijkwaardig aan dat van de 130.
Ik kwam bij mijn zoektocht naar chassis' diverse klachten tegen van td5 chassis'die breken.
In de commentaren werrd wel duidelijk dt de nieuwe een stuk zwakker zijn.
Ik verdenk ze ervan simpel verlengd te zijn..