RRC met behoorlijk veel aluoxipoeder onder bobbellak wat te doen
RRC met behoorlijk veel aluoxipoeder onder bobbellak wat te doen
Twordt Lente dus ik dacht toch eens kijken naar die bobbelplekken in de lak op de op deuren van de range rover.
Schraap...... poeder!
Langs een spuiterij met wat vragen over de voor behandeling van dit soort ellende konden ze niet veel.
Ik kreeg in ieder geval al de tip om nooit schuurmaterrialen te gebruiken die je daarvoor al op staal hebt toegepast.
Ik heb nu na wat surfen een middeltje; Innosoft 570 besteld.
Benieuwd wat dit teweeg brengt. Zijn er al gebruikers onder jullie?
Verder zijn tips voor de afwerking zijn welkom.
Groet
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Schraap...... poeder!
Langs een spuiterij met wat vragen over de voor behandeling van dit soort ellende konden ze niet veel.
Ik kreeg in ieder geval al de tip om nooit schuurmaterrialen te gebruiken die je daarvoor al op staal hebt toegepast.
Ik heb nu na wat surfen een middeltje; Innosoft 570 besteld.
Benieuwd wat dit teweeg brengt. Zijn er al gebruikers onder jullie?
Verder zijn tips voor de afwerking zijn welkom.
Groet
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: RRC met behoorlijk veel aluoxipoeder onder bobbellak wat te
Stralen, speciale alu grondlak en dan dichtplamuren en schuren/spuiten?
Gr, Bart
Gr, Bart
Dit komt omdat er metalisch contakt is (het ijzer staat incontact met het alluminium)
Als je dit echt wil oplossen zal je de aluminium plaat van het frame moeten halen.
Het frame goed ontroesten en verven met roest werende verf.
Het alluminium aan de binnen en buitenkant poedervrij maken (dus alles moet er af zijn) stralen is een goede manier om dit te doen.
Het aluminium goed gronden en dan de boel weer in elkaar.
Als laadste de buiten kant plamuren en spuiten.
Alles bij elkaar wel veel werk maar het metalisch contact moet geisoleert worden anders gaat het gewoon verder.
Als je dit echt wil oplossen zal je de aluminium plaat van het frame moeten halen.
Het frame goed ontroesten en verven met roest werende verf.
Het alluminium aan de binnen en buitenkant poedervrij maken (dus alles moet er af zijn) stralen is een goede manier om dit te doen.
Het aluminium goed gronden en dan de boel weer in elkaar.
Als laadste de buiten kant plamuren en spuiten.
Alles bij elkaar wel veel werk maar het metalisch contact moet geisoleert worden anders gaat het gewoon verder.
ja ik ben bekend met het probleem dat het periodiek systeem hieraan ten grondslag ligt.
Ik ga het plaatwerk niet van de frames halen nee
Het proces zal ik dan ook niet kunnen stoppen.
Ik wil aleen het kenmerkende poeder kwijt en dan weer een aantal jaren door.
Ik heb nog wel zitten denken aan een soort offeranode die je ook in de scheepvaart tegen komt.
Ik las eens op een forum dat er blokken zijn die je aan de boot maar dus ook aan het chassis kan maken die het potentiaalverschil in goede banen leid.
Ik heb nog zinken plaat. misschien daar eens iets mee doe als proef..
Ik ga het plaatwerk niet van de frames halen nee
Het proces zal ik dan ook niet kunnen stoppen.
Ik wil aleen het kenmerkende poeder kwijt en dan weer een aantal jaren door.
Ik heb nog wel zitten denken aan een soort offeranode die je ook in de scheepvaart tegen komt.
Ik las eens op een forum dat er blokken zijn die je aan de boot maar dus ook aan het chassis kan maken die het potentiaalverschil in goede banen leid.
Ik heb nog zinken plaat. misschien daar eens iets mee doe als proef..
Hans N Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Ik las eens op een forum dat er blokken zijn die je aan de boot maar dus ook aan het chassis kan
> maken die het potentiaalverschil in goede banen leid.
> Ik heb nog zinken plaat. misschien daar eens iets mee doe als proef..
Dat gaat op de auto niet werken helaas. Die offeranode is bedoeld voor de situatie op een schip als er verschillende metalen via een geleidende vloeistof (zee/zout water) met elkaar in contact staan. De minst edele offert zich dan op. Je kan wel een zinkanode op je chassis schroeven, maar ik neem aan dat je niet continu aan doorwadingen doet....
>
> Ik las eens op een forum dat er blokken zijn die je aan de boot maar dus ook aan het chassis kan
> maken die het potentiaalverschil in goede banen leid.
> Ik heb nog zinken plaat. misschien daar eens iets mee doe als proef..
Dat gaat op de auto niet werken helaas. Die offeranode is bedoeld voor de situatie op een schip als er verschillende metalen via een geleidende vloeistof (zee/zout water) met elkaar in contact staan. De minst edele offert zich dan op. Je kan wel een zinkanode op je chassis schroeven, maar ik neem aan dat je niet continu aan doorwadingen doet....

werkt volgens mij wel
Poeder weg halen, opschuren, ontvetten, behandelen met een epoxyprimer (sigma cover 280).
De epoxyprimer is goed vullend en sluit de boel op. Eventueel plamuren met een polyester plamuur die niet te hard wordt. Daarna een grondverf en lak erop.
De epoxyprimer is goed vullend en sluit de boel op. Eventueel plamuren met een polyester plamuur die niet te hard wordt. Daarna een grondverf en lak erop.
swb88in@hotmail.com Schreef:
> werkt volgens mij wel
"volgens jou"... Da's mooi dan, ik hou me aanbevolen voor enig "wetenschappelijk" bewijs. Ik ben pas dertig jaar werkzaam in de chemie en heb pas 25 jaar ervaring met bootjes, dus ben nog niet te oud om wat te leren
> werkt volgens mij wel
"volgens jou"... Da's mooi dan, ik hou me aanbevolen voor enig "wetenschappelijk" bewijs. Ik ben pas dertig jaar werkzaam in de chemie en heb pas 25 jaar ervaring met bootjes, dus ben nog niet te oud om wat te leren
Hans
Ik heb redelijk goede ervaring met eurofill primer dit is een restende primer
Plaatwerk goed schoon schuren tot blank materiaal en dan spuiten met eurofill primer daarna grondvlak en aflak
Blijft wel een lapmiddel het beste is toch om het rigoureus aan te pakken en de schalen eraf te halen
Ik heb redelijk goede ervaring met eurofill primer dit is een restende primer
Plaatwerk goed schoon schuren tot blank materiaal en dan spuiten met eurofill primer daarna grondvlak en aflak
Blijft wel een lapmiddel het beste is toch om het rigoureus aan te pakken en de schalen eraf te halen
Ooit hoorde ik van een electronisch toestelletje dat permanent een "stroompje" laat vloeien tussen een punt vooraan de auto en een punt achteraan.Dit wordt op de accu aangesloten. Men beweert dat er dan quasi geen roest optreedt. Wie kent dat en is dat wel mogelijk ?