kilometerteller deel II
Geplaatst: vr 10 apr 2009, 00:07
Bonjour,
Ik heb de kilometerteller even uit elkaar gehaald om te kijken waar de afwijking nu zit. Alhoewel de buitenkant van de teller er verroest uit ziet is hij vanbinnen hagelnieuw! Zo op het eerste gezicht kan je het ding niet veel verder demonteren dan 'm uit z'n huis te halen zonder calibraties te verstoren.
Is ook niet nodig want ik heb de conclusie getrokken dat het 'm in de aandrijflijn moet zitten. De tachometer wordt mechanisch aangedreven, de naald daarentegen wordt door, wrijving denk ik, een magneet aangedreven. Ongetwijfeld om een stabiele aflezing te creeeren.
Omdat de tachometer er verder schoon en prima uitziet ga ik ervan uit dat er toch ergens een spreekwoordelijke kink in de kabel moet zitten. Waar dat ga ik nog uitvinden.
To be continued.......
Michiel
Ik heb de kilometerteller even uit elkaar gehaald om te kijken waar de afwijking nu zit. Alhoewel de buitenkant van de teller er verroest uit ziet is hij vanbinnen hagelnieuw! Zo op het eerste gezicht kan je het ding niet veel verder demonteren dan 'm uit z'n huis te halen zonder calibraties te verstoren.
Is ook niet nodig want ik heb de conclusie getrokken dat het 'm in de aandrijflijn moet zitten. De tachometer wordt mechanisch aangedreven, de naald daarentegen wordt door, wrijving denk ik, een magneet aangedreven. Ongetwijfeld om een stabiele aflezing te creeeren.
Omdat de tachometer er verder schoon en prima uitziet ga ik ervan uit dat er toch ergens een spreekwoordelijke kink in de kabel moet zitten. Waar dat ga ik nog uitvinden.
To be continued.......
Michiel