300 Tdi VNT??
300 Tdi VNT??
Beste prikkers,
Is dit de moeite waard:
[www.ebay.co.uk]
Bedankt,
Jan
Is dit de moeite waard:
[www.ebay.co.uk]
Bedankt,
Jan
Re: 300 Tdi VNT??
Volgens mij alleen als je ook andere aanpassingen doet zoals grotere intercooler, instelling brandstofpomp, etc. LRO had pas een heel artikel over performance tuning (vooral over de TD5). Een van de conclusies was iig dat je het goed moet doen of helemaal niet, omdat je anders heel snel je blok om zeep helpt.
Ha Jan,
Als het een"echte" vnt is zeker wel, de 300 TDi pakt dan veel lekkerder op vanaf laag toeren, dus eerder bruikbaar vermogen.
Als je er achter kan komen dat het echt een VNT is en je zit toch tegen een nieuwe turbo aan, zou ik er voor gaan.
In elk geval ga ik zelf ook eens kijken of het interessant is voor mezelf, pond staat tenslotte maar op €1,16 en veel lager zal die niet gaan komen.
Gert-Jan.
Als het een"echte" vnt is zeker wel, de 300 TDi pakt dan veel lekkerder op vanaf laag toeren, dus eerder bruikbaar vermogen.
Als je er achter kan komen dat het echt een VNT is en je zit toch tegen een nieuwe turbo aan, zou ik er voor gaan.
In elk geval ga ik zelf ook eens kijken of het interessant is voor mezelf, pond staat tenslotte maar op €1,16 en veel lager zal die niet gaan komen.
Gert-Jan.
Als je huidige turbo kapot is en je een leuk spaarpotje voor je auto hebt dan zou ik het zeker doen. Het is puur money for the pleasure. Ik heb er eentje op m'n RRC 300 tdi aut., je hebt een stuk eerder méér koppel, maar vanaf 2000 toeren is het vrijwel gelijk met de gewone 300 tdi turbo, het gaat toch om de druk en die kun je bij de normale turbo ook makkelijk opschroeven.
Gr, Bar
Gr, Bar
Ik heb een tijdje geleden een VNT turbo moeten kopen voor mijn 2,8 International blok. Voor 1030 euro kreeg ik een orginele nieuwe opgestuurd van een NL bedrijf.
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Nou, er worden verschillende soorten gemodificeerde turbo's aangeboden die geen vnt zijn maar hybride turbo's en da's niet hetzelfde.
Maar ik ga er bij allisport wel van uit dat het ook daadwerkelijk een echte vnt is.
Gert-Jan.
Maar ik ga er bij allisport wel van uit dat het ook daadwerkelijk een echte vnt is.
Gert-Jan.
Klik op de link hieronder voor een mooie uitleg van een "echte" Variable Nozzle Turbo:
"V"ariable "N"ozzle "T"urbo
"V"ariable "N"ozzle "T"urbo
Duidelijke uitleg
reist bij mij dan weer de vraag, zou je zoeen turbo van een vw/audi of iets dergelijks ook kunne toepassen op een 300tdi ?
Zijn denk een stuk makkelijker en goedkoper [op de sloop]te verkrijgen
Alan
reist bij mij dan weer de vraag, zou je zoeen turbo van een vw/audi of iets dergelijks ook kunne toepassen op een 300tdi ?
Zijn denk een stuk makkelijker en goedkoper [op de sloop]te verkrijgen
Alan
Probleem bij zo'n "andere" turbo is dat je dan zelf nog een aansluiting op de kop moet gaan fabrieken, de andere kant is meestal niet zo'n groot probleem maar de "spruitstuk" kant helaas wel.
Gert-Jan.
Gert-Jan.