300tdi motorsteunen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sytse

300tdi motorsteunen

Bericht door sytse »

ik heb een land rover 90 uit 1986 met gegalvaniseerd chassis maar de motor ademt erg veel en slaat slecht aan.
ik zit al een tijdje te denken aan een 300tdi conversie maar wil vanwege het chassis niet te veel lassen ik zag dat je deze motor steun kon gebruiken maar kan dat zo achter de lt77? [www.ebay.co.uk]
alvast bedankt
Gr. Sytse
Paul Stroink, One-Ten.nl

Re: 300tdi motorsteunen

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ik weet niet of het werkt, het zal wel, ik denk dat het oliefilter precies in de uitsparing past. In elk geval heb je hier slechts een kant mee opgelost.
Ik zou niet te bang zijn voor het lassen. Paar stukjes schoonslijpen en gewone 300TDI steunen er op lassen en dan even tegen roest behandelen. Het blijft natuurlijk een beetje jammer, maar het zijn maar twee plekjes die je in de gaten moet houden.
Eigenlijk is een 200TDI wel een fijnere motor, sneller en zuiniger. Geen idee om deze even een beetje te honen en een paar nieuwe zuigerveren en lagerschaaltjes?
sytse

Re: 300tdi motorsteunen

Bericht door sytse »

de 2.5na diesel reviseren is ook een alternatief maar ik wil er misschien over een tijdje ook dingen mee gaan trekken en dan is de na niet heel fijn heb ik gehoord.
ik hoor van veel mensen dat de 200tdi motoren over het algemeen al een beetje op zijn dus ik dacht om misschien dan een 300tdi motor er in te zetten.
maar klopt dat ook en op wat voor soort dingen moet je letten bij de aanschaf van een 200tdi?
en is een tdi conversie te doen want ik ben een beginnend sleutelaar namelijk

Gr. sytse
Mud Machine

Re: 300tdi motorsteunen

Bericht door Mud Machine »

Past zonder problemen. Aan een zijde oude motorsteun gebruiken en aan oliefilterzijde deze. Oliefilter past in het "gat" van de steun.

Google even op 300Tdi conversion. Is al heeeel veel over geschreven.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2013 20:16 door Mud Machine.
Bauke 110

Re: 300tdi motorsteunen

Bericht door Bauke 110 »

Sytse,

ik ben druk bezig met mijn restauratie. Hier lag een 2.5Na in en heb ik vervangen voor een 300tdi (motor en bak), De steunen lassen is goed te doen.
voor de V-bak hoef je geen steunen te lassen, deze zitten op de "crossmember"

Ik denk dat het lassen van de steunen, een betere optie is dan een beugel om je filter heen. Ziet er zeker netter uit, zit ook nooit in de weg als je bij je filter moet komen. Durf je het lassen zelf niet aan zijn er vaak wel mensen te vinden die wellicht even willen helpen. als je alles voorbereid hebt is het maar een klein klusje

Gr Bauke

Land Rover One-Ten 1984 2.5NA [Restauratie] naar 300Tdi
Land Rover Series 3 109 Ex-Defensie 2.25D
Plaats reactie