Luchtbellen in brandstofleiding 2.25 benzine
Geplaatst: zo 03 feb 2013, 18:36
Hallo allemaal,
Ik heb in het laatste kwartaal van 2012 mijn land rover over gezet op een nieuwe chassis. Dit is ook allemaal goed verlopen. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. Ook heb ik toen der tijd de brandstof opvoer pomp vervangen.
De LR verloor vermogen op de weg en ging hikken. Valt niet uit maar komt niet vooruit. En vooral wanneer ik al een tijd gereden had. Toen ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik het volgende gedaan:
# Condesator vervangen
# Contactpuntjes vervangen
# Bobine vervangen
# Vacum slang naar de ontsteking vervangen
# trekt geen valse lucht (remreiniger in de motor ruimte geneveld)
# Benzine filter er tussen uitgehaald en daarna vervangen. (dit bleek in eerste instantie te werken, later kwam het probleem terug.)
# Doorzichtige slang tussen opvoer pomp en cabaratuur geplaatst.
# Doorzichtige slang tussen tank en opvoerpomp
Al deze bovenstaande dingen hebben niet geholpen en ben ik verder gaan zoeken.
Doordat we er een doorzichte slang hadden gebruikt zagen we frequent luchtbellen passeren. Van de tank naar de opvoer pomp is puur benzine en geen lucht. Van de opvoer pomp naar de cabaratuur wel lucht bellen.
Hier op hebben wij de oude brandstof opvoer pomp terug geplaatst. De luchtbellen zijn echter gebleven.
Nu komen er ook een aantal vragen bij ons naar boven:
# Is het normaal dat er lucht mee komt vanuit de brandstof opvoerpomp?
# Is het lucht? Geen gassen?
# Hoe kan de lucht er komen? Welke plekken?
#
Onze ideeen zijn een beetje op, zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Of mogelijke oplossingen weten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Willems
Land Rover Series 3 '88 2.25 benzine
Ik heb in het laatste kwartaal van 2012 mijn land rover over gezet op een nieuwe chassis. Dit is ook allemaal goed verlopen. Echter loop ik nu tegen een probleem aan. Ook heb ik toen der tijd de brandstof opvoer pomp vervangen.
De LR verloor vermogen op de weg en ging hikken. Valt niet uit maar komt niet vooruit. En vooral wanneer ik al een tijd gereden had. Toen ben ik op onderzoek uitgegaan en heb ik het volgende gedaan:
# Condesator vervangen
# Contactpuntjes vervangen
# Bobine vervangen
# Vacum slang naar de ontsteking vervangen
# trekt geen valse lucht (remreiniger in de motor ruimte geneveld)
# Benzine filter er tussen uitgehaald en daarna vervangen. (dit bleek in eerste instantie te werken, later kwam het probleem terug.)
# Doorzichtige slang tussen opvoer pomp en cabaratuur geplaatst.
# Doorzichtige slang tussen tank en opvoerpomp
Al deze bovenstaande dingen hebben niet geholpen en ben ik verder gaan zoeken.
Doordat we er een doorzichte slang hadden gebruikt zagen we frequent luchtbellen passeren. Van de tank naar de opvoer pomp is puur benzine en geen lucht. Van de opvoer pomp naar de cabaratuur wel lucht bellen.
Hier op hebben wij de oude brandstof opvoer pomp terug geplaatst. De luchtbellen zijn echter gebleven.
Nu komen er ook een aantal vragen bij ons naar boven:
# Is het normaal dat er lucht mee komt vanuit de brandstof opvoerpomp?
# Is het lucht? Geen gassen?
# Hoe kan de lucht er komen? Welke plekken?
#
Onze ideeen zijn een beetje op, zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden? Of mogelijke oplossingen weten?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Willems
Land Rover Series 3 '88 2.25 benzine