Hallo,
Wie kent dit fenomeen.
Distributie met tandwielen, ipv ketting
Nou heb ik er een vraag bij, mijn landrover loopt plotseling slecht, trekt niet slaat af ipv stationair te lopen. Nu had ik het idee dat de distributie rot was en wellicht een tand versprongen was. Dat idee had ik al enige tijd, maar ik was in het buitenland en ben nu begonnen om er weer eens wat aan te doen. Echter nu ik dit heb geopend en deze tandwielen zie (waar in de verste verte ook geen speling of zo op zit, lijkt me een distributiefout onwaarschijnlijk.
Zijn er meer mensen die een dergelijke distributie overbrenging hebben?
Iemand een ander idee, waarom de auto ineens slecht loopt? Inspuiters zijn al vervangen en het opvoerpompje pomt volop diesel aan.(spuit omhoog als je de leiding los maakt)
Groetjes,
Henk
Henk van Dongen, Santana 109 Diesel Especial 1984 en Peugeot 504 V6 Cabriolet 1975
Distributie 2,25 Diesel 1984
Re: Distributie 2,25 Diesel 1984
Heb je de filter(s) al gecontroleerd?
Brandstoffilter kan water bevatten, aftappen!
Kijk eens op www.uniteddiesel.co.uk
Mvg Thimo.
Brandstoffilter kan water bevatten, aftappen!
Kijk eens op www.uniteddiesel.co.uk
Mvg Thimo.
Filters inderdaad ook al een keer leeg gemaakt, toen tegelijk het opvoerpompje getest.
Injectors zijn getest, waren vrij slecht, vandaar dat ik er nieuwe in heb gezet. De tester zei dat ik dit zeker moest kunnen merken in trekkracht en zo. E
chter hij liep daarvoor al bijna niet en nu nog steeds niet, kan het verschil nog niet uitproberen...
Op die site staat wel een leuk schema, daar ga ik nog eens even doorheen kijken.
Injectors zijn getest, waren vrij slecht, vandaar dat ik er nieuwe in heb gezet. De tester zei dat ik dit zeker moest kunnen merken in trekkracht en zo. E
chter hij liep daarvoor al bijna niet en nu nog steeds niet, kan het verschil nog niet uitproberen...
Op die site staat wel een leuk schema, daar ga ik nog eens even doorheen kijken.
Cool een zeus distributie in een 2,25D. Of de distributie nog goed staat kun je met de landrover sleutel testen. Maar ik denk niet dat dat je probleem is, gezien je distributie. Als je alles al nagelopen hebt zoals:
Sediment filter
Brandstof filter
Het gaasfilter aan het einde van de zuigtuit in je tank schoon.
Opvoerpomp
Brandsof retourleiding. (En de orifice in de banjobout op je brandstoffilter niet verstopt.)
Kleppen in orde en werkend.
Geen verstoppingen in brandstof leidingen.
Injectoren
Compressie meting ok.
Dan denk ik dat je dan je injectiepomp even weg moet sturen voor een revisie. Dat kan heel veel schelen.
Let op die orifice. Dat is een gecalibreerd gaatje. Doorprikken met een roestige spijker is dus een not done.
Arnold.
Sediment filter
Brandstof filter
Het gaasfilter aan het einde van de zuigtuit in je tank schoon.
Opvoerpomp
Brandsof retourleiding. (En de orifice in de banjobout op je brandstoffilter niet verstopt.)
Kleppen in orde en werkend.
Geen verstoppingen in brandstof leidingen.
Injectoren
Compressie meting ok.
Dan denk ik dat je dan je injectiepomp even weg moet sturen voor een revisie. Dat kan heel veel schelen.
Let op die orifice. Dat is een gecalibreerd gaatje. Doorprikken met een roestige spijker is dus een not done.
Arnold.
Hallo Arnold,
Bedankt, ik heb weer een heleboel ingangen. Omdat ik volop brandstof naar voren krijg ga ik naar het onderdeeltje in de retourleiding kijken en ook even de kleppendeksel eraf, kijken of ik iets aan de kleppen zie.
Anders wordt het inderdaad compressie meten, injectoren zijn nieuw, opvoerpomp OK, dan blijft de brandstofpomp over. Iemand een idee of die te krijgen zijn, of wat revisie kost?
Hopelijkregent/sneeuwt het morgen niet dan kan ik even vooruit
Henk
Henk van Dongen, Santana 109 Diesel Especial 1984 en Peugeot 504 V6 Cabriolet 1975
Bedankt, ik heb weer een heleboel ingangen. Omdat ik volop brandstof naar voren krijg ga ik naar het onderdeeltje in de retourleiding kijken en ook even de kleppendeksel eraf, kijken of ik iets aan de kleppen zie.
Anders wordt het inderdaad compressie meten, injectoren zijn nieuw, opvoerpomp OK, dan blijft de brandstofpomp over. Iemand een idee of die te krijgen zijn, of wat revisie kost?
Hopelijkregent/sneeuwt het morgen niet dan kan ik even vooruit

Henk