Van geel naar grijs?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Klompsma

Van geel naar grijs?

Bericht door Klompsma »

Ik zit er aan te denken om mijn 90 van 1984 om te laten keuren van geel (nu 7 personen op kenteken + een lpg tank) naar grijs (ook afhankelijk van het kabinet natuurlijk).
90 op benzine / lpg 3500kg trekgewicht.

Maar heeft hier iemand ervaring mee?

Moet er dan ook zo'n hoed op het dak zitten / komen?

Bankjes moeten er dan uiteraard uit en de zijraampjes blinderen volgens mij ben ik er dan, of ben ik nog wat vergeten.

Ik gebruik hem nu als hoofdauto om de hond te vervoeren en hooi te brengen naar de schapen, dit kan natuurlijk ook met een grijs kenteken

Groet, Klompsma
Frans Bonnes

Re: Van geel naar grijs?

Bericht door Frans Bonnes »

Wat denk je er aan voordeel mee te behalen?

fb
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Dat vraag ik me ook af, dit jaar kun je zowiezo nog belastingvrij rijden. Als de plannen doorgaan dan is dat pas vanaf 2014. Maar ik zie niet in wat voor voordeel je bereikt door er een besteller van te maken.

Gr Bart
Klompsma

Bericht door Klompsma »

Okee, dit jaar geen voordelen, dat is zo.

Maar kijkend naar 2014, zou een grijs kenteken toch ietjse voordelen kunnen hebben.

Of zie ik nu iets over het hoofd.
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

ligt eraan heb je een bedrijf ?
want als je bij de belastingdienst je gewicht intikkt maakt het weinig uit tussen geel en grijs

met vriendelijke groet

dirk ambu

land rover 109 serie 3 ambulance 1980 2,5 na en in opbouw defender 110 5 deurs 1986

[www.defender.mijnalbums.nl]
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Klompsma Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zit er aan te denken om mijn 90 van 1984 om te
> laten keuren van geel (nu 7 personen op
> kenteken + een lpg tank) naar grijs (ook
> afhankelijk van het kabinet natuurlijk).
> 90 op benzine / lpg 3500kg trekgewicht.
>
> Maar heeft hier iemand ervaring mee?
>
> Moet er dan ook zo'n hoed op het dak zitten /
> komen?

Ja !!

>
> Bankjes moeten er dan uiteraard uit en de
> zijraampjes blinderen volgens mij ben ik er dan,
> of ben ik nog wat vergeten.

Ja, je bent wat vergeten.
Een 90 komt nauwelijks aan de vereiste laadlengte, en dus moet je kijken hoe de laadlengte uitpakt.
En dan moet er toch nog steeds een 30 cm schot in zitten.

>
> Ik gebruik hem nu als hoofdauto om de hond te
> vervoeren en hooi te brengen naar de schapen, dit
> kan natuurlijk ook met een grijs kenteken
>
> Groet, Klompsma

En tenslotte: 't Lijkt mij een boel werk voor een auto die vld jaar ook al 30 jaar oud is en die wellicht dan gewoon in de prijzen (dwz juist goedkoop) blijft vallen.

Marc
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

De laadruimte is te kort. Je moet het tussenschot achter de stoelen losboren en rechtopzetten. Dan hou je openingen in je wielkasten die je weer moet dicht maken.
Je kan dan het beste de hoogte van het tussenschot verlagen, anders kan je meestal niet meer ver genoeg naar achteren met je rugleuning.
Als je geen bult op je dak wilt kan je er ook zonder dak naar de keuring. Dan daarna de hardtop met vleugelmoeren vast als lading. Al is dat wel wat twijfelachtig qua legaliteit.

http://foto.paulstroink.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1494&g2_serialNumber=2%22%3E

http://foto.paulstroink.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1485&g2_serialNumber=2%22%3E

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2013 09:41 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Plaats reactie