Koppelingscilinders
Geplaatst: vr 18 jan 2013, 20:20
Hallo allemaal,
toen ik net van werk op weg naar huis was heb ik door mijn koppelingscilinder heen getrapt. De "arbeidsslag" van het koppelingspedaal werd steeds korter totdat ik uiteindelijk niet meer kon ontkoppelen, het systeem liep dus leeg en dat ging nog snel ook. Verder prima thuis gekomen met schakelen op toeren en starten in de 1, maar echt ideaal is dat ook niet....
Nu het volgende, de slave cilinder is zo lek als een mandje, alle olie die ik erin gooi loopt er vrij hard weer uit.
Aangezien ik deze twee altijd als set vervang (ik wil er over 2 weken niet wéér mee stil staan) heb ik even een vraagje.
Ik heb in mijn Series 2A Ambulance een bekrachtigd en gescheiden remsysteem van een series 3, dat wil zeggen: de master cilinder heeft een eigen remvloeistof reservoir. Aangezien het bij een Series 2A standaard is dat het koppelingssysteem en het remsysteem vanuit één reservoir gevoed worden, betekend dit dat bij mij op dit moment 1 van de uitgangen van het koppelings- reservoir afgedopt is, werkt prima, maar kan beter naar mijn mening.
Daarom vraag 1:
Kan ik de master cilinder van de koppeling (nu 90569126) vervangen door een Series 3 master cilinder (550732) die een eigen reservoir heeft?
Vraag 2:
Ik ben van plan om in de toekomst het bellhouse van een series 3 op mijn series 2 bak te zetten i.v.m. het lichter (ont) koppelen van het series 3 systeem. Dit omdat het niet prettig is om bij een series 2 de koppeling gedurende lange tijd in te houden. Of zelfs de gehele bak (die ook minder begint te worden) te vervangen door een goede series 3 bak. Is het mogelijk om nu alvast een series 3 slave cilinder (591231) te monteren? Of is het mogelijk om in de toekomst een series 2 slave cilinder (266694) te monteren op de Series 3 bak/koppelingssysteem?
Ik heb op het moment de tijd niet om het series 3 koppelings- systeem over te bouwen, anders was het antwoord gemakkelijk geweest
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
toen ik net van werk op weg naar huis was heb ik door mijn koppelingscilinder heen getrapt. De "arbeidsslag" van het koppelingspedaal werd steeds korter totdat ik uiteindelijk niet meer kon ontkoppelen, het systeem liep dus leeg en dat ging nog snel ook. Verder prima thuis gekomen met schakelen op toeren en starten in de 1, maar echt ideaal is dat ook niet....
Nu het volgende, de slave cilinder is zo lek als een mandje, alle olie die ik erin gooi loopt er vrij hard weer uit.
Aangezien ik deze twee altijd als set vervang (ik wil er over 2 weken niet wéér mee stil staan) heb ik even een vraagje.
Ik heb in mijn Series 2A Ambulance een bekrachtigd en gescheiden remsysteem van een series 3, dat wil zeggen: de master cilinder heeft een eigen remvloeistof reservoir. Aangezien het bij een Series 2A standaard is dat het koppelingssysteem en het remsysteem vanuit één reservoir gevoed worden, betekend dit dat bij mij op dit moment 1 van de uitgangen van het koppelings- reservoir afgedopt is, werkt prima, maar kan beter naar mijn mening.
Daarom vraag 1:
Kan ik de master cilinder van de koppeling (nu 90569126) vervangen door een Series 3 master cilinder (550732) die een eigen reservoir heeft?
Vraag 2:
Ik ben van plan om in de toekomst het bellhouse van een series 3 op mijn series 2 bak te zetten i.v.m. het lichter (ont) koppelen van het series 3 systeem. Dit omdat het niet prettig is om bij een series 2 de koppeling gedurende lange tijd in te houden. Of zelfs de gehele bak (die ook minder begint te worden) te vervangen door een goede series 3 bak. Is het mogelijk om nu alvast een series 3 slave cilinder (591231) te monteren? Of is het mogelijk om in de toekomst een series 2 slave cilinder (266694) te monteren op de Series 3 bak/koppelingssysteem?
Ik heb op het moment de tijd niet om het series 3 koppelings- systeem over te bouwen, anders was het antwoord gemakkelijk geweest
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl