Pagina 1 van 1

nokkenas en lagers 2,25d

Geplaatst: wo 16 jan 2013, 19:29
door Rickske
Hallo allemaal,

Met het blok demonteren zodat het revisiebedrijf het blok kan opboren naar de volgende overmaar viel me op dat het voorste lager van de nokkenas aan het desintegreren is. Ik was het al uit elkaar aan het halen, omdat het tandwiel wat de injectiepomp aandrijft zeker 1mm speling heeft.
Dit lijkt me te veel dus ik wil een nieuwe bestellen. Of hoord daar speling?
Nou staat in het WPH dat de nieuwe lagers door een reviesie of landrover workshop er in gezet moeten worden. Dit kan je dus niet zelf??
Bedankt alvast!
Rick

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e25ba475172f6ec5042f4880428d7c5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16264495, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"

Re: nokkenas en lagers 2,25d

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 21:02
door rik.derkx@gmail.com
Ik zie in het WPH wel een lange trekker om de lager erin te zetten.
Ik ben met dezelfde werkzaamheden aan de gang, maar hoe krijg ik het tandwiel van de inspuitpomp (2,25D) eruit zodat ik de nokkenas kan verwijderen. In het WPH staat hierover niets. (althans ik vind het niet)

Re: nokkenas en lagers 2,25d

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 21:20
door rik.derkx@gmail.com
pffff, toch een draadje gevonden.
Probleem opgelost. Woensdag gaat alles naar het revisiebedrijf.

Re: nokkenas en lagers 2,25d

Geplaatst: ma 04 feb 2013, 21:30
door Exfietser
Er zit een soort schroef achter het oliefilterhuis die je er uit moet halen. Dan trek je dat tandwiel er zo uit. Dat is een fluitje van een cent. Het tandwiel er weer in en op de juiste plaats in de juiste stand vast zetten. Dat is echt een ander verhaal.

Dat lukt alleen door het blok op zijn kant te leggen en dan de nokkenas en tandwielen te plaatsen. Doe dan de gelijk de hele distributie. Als het naderhand niet goed zit en je moet dit corrigeren met het blok in auto wordt je niet blij. Waarschijnlijk gaat het met het blok in de wagen zelfs niet lukken. Om dat tandwiel in de juiste stand op de juiste plaats te krijgen en moet je het blok er dan weer uit halen.

Alles staat overigens wel degelijk in de boeken hoor.
Op pagina 12-33,12-34 en 19-18, 19-19 netjes in het wph en in de parts manual op pagina TE 04.
Het partnummer van de schroef is ERC8976 en van dat haakse tandwiel ETC6139.

Arnold.