problemen met coil springs paddock
problemen met coil springs paddock
Ik heb bij Paddock een setje voorveren besteld die ik onder een RRC 3.9i heb geplaatst. partno 572315. Probleem is dat deze veren ontzetten slap zijn, bij het minste of geringste slaat de neus van de auto op de aanslagrubbers. Ik kan bij Paddock en ook op andere sites geen andere veren vinden met standaard hoogte die wel wat stugger zijn. De HD DA4277 heb ik ooit gemonteerd maar dan staat de voorkant vd auto veel te hoog. Voor de diesels worden dezelfde veren voorgeschreven dus dat kan ook niet goed gaan.
Wie weet raad? Zijn de veren van Paddock echt zo slecht?
Gr, Bart
Wie weet raad? Zijn de veren van Paddock echt zo slecht?
Gr, Bart
Re: problemen met coil springs paddock
Ik zou contact opnemen met Paddock over dit probleem, heb zelf goede ervaringen met die jongens.
Misschien is er wat fout gegaan in hun magazijn.
Groet Sylvester.
Misschien is er wat fout gegaan in hun magazijn.
Groet Sylvester.
Re: problemen met coil springs paddock
ik heb :
Britpart Heavy Duty Yellow Front Coil Springs -
Vehicle For: Defender, Discovery 1, Range Rover 1986-1994, Range Rover to 1985
wel in de +2inch uitvoering nu al een paar jaar op Disco met lierbumper+lier
zonder problemen
achter ook maar dan in de zwaarste uitvoering (+300 of zo iets) zodat de disco niet te veel doorveert met volle bepakking in het terrein.
dit icm schokbrekers van deCarbon (ook +2), nu ook al weer een paar jaar, zonder probleem.
had daarvoor de blauwe van bearmach, deze waren te slap en niet duurzaam (steeds slapper).
Of je hebt de verkeerde gekregen, of je moet zwaardere bestellen.
Britpart Heavy Duty Yellow Front Coil Springs -
Vehicle For: Defender, Discovery 1, Range Rover 1986-1994, Range Rover to 1985
wel in de +2inch uitvoering nu al een paar jaar op Disco met lierbumper+lier
zonder problemen
achter ook maar dan in de zwaarste uitvoering (+300 of zo iets) zodat de disco niet te veel doorveert met volle bepakking in het terrein.
dit icm schokbrekers van deCarbon (ook +2), nu ook al weer een paar jaar, zonder probleem.
had daarvoor de blauwe van bearmach, deze waren te slap en niet duurzaam (steeds slapper).
Of je hebt de verkeerde gekregen, of je moet zwaardere bestellen.
Re: problemen met coil springs paddock
Het is voor een klant van mij, huisarts, mogen absoluut geen verhogingsveren zijn. Dus standaard hoogte. Ik heb niet de verkeerde gekregen, maar het zijn gewoon hele slappe veren. Ik moet toch nog een grote bestelling doen bij Paddock, ik bestel een setje NRC4306, volgens mij doen die het beter.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: problemen met coil springs paddock
Volgens de boeken zouden die veren een load rating van 133lbs/inch hebben.
Dit is wat ik nog tegenkwam voor de voorkant van een disco; weet niet of je daar wat mee kunt? (in ieder geval wat stugger dan jij nu hebt)
The Disco spring details are:
- NTC8477 Front RH (from HA000001 to HA012332) and (from HA475973 to KA038877) £20.25 + vat (No weight data - probably around 150.00 lbs/inch)
- NTC8476 Front LH (from HA000001 to HA012332) and (from HA475973 to KA038877) £51.00 + vat (149.89 lbs/inch)
- NRC2119 Front RH (to HA475972) £9.00 + vat (150.00 lbs/inch)
- NRC4305 Front LH (to HA475972) £16.90 + vat (149.03lbs/inch)
Verder hebben ze mij dit geadviseerd bij padddocks destijds;
We are unsure which springs would be correct for your vehicle set up. If you went for the later (LHD) Range Rover Classic springs you'd need:
- 572315 Front RH £11.20 + vat
- NRC4306 Front LH £14.90 + vat
Groet, Tom
PS de Police HD spec veren voor achter die je adviseerde zijn trouwens prima, en net stug genoeg.
Dit is wat ik nog tegenkwam voor de voorkant van een disco; weet niet of je daar wat mee kunt? (in ieder geval wat stugger dan jij nu hebt)
The Disco spring details are:
- NTC8477 Front RH (from HA000001 to HA012332) and (from HA475973 to KA038877) £20.25 + vat (No weight data - probably around 150.00 lbs/inch)
- NTC8476 Front LH (from HA000001 to HA012332) and (from HA475973 to KA038877) £51.00 + vat (149.89 lbs/inch)
- NRC2119 Front RH (to HA475972) £9.00 + vat (150.00 lbs/inch)
- NRC4305 Front LH (to HA475972) £16.90 + vat (149.03lbs/inch)
Verder hebben ze mij dit geadviseerd bij padddocks destijds;
We are unsure which springs would be correct for your vehicle set up. If you went for the later (LHD) Range Rover Classic springs you'd need:
- 572315 Front RH £11.20 + vat
- NRC4306 Front LH £14.90 + vat
Groet, Tom
PS de Police HD spec veren voor achter die je adviseerde zijn trouwens prima, en net stug genoeg.
Re: problemen met coil springs paddock
Ik heb deze link gevonden: [www.landroverclub.net] en denk dat de NRC4306 wel moeten functioneren. Dank voor jullie meedenken!
gr bart
gr bart
Re: problemen met coil springs paddock
Hi Bart,
Ik heb ook de veren van Paddock onder mijn Oneten, geen problemen. Standaard veren voor een standaard auto, ik rij er sinds augustus mee (al weer zo'n 7k) en moet zeggen dat ze prima bevallen. Niet te soft, niet te hard, precies goed.
Is de RRC verder standaard, of heeft ie een lier (+ lierbumper)?
Groeten Boelo
Ik heb ook de veren van Paddock onder mijn Oneten, geen problemen. Standaard veren voor een standaard auto, ik rij er sinds augustus mee (al weer zo'n 7k) en moet zeggen dat ze prima bevallen. Niet te soft, niet te hard, precies goed.
Is de RRC verder standaard, of heeft ie een lier (+ lierbumper)?
Groeten Boelo
Re: problemen met coil springs paddock
Die RRC is helemaal standaard, is een 3.9i aut. 4 drs. , hij is dus van onze huisarts hier in 't dorp, heeft het virus te pakken en gaat met elke 4x4 rit mee die er hier in de buurt georganiseerd wordt. En dan zijn de veren soms wat te slap. Dit is ie:
phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG --> mod_embed_images_loadimage('46f213ee40c4f9f94e312348b4aeaf19', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://www.4x4limburg.nl/images/phocagallery/2011-november/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', '', 16239050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG --> mod_embed_images_loadimage('46f213ee40c4f9f94e312348b4aeaf19', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://www.4x4limburg.nl/images/phocagallery/2011-november/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', '', 16239050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: problemen met coil springs paddock
Die RRC is helemaal standaard, is een 3.9i aut. 4 drs. , hij is dus van onze huisarts hier in 't dorp, heeft het virus te pakken en gaat met elke 4x4 rit mee die er hier in de buurt georganiseerd wordt. En dan zijn de veren soms wat te slap. Dit is ie trouwens:
phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG --> mod_embed_images_loadimage('38779a33f49d6caa8d7136e3f93e76eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://www.4x4limburg.nl/images/phocagallery/2011-november/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', '', 16239055, 600, 600, 'Loading image ...', false);
phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG --> mod_embed_images_loadimage('38779a33f49d6caa8d7136e3f93e76eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://www.4x4limburg.nl/images/phocagallery/2011-november/thumbs/phoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.4x4limburg.nl%2Fimages%2Fphocagallery%2F2011-november%2Fthumbs%2Fphoca_thumb_l_IMG_0351.JPG', '', 16239055, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: problemen met coil springs paddock
Bart,
Ik heb de standaard veren (blauw) van Paddocks onder de RRC zitten (met DeCarbon dempers en SuperPro poly). Geen enkel probleem bij drempels. Ik heb er ook de nodige slechte paden mee gereden en nooit op de bumpstops gezeten.
Die NRC4306 schelen niet veel in specs, ik weet niet of je dat veel gaat helpen. Maar lijken me wel op dit type te horen (>87?).
Overigens zou je voor een LHD NRC4234 en NRC4306 in combi dienen te hebben als ik het zo bekijk: [www.nagios.us]
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Ik heb de standaard veren (blauw) van Paddocks onder de RRC zitten (met DeCarbon dempers en SuperPro poly). Geen enkel probleem bij drempels. Ik heb er ook de nodige slechte paden mee gereden en nooit op de bumpstops gezeten.
Die NRC4306 schelen niet veel in specs, ik weet niet of je dat veel gaat helpen. Maar lijken me wel op dit type te horen (>87?).
Overigens zou je voor een LHD NRC4234 en NRC4306 in combi dienen te hebben als ik het zo bekijk: [www.nagios.us]
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Re: problemen met coil springs paddock
Ik heb 2x de NRC4306 besteld en die gaan eronder, nu zitten de zwart/blauwe eronder en echt die zijn heel slap, misschien een slechte productiereeks....
bedankt, groetjes bart
bedankt, groetjes bart