skibox op discovery 1?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

skibox op discovery 1?

Bericht door Bart van Dessel »

We gaan voor het eerste sinds jaren weer 's op wintersport. Als trouw vervoermiddel mag onze Discovery 300 tdi aut. mee. Af fabriek zitten er van die roofrails op, zou daar een skibox op passen? Iemand daar ervaring mee? een merk of type? Oma wil nl. ook graag mee Sneeuwkettingen staat ook op 't lijstje, ik rij wel met bijna nieuwe GG AT2's maar kettingen is in extreme gevallen misschien beter, en misschien wel verplicht in oostenrijk??

Gr, Bart
disco ronl

Re: skibox op discovery 1?

Bericht door disco ronl »

ketting is plichtig als de omstandigheden daarom vragen. (moet je dus bij je hebben). 1 set zou voldoende zijn voor de wet.

dakkoffer op het dak gaat prima, heb dat ook vaak gedaan met een tent erin.
Heb daarvoor 1 tulle drager achter op en gebruik twee landrover dwars stangen tussen de bestaande dakbeugels, op de voorste is de koffer bevestigd en de tussenliggende is alleen als extra steun tegen doorveren.

voor de zekerheid heb ik nog op de voorste dwarsstang beugeltjes gemaakt die om de dakbeugels heen vallen.

let wel op dat de dakkoffer vanonder vrijwel vlak is (geen diepe bak tussen imperiaal dus, wat dan staat de koffer op het dak)
Jan Willem

Re: skibox op discovery 1?

Bericht door Jan Willem »

Ik heb nog wel een mooi ski-rek voor aan je reservewiel.

Geen last van geruis of extra kosten ivm de slechte (ahum) stroomlijn

Werkt super en geen zeik nattte bak na een week :-)

JW
Plaats reactie