Omgekatte 110 op de paginamarkt?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bert vd Laan

Omgekatte 110 op de paginamarkt?

Bericht door Bert vd Laan »

Er staat een 110 op de paginamarkt te koop: [landrover.paginamarkt.nl]
Aangeboden door Leon oude Wesselink uit Almelo

29zrn2v.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf42382cb2082ac5772311068617e2d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F29zrn2v.jpg', 'http://i50.tinypic.com/29zrn2v.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi50.tinypic.com%2F29zrn2v.jpg', '', 16236964, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Volgens de verkoper is dit een auto met een jongere body, door de RDW gekeurd. Volgens mij is dit niet mogelijk. Als ik het kenteken 63-RZF-9 invoer bij de RDW heeft de auto 63 KW in plaats van 83 KW. De auto is dus in ieder geval niet met de motor gekeurd, en dus vast ook niet met deze body. Ik heb ook ernstige twijfels of het chassis wel echt oud is, de achterbalk is in elk geval niet origineel uit 1984.

Het lijkt wel een mooie auto, maar ik zou potentieel geïnteresseerden toch aanraden met de verkoper af te spreken dat hij de auto in ieder geval een motorwijiging bij de RDW laat ondergaan, dan weet je meteen of het chassis origineel is.
defendertje90

Re: Omgekatte 110 op de paginamarkt?

Bericht door defendertje90 »

ja hoor en we zijn weer los. Neem eerst is contact met de adverteerder op inplaats van hem of haar hier meteen zwart proberen te maken.

Er rijden legio auto's rond met nieuwe deuren/ opbouw wat aangemerkt word als vervangende delen omdat de oude deuren verrot zijn. Uit ervaring weet ik dat het RDW zelfs kan zeggen bij bijvoorbeeld een auto van 1989 zet er maar een ander chassis onder want deze is te rot. En ja er mag dan een chassis onder van bijvoorbeeld een auto van 1984.
En zoals je ook al aangeeft is het heel goed mogelijk dat de motor er achteraf ingelegd is. Is dit omdat anders de 2/3 regel word overtreden of omdat, zoals zo vele, ze de moeite niet nemen om even langs het rdw te gaan.

Wat iemand wel en niet met de eigenaar af moet spreken hoef jij je dus niet mee te bemoeien iedereen is oud en wijs genoeg om voor zichzelf op te komen.

Mijn vraag dus ook aan de beheerde om deze post te verwijderen omdat dit geen toegevoegde waarde heeft voor de verkoop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 19:19 door defendertje90.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Als iemand belangstelling heeft voor deze auto mogen ze tijdens de proefrit altijd even bij mij op de zaak komen langsrijden (vlak bij Almelo), ik zie in één oogopslag of het chassis origineel is of niet.
Marc-my-Words

Re: Katten op de paginamarkt?

Bericht door Marc-my-Words »

Een kat in de zak, of juist een overgerestaureerde auto ?

Het geeft naar mijn mening geen pas om ongericht met niet nader onderbouwde beschuldigingen te komen.

Een gerolde auto (om maar een optie te noemen) mag je restaureren, een verrot chassis mag je vervangen, en onder de 1/3-2/3 regeling mag je er ook nog een andere motor+aandrijflijn in hangen.

Doe mij maar een Td5 (of een Puma, maar dan wel met het oude dashbord), en laat het dak wit en de velgen staal.
Maar dan wel met garantie mbt de MRB-vrijstelling.

Marc
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

Bert vd Laan Schreef: (wie is dat eigenlijk?)
-------------------------------------------------------
> Er staat een 110 op de paginamarkt te koop:
> [...]

En trouwens, mijn OneTen staat bij de RDW ook voor 63 kW in de boeken, was het maar waar
Dat was toch het vermogen van de 2,5l TD zoals die in de tweede helft van de 80er jaren standaard werd geleverd op de burgerauto's?

prik.jpg --> mod_embed_images_loadimage('32910d142c1c79519913b89d0ecbc6d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', 'http://www.math.rug.nl/~peter/Kustvaart/Plaatjes/prik.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2FKustvaart%2FPlaatjes%2Fprik.jpg', '', 16237104, 600, 600, 'Loading image ...', false);
VeeTee

Bericht door VeeTee »

Peter&Jessica Schreef:
> Bert vd Laan Schreef: (wie is dat eigenlijk?)
> --------------------------------------------------

Inderdaad. Dit is de 1ste en enige post van mijnheer Bert vd Laan op dit forum, en ook nog niet ingelogd ook.
Wat mij betreft mag de beheerder zulke ongenuanceerde posten er gelijk af gooien. Ga eerst maar eens netjes informeren bij de verkoper, ipv verdachtmakingen zonder verdere info of bewijs...
Just my 2 cnts...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bert is een klant van mij... Hij was nogal verontwaardigd dat hij veel geld bij mij uitgeeft om alles netjes RDW gekeurd op kenteken te krijgen terwijl hier deze auto wordt aangeboden zonder gekeurde motor (en dat is ook bijna niet meer mogelijk als de body al vervangen is). En ik kon hem er niet van weerhouden vanaf zijn laptop dit bericht te posten.
Jup haans-klunder

Bericht door Jup haans-klunder »

Dus geen kale jonker? Dit verhaal is met een menselijke sisser geeindigt. Emoties mogen getoond worden, ook op de Prik. gr. Juppe.
VeeTee

Bericht door VeeTee »

OK Paul, dat kan wel zijn, maar toch zou het beter zijn dat in eerste instantie eens met de verkoper op te nemen. En pas daarna, eventueel, met meer info en bewijs hier te komen. Er wordt al te veel te snel ongericht met een schot hagel geschoten.
Bovendien, als je echt zeker weet dat iemand onrechtmatig bezig is, dan zijn er wel betere wegen om dit aanhangig te maken dan via een forum...

Paul Stroink, One-Ten.nl

Tsja, ik wilde ook liever niet dat hij het bericht ging plaatsen, maar was helaas niet te stoppen.
Al zit er natuurlijk wel wat in, lang niet iedereen is op de hoogte van de 2/3 regeling en iemand zou zo maar een boel geld kunnen gaan betalen voor een auto die erg moeilijk legaal te rijden is. Als dat iemand zijn eigen keuze is is dat natuurlijk geen probleem, maar als het er niet bij wordt verteld en de koper weet van niets, is dat best lullig.
VeeTee

Bericht door VeeTee »

Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
> Tsja, ik wilde ook liever niet dat hij het bericht ging plaatsen, maar was helaas niet te stoppen.

Wat jou overigens ook weer niet ongunstig uitkomt natuurlijk, of denk ik nu te diep na?

Paul Stroink, One-Ten.nl

Nee hoor, dit is een hele andere markt. Bij mij betaal je meestal het dubbele voor een auto, en mijn klanten hebben meestal al twee jaar alles uitgezocht voordat ze besluiten iets te laten bouwen.
Ik heb bovendien een lange wachtlijst voor nieuwe projecten en helemaal geen kant en klare auto's te koop.
Ik heb dus geen enkel alternatief in de aanbieding voor mensen die belangstelling hebben voor deze auto.
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

> Tsja, ik wilde ook liever niet dat hij het bericht
> ging plaatsen, maar was helaas niet te stoppen.
> Al zit er natuurlijk wel wat in, lang niet
> iedereen is op de hoogte van de 2/3 regeling en
> iemand zou zo maar een boel geld kunnen gaan
> betalen voor een auto die erg moeilijk legaal te
> rijden is. Als dat iemand zijn eigen keuze is is
> dat natuurlijk geen probleem, maar als het er niet
> bij wordt verteld en de koper weet van niets, is
> dat best lullig.

niet te stoppen........ stond ie bij je in de zaak........... was het jou laptop?......... vast niet
Paul Stroink, One-Ten.nl

Vooral vanwege deze laatste opmerking was ik er erg op tegen dat hij vanaf mijn internetverbinding dit soort berichten ging plaatsen.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Ja, hij zat mijn zijn laptopje in mijn kantoor op zijn garantiegeval te wachten.. inmiddels rijdt hij weer :-)
Anton (Rumble)

> Ja, hij zat mijn zijn laptopje in mijn kantoor op
> zijn garantiegeval te wachten.. inmiddels rijdt
> hij weer :-)

Het blijft een sneue zaak, als je zelf in zo'n omgekat ding wil rijden okee, overschreid je 2/3de en ga je niet naar de rdw, moet je zelf weten! Maar gooi zo'n ding niet op de markt, je zadeld een andere met problemen op.
Ik weet nog heel goed een meisje die eeen leuke 88 kocht. op een gegeven moment in beslag genomen omdat het ding uit 100 andere landrovers bestond. gewoon een probleem.

dus ombouw geen probleem, maar altijd even in overleg met de RDW.

bedankt voor de waarschuwing Paul/Bert
Peter SERIES III -109

Bericht door Peter SERIES III -109 »

Wat op kenteken staat is niet altijd juist, mijn 109 is een jaar geleden ingevoerd.
Heeft op kenteken een motor van 2268cm³ blok erin maar er hangt een 2,5NA blok in. Na informatie bij de RDW werd mij verteld dat er een notitie is gemaakt dat er een motorblok type 12J in ligt. En hiermee dus door de import keuring is gekomen.
Kijk dat hij voor de rest een geldige MOT had waar ik eigenlijk mijn vraagtekens bij zet, da`s een ander geval.
Want APK zegt echt niets over de toestand van de auto. Ik dacht dat MOT strenger was dan onze APK, maar nee dus.

FREELANDER 1.8i
SERIES III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petol
Schouwen-Duiveland
TomS2

Bericht door TomS2 »

Ja, en mijn Serie 2 stond als JEEP op het kenteken gekenschetst

Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8e7dfb6771cdad139f43fbbc46b2e777', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 16237662, 600, 600, 'Loading image ...', false);
dirk ambu

Bericht door dirk ambu »

Als ik de foto,s bekijk op marktplaats
Dan zou ik alleen twijfelen over de motor verder ziet het er best oud uit
De stoelen zijn niet nieuw en de airco lijkt niet origineel
Die achter balk heb ik ook op mijn 110 uit 86
En oké er zitten pushbutton deuren maar dat begrijpelijk wel
Ik ben zelf al enige tijd opzoek naar goede lift handel deuren en vooral de achter deuren zoeken valt niet mee

Groet Dirk ambu
Marc-my-Words

Re: Katten zonder te mauwen.

D'r staat: opbouw uit 1998.

Je zou dat kunnen interpreteren als: een 15 jaar oude donor om de gebutste en gecorrodeerde delen en een doorgeroest main bulkhead te repareren.
Dat hoeft geen overwegend bezwaar te zijn. 15 jaar oude delen zijn immers een stuk origineler op een 30 jaar oude auto als bijv nieuwe Puma deuren (ook al zijn die "beter" omdat de alu-huid niet kan oxideren omdat het geen alu is.

Bij een 30 jaar oude auto kan je "rekenen" op main bulkhead, deurposten, en aansluiting achterdeur-laadbak met min of meer ernstige roest + oxidatie.
Deuren rondom problematisch, body-cappings aangetast of erger, en met een beetje "pech" de rest van het plaatwerk met butsen en bulten.

Het gaat er dan alleen wel om hangen hoe je een en ander bij de RDW kan brengen.

Marc

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 23:15 door Marc-my-Words.
Andtee

Bericht door Andtee »

Het grote oldtimer dumpen is begonnen ! Laten we eerlijk zijn, niemand gaat nog 15.000 betalen om of 25 dagen te rijden of de volle mep te betalen !
dan kun je ook een TD5 voor kopen !

Marktplaats staat ook met oldtimers !

( ben zelf ook de klos met mijn 1998 300tdi aut !)
wordt de volle mep ipv dieseltoeslag)
Puffino

Bericht door Puffino »

ik ben nog steeds zo benieuwd wat de verkoper nou zegt als je hem dit voorlegt, Bert.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Nijhuis

Re: Katten zonder te mauwen.

Bericht door Nijhuis »

En dan daarna zijn 300tdi erin gehangen met de nieuwe assen? Kortom, weer een hele ombouw? Ik weet het niet hoor...
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Klopt, de overheid helpt met zijn vroegtijdige bangmakerij een hele sector om zeep. Voor de particuliere hobbyist met 1 auto geen ramp, voor bedrijven met 10tallen auto's en bergen onderdelen wel.
Scratch

Bericht door Scratch »

Nijhuis Schreef:
> Klopt, de overheid helpt met zijn vroegtijdige bangmakerij een hele sector om zeep. Voor de particuliere hobbyist met 1 auto geen ramp, voor bedrijven met 10tallen auto's en bergen onderdelen wel.

Ik denk dat er niet veel veranderd (behalve dan je bank saldo misschien) 10 jaar geleden waren schroefgeveerde Land Rovers nog niet belastingvrij en ook toen waren ze niet aan te slepen. We moeten er alleen even aanwennen dat we ze niet moeten gaan sparen of ze allemaal op de weg willen hebben. Bedrijven zullen er ook niet veel van merken als alles weer is gestabiliseerd, want een auto heeft toch onderhoud nodig (en een auto bij een handelaar staat toch op handels voorraad !?)
paul stroink

Bericht door paul stroink »

Ja, daar was ik ook bang voor maar ik word de laatste weken juist meer dan vroeger gebeld en gemaild. Er zijn dit jaar al twee zéér uitgebreide projecten bij mij besteld. De mensen die ik dit jaar gesproken heb vinden het ook helemaal niet zo heel erg als ze MRB moeten gaan betalen, liever niet natuurlijk.
Op dit moment lijkt het, in elk geval bij mij, dus nog geen effect te hebben. Mogelijk bij de 'gewone' oldtimerhandel wel. Alleen meteen na de eerste berichten heb ik een tijdje geen enkele nieuwe opdracht gekregen.
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Doordat we nu niet alles op de weg willen houden gaan er toch veel minder onderdelen verkocht worden? Er zullen gewoon veel minder kilometers met deze auto's gereden worden, dus minder slijtage, dus minder verkoop van onderdelen. Of zie ik dat nu verkeerd?

Ik heb het nog niet over het feit dat mensen die van plan waren een 'grote stoere ouderwetse Land Rover' te gaan kopen, hier nu waarschijnlijk vanaf gaan zien. Op die manier blijft bedrijfsvoorraad dus bedrijfsvoorraad en wordt het geen omzet, laat staan winst.
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Bij jou werkt het natuurlijk een beetje twee kanten op. Mensen die bij jou een auto kopen doen dat waarschijnlijk omdat ze liever met een gegalvaniseerd chassis en schutbord rondrijden. Plus dat een 'gerefurbishde' 110 station wagon als nog een heel stuk goedkoper is dan een (bijna) nieuwe.

Inderdaad heel anders dan de gewone handelaar.
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Hallo ik heb mailcontact gehad met deze man, hij mailde mij het volgende:

"De auto is vorig jaar omgezet naar een belastingvrij model. Dit door middel van enkel het voorste deel van het chassis om zetten. Over de lasnaad, dus niet zichtbaar."
Ken

Bericht door Ken »

Ik raakte mijn Range kwijt na controle .........dr stond nog een chassisnummer net onder de beter zichtbare
Conclusie : ook al heb je hem helemaal nagekeken (deed ik ook maar zag het niet ) , breng hem voor die tijd even naar de rdw voor een controle en je weet het zeker en kan je een hoop geld besparen .
Gert2.8dt

Bericht door Gert2.8dt »

Jeroen Schreef:
> Hallo ik heb mailcontact gehad met deze man, hij
> mailde mij het volgende:
>
> "De auto is vorig jaar omgezet naar een
> belastingvrij model. Dit door middel van enkel het
> voorste deel van het chassis om zetten. Over de
> lasnaad, dus niet zichtbaar."

Heeft Bert v/d Laan dus toch gelijk En over die omkatter kan ik kort zijn
JeroenP

Bericht door JeroenP »

Sorry berichtje kwam van mij! Heb me direct maar even geregistreerd
Anton (Rumble)

Gert2.8dt Schreef:
> Jeroen Schreef:
> -----
> > Hallo ik heb mailcontact gehad met deze man,
> hij
> > mailde mij het volgende:
> >
> > "De auto is vorig jaar omgezet naar een
> > belastingvrij model. Dit door middel van enkel
> het
> > voorste deel van het chassis om zetten. Over de
> > lasnaad, dus niet zichtbaar."

volgens mij moet dit gewoon gemeld worden bij RDW/douane? Dat is wel een beetje "klikken", maar volgens mij moeten we elkaar behoeden voor dit soort miskopen. al kun je dit met een beetje kennis wel weten natuurlijk
>
> Heeft Bert v/d Laan dus toch gelijk
> En over die omkatter kan ik kort zijn
Scratch

Bericht door Scratch »

Anton (Rumble) Schreef:
> Gert2.8dt Schreef:
> -----
> > Jeroen Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Hallo ik heb mailcontact gehad met deze man,
> > hij
> > > mailde mij het volgende:
> > >
> > > "De auto is vorig jaar omgezet naar een
> > > belastingvrij model. Dit door middel van
> enkel
> > het
> > > voorste deel van het chassis om zetten. Over
> de
> > > lasnaad, dus niet zichtbaar."
>
>
> volgens mij moet dit gewoon gemeld worden bij
> RDW/douane? Dat is wel een beetje "klikken", maar
> volgens mij moeten we elkaar behoeden voor dit
> soort miskopen. al kun je dit met een beetje
> kennis wel weten natuurlijk
> >
> > Heeft Bert v/d Laan dus toch gelijk
>
> > En over die omkatter kan ik kort zijn

Vind ik wel heel kort door de bocht, wie zegt dat heet voorste deel niet tot de rear X momber loopt !? Zoals deze auto rijden er veel meer rond. De meeste auto's met een gegalvaniseerd chassis en een Tdi hebben ook een jongere body. Is dus het zelfde, alleen is dat vaak over een wat langere tijd gedaan. De auto van Paul in een maand tijd, kun je ook bouwen door 3 auto's samen te stellen met het juiste kenteken. Die is toch ook goed gekeurd !!

Als je het niet vertrouwd gewoon niet kopen, anders lijkt mij het wel een geschikte wagen.
JeroenP

Bericht door JeroenP »

Nog een quote van zijn mail...

QuoteDag Jeroen,

Voor de ombouw is het nummer opnieuw ingeslagen door de RDW. Bij het oude chassis.
Vervolgens is de ombouw gedaan. Alle verdere info staat op het kentekenbewijs.
De kleur is uitderaard gewoon groen.
De auto is overigens ook net opnieuw APK gekeurd.

Ik denk dat u het best langs kunt komen, dan laat ik het zien.

Mvg,

Leon Oude Wesselink
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Verschil daarmee is echter dat het nieuwe chassis met de 300tdi bij de RDW geweest is voor een officiële keuring en dus wel goed op de papieren staan.
Marc-my-Words

Re: Is dit nu mauwen of met de wolven meehuilen

D'r kan hier dus gewoon sprake zijn van een correcte auto .... waar de RDW alles van weet.
(en een niet geheel correcte vermelding in het kenteken-register uittreksel - daar staan wel meer rare dingen in)

Meneer Paul S. - waarover ik alleen maar correcte dingen hoor en lees en zie - doet net zoiets als hij in een maand weer een mooie auto maakt, beter als ze ooit uit de fabriek rolden. Zuiver (kunst)historisch zijn ook dat gruwels, want overgerestaureerd (en niet zelden met "foute" accessoires).
Kennelijk doet Paul S. het handiger, verkoopt hij zijn verhaal beter (hij is ook aardig geprijsd met zijn creaties), want niemand valt over Paul S.

En ... let wel op: Het kan natuurlijk ook een kat in de zak zijn, of gewoon een zeperd, het is immers gewoon autohandel.

Marc

PS Zoals ik al eerder schreef: doe mij er maar een Td5 in (en graag enige garantie mbt de MRB-vrijstellingen), een wit dak en stalen velgen ....
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Nou volgens mij is er wel degelijk een verschil met een restauratie die correct is uitgevoerd (of dat nou door Paul is gedaan of door Pietje). De RDW heeft immers het nieuwe chassis gezien en daar een nieuw nummer ingeslagen, tevens heeft de RDW heeft de auto met de gerestaureerde opbouw gezien. Ze noteren bijvoorbeeld ook of het een LHD of RHD voertuig is. Deze combinatie wordt door de RDW geïdentificeerd en zo wordt er bepaald dat het geen samengesteld voertuig is. In het geval dat er een andere motor ingekomen is, moet je aantonen waar deze motor vandaan gekomen is. Je valt dan in de 1/3 regeling en hiervan wordt een notitie gemaakt. Al deze gegevens gaan een dossier in welke door bijvoorbeeld de politie (bij een controle/aanhouding/ongeluk) op te vragen is.

De auto in kwestie is gewoon een volledige auto uit 1998, waar gewoon een oud nummer in gelast is. Zoals ik het lees heeft de verkoper dat zelf toegegeven. Dit in combinatie met de kenteken gegevens kun je dus zeggen dat ze gewoon een oude auto ingevoerd hebben (met 2.5NA). Hier hebben ze het nummer uit geslepen en in de auto uit 1998 gelast.
Gromit

Bericht door Gromit »

Nijhuis Schreef:
> Nou volgens mij is er wel degelijk een verschil met een restauratie die correct is uitgevoerd (of
> dat nou door Paul is gedaan of door Pietje). De RDW heeft immers het nieuwe chassis gezien en daar
> een nieuw nummer ingeslagen, tevens heeft de RDW heeft de auto met de gerestaureerde opbouw gezien

Dat klopt niet, want in de email staat: Voor de ombouw is het nummer opnieuw ingeslagen door de RDW. Bij het oude chassis.
Vervolgens is de ombouw gedaan

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('96efb1b978c45bb47bdd256166abe223', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16238365, 600, 600, 'Loading image ...', false);
leon oude wesselink

Bericht door leon oude wesselink »

Dag heren,

Kreeg van een potentiele koper de tip om even op het forum te kijken…

Hierbij 1 reactie van mijn kant.
Heb geen tijd in zin om hier een discussie te gaan zitten voeren namelijk.
Het klopt wat hierboven geschreven staat, maar er mist nog een deel van mijn verhaal..
Zoals de auto er nu bij staat is hij wel degelijk bij de RDW geweest. Ik woon er om de hoek..
Ik ben er langs gereden voor de kleur ( omdat ik daar metallic bij had willen hebben ) en aantal personen op kenteken.
Het motorvermogen staat inderdaad niet op kenteken vermeld.

Succes met de discussie.

Mvg,
Leon
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Nu weten we nog niet of het een correcte auto is (dat had ik nu wel eens willen weten als geïnteresseerd meelezer).

Beetje weinig antwoord op de vele vragen/suggesties.

gr Niels
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Ik had het daar over een ombouw die wel volgens het boekje gedaan zou zijn, dus niet over de auto die op marktplaats aangeboden wordt.
Marc-my-Words

vossehoff Schreef:
> Nu weten we nog niet of het een correcte auto is
> (dat had ik nu wel eens willen weten als
> geïnteresseerd meelezer).
>
> Beetje weinig antwoord op de vele
> vragen/suggesties.
>
> gr Niels

Nou, dan ga je toch gewoon zelf kijken, en gezellig met Leon en deze auto langs de RDW bij hem om de hoek ?

Het is goed om te waarschuwen tegen prutswerk en valse chassisnummers (waar ze met name in het moederland erg goed in zijn), maar gericht met modder gaan gooien zonder de auto zelf te kennen is .... gewoon onder de gordel.

Marc
karelk

Bericht door karelk »

Wie zegt dat deze auto's allemaal zo officieel gekeurd zijn.

Een voorbeeld,

Waarom bouw je een LR defender die in duitsland te koop stond als benzine om naar 200tdi voordat je hem uit elkaar haalt, je restaureert hem, en bent hem dan op het bouwen met een 300Tdi.

Je zegt, je hebt de auto in een maand gebouwd, en hij staat al een maand op kenteken!!! Het zou natuurlijk allemaal toevallig kunnen zijn?
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Feit blijft dat dan als nog dat chassis en motor door de RDW goedgekeurd zijn. Zeker bij wissel van Benzine naar Diesel is dat noodzakelijk, anders krijg je nooit APK goedkeuring. Dat je zorgt voor type goedkeuring van de RDW alvorens je een hoop centen in een restauratie gaat stoppen hoef ik vast niet te verdedigen.

Over bodypanelen heb ik het sowieso niet, daar valt amper wat aan af te zien bij deze snel roestende mecano dozen.

Ik zeg niet dat er verder nergens gesjoemeld wordt met dit soort dingen, maar domweg een chassisnummer van een oude auto uitslijpen en inlassen klinkt mij gewoon als omkatten in de oren. Wat dat betreft ben ik het dus helemaal met de topicstarter eens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/01/2013 13:49 door Nijhuis.
Edward

Bericht door Edward »

Wat een aannames worden hier gedaan hier zeg! Als iets er onwaarschijnlijk uitziet wil dat niet zeggen dat het zo is. Maat van me heeft zijn originele 110 uit 86 op een hoop gereden mbv een zatlap die door rood knalde. Body total loss, chassis reparabel. Er lag al een 300tdi in. Samen met hem heb ik de wagen opnieuw opgebouwd met een Puma body. Geheel in overleg met de RDW.

Die wagen is helemaal in orde en legaal compleet met documentatie van de RDW. Maar ik heb hem afgeraden om hem te adverteren, hij heeft een 130 gekocht omdat hij niet zonder wagen kan, omdat ie dan meteen als crimineel op internet komt te staan. Nu weet ik weer waarom ik dat gedaan heb.

Hiermee zeg ik niet dat de aangeboden wagen in orde is, maar jullie zijn wel heel kort door de bocht met mensen af te branden en als fout weg te zetten. Heel erg treurig en respectloos!
Alan T

Bericht door Alan T »

Maarruh

gevalletje mrb vrij maar geen oldtimer!

tis maar net wat je wil
Marc-my-Words

Alan T

Geef dan wel even jouw definitie van OldTimer door (en kaart dat dan ook bij de RDW aan).
Dan weten we in ieder geval waar we het over hebben, en wat jouw gouden standaard is.

In "mijn" definitie heeft een OldTimer in ieder geval originele velgen en banden-maat (dus 7.5x16 of max 235/85x16, en dan alleen tubed op stalen velgen).

Een nieuwe(re) motorisering maakt de auto alleen maar beter, schoner en stiller (maar dan weer wel met een origineel bijpassend uitlaatsysteem).

Er is overigens ook wat voor te zeggen dat iedere Defender een OldTimer is. Geen enkele andere auto wordt nog steeds volgens zo'n oud-engels recept in elkaar geprutst ... 30 jaar nauwelijks vooruitgang ....

Ofwel .... ik denk dat iedereen hier zo z'n eigen invulling heeft mbt OldTimer. Alleen de officiële van de RDW geldt, en in geval van twijfel geldt het oordeel van de RDW (of eventueel dat van de rechter).

Marc
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Marc-my-Words Schreef:
> Er is overigens ook wat voor te zeggen dat iedere
> Defender een OldTimer is. Geen enkele andere auto
> wordt nog steeds volgens zo'n oud-engels recept in
> elkaar geprutst ... 30 jaar nauwelijks vooruitgang
>
> Marc

Hahaha, daar ben ik het helemaal mee eens.
vossehoff

Bericht door vossehoff »

Dat is natuurlijk een optie, maar het lijkt me minder werk als Leon zelf zijn verhaal zou doen (nu hij toch de moeite heeft genomen te reageren).

Ik ben overigens verder geen fan van dit soort draadjes.

gr Niels
Plaats reactie