Andere stoelen in Range Rover 2 deurs

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bas Wit

Andere stoelen in Range Rover 2 deurs

Bericht door Bas Wit »

In navolging van mijn vorige post.

De stoelen uit mijn range rover zijn prachtig origineel maar dus ook compleet versleten. Het skai is gewoon uitgehard en helemaal kapot.
Op zoek naar een paar andere stoelen dus. Ik zit alleen met de gordel bevestiging.
Aangezien het een 2 deurs is zitten de gordels nu aan de stoel vast.

Nu kan ik bv 2 sportstoelen monteren met 3 / 4 puntsgordels er aan vast? Of zijn er andere opties?
Iemand suggesties?

Bedankt!

Bas Wit
RaRo74

Re: Andere stoelen in Range Rover 2 deurs

Bericht door RaRo74 »

Hoe is verder de originaliteit van de hele auto? Als je de auto zo origineel mogelijk wilt houden dan zijn andere stoelen of herbekleden een optie.

3 puntsgordel en stoelen zou je uit een later model 2 deurs RRC over kunnen zetten. Stoelen uit een Disco passen schijnbaar goed.
Zelf zit ik heerlijk op mijn originele ongeschonden en in perfecte staat zijn teddy fauteuil. Om ze mooi te houden heb ik er Dakar stoelhoezen omheen zitten
[landrover.startpagina.nl]
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Ik heb 8 disco voorstoelen en ga er maar 6 van inbouwen in mijn auto als je iets kan gebruiken hoor ik het

Groet
RaRo74

Bericht door RaRo74 »

Hebben ze ook zo'n handig handeltje waardoor de leuning naar voren klapt? Das wel zo handig om bij de achterbank te komen.

1q4f9y.jpg --> mod_embed_images_loadimage('60f11a52e60466d830c3a93fdd1d5857', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F1q4f9y.jpg', 'http://i46.tinypic.com/1q4f9y.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi46.tinypic.com%2F1q4f9y.jpg', '', 16236757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lucas van Lierop

Nee disco stoelen klappen compleet naar voren, maar dat is vat ook te monteren en ze zijn wel gratis
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Ik hou me altijd aanbevolen!! Maar ga je er 6 inbouwen ??
Is dat je verlengde project? (ik zeg niks, ik heb in mijn 110 4 voorstoelen ;-)

grt Bas
Lucas van Lierop

Ze staan in Utrecht maar ergens bij Hilversum/Bussum kan ook of evt regio Eindhoven als je even geduld hebt.

Ik ga idd in mijn verlengde project met 4-6 voorstoelen werken.

Groet
Lucas
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Disco stoelen passen prima. Houd er echter wel rekening mee dat je de ´Defender Zit´ krijgt. Ze komen namelijk een stuk dichter tegen de deuren aan. Dit is helaas niet anders omdat de originele RRC stoelen een deel over de tunnel staan, en dit bij de Dixco steolen niet kan.

grtn

RoLandRover
Lucas van Lierop

Huh is dat bij Disco stoelen in een Disco dan ook zo?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 21:21 door Lucas van Lierop.
Ramon

Bericht door Ramon »

Ik heb stoelen van een Golf 5 (3deurs) in mijn 2 deurs gemonteerd. Past niet 1 op 1 maar is goed in te bouwen.

Ik heb nog stoelen van een 2 deurs liggen zijn ook niet meer netjes maar gratis op te halen.

Ramon
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Discovery 1 ( 2 deurs ) kantel mechaniekjes met daar op bijna alle types auto stoel, van Disco 1 ( kunnen met deseldfde zit positie gemonteerd )

Ik heb voor een kennis 4 deurs classic stoelen op disco onderstellen staan, luxe stoel die verder naar voren gaat dan welke rangerover stoel dan ook. ( vereist wel wat denkwerk en las kunsten om het veilig te maken RDW vond mijn oplossing heel mooi en deugdelijk )

voor mijn eigen auto heb ik gemodificeerde Disco 2 stoelen op de disco 1 kantel onderstellen D2 zitten beter en hebben verstelbare hoofsteun.

maar als je voor origineel gaat dan ben je wellicht beter af met een setje late 2 deurs classic stoelen ( zie RaRo ) of een re-trim kit voor je eigen stoelen.

als je andere stoelen kiest dan de huidige dan zul je gordels moeten verzetten, dit kan op de Bstijl door hier moeren te plaatsen deze vast lassen op grote dikke revetten en dan de revetten op de stijl lassen ( late 2 deurs classic hebben dit ook maar dan minder dik als wat ik voor stel )

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
bert

Bericht door bert »

Ik hrb er wel eens stoelen van een nieuw type ingezet.
Heb toen op het bestaande frame een strip gemaakt waar hij op kon.
Nadeel: je kwam te hoog te zitten...
Plaats reactie