Bodylift Range Rover classic
Bodylift Range Rover classic
Met al dat oldtimer wegenbelasting gedoe ga ik maar gewoon het beste van mijn Range Rover maken....
aangezien het tijd is voor een nieuwe set banden (iemand nog paar mooie 33" over??) en veren wil ik de Range wat gaan verhogen om ruimte te maken voor wat grotere banden.
Naast het installeren van een paar nieuwe HD veren moet ik ook de achterste 4 rubbers tussen de body en het chassis vervangen, deze zijn namelijk helemaal versleten.
Als ik dan toch bezig ben wil ik de body ook wat liften.
Wie heeft hier ervaring mee. Waar moet ik op letten? Ik zat zelf te denken aan ongeveer 3 a 4 cm (dan heb ik met de 1,5" verhoging van de veren bijna genoeg ruimte voor 33" banden)?
Wat voor materiaal hebben jullie gebruikt voor de blokken ( ik heb ooit eens iemand over ijshockeypucks gehoord??) Of kan dat bv ook aluminium zijn of moet er rubber tussen zitten?
Moet er verder nog iets verlengd worden op de remleidingen na?
Hoor graag van jullie?
grt Bas
ps.ik zoek ook nog paar stoelen voor 2 deurs Range en nieuwe achterklep
aangezien het tijd is voor een nieuwe set banden (iemand nog paar mooie 33" over??) en veren wil ik de Range wat gaan verhogen om ruimte te maken voor wat grotere banden.
Naast het installeren van een paar nieuwe HD veren moet ik ook de achterste 4 rubbers tussen de body en het chassis vervangen, deze zijn namelijk helemaal versleten.
Als ik dan toch bezig ben wil ik de body ook wat liften.
Wie heeft hier ervaring mee. Waar moet ik op letten? Ik zat zelf te denken aan ongeveer 3 a 4 cm (dan heb ik met de 1,5" verhoging van de veren bijna genoeg ruimte voor 33" banden)?
Wat voor materiaal hebben jullie gebruikt voor de blokken ( ik heb ooit eens iemand over ijshockeypucks gehoord??) Of kan dat bv ook aluminium zijn of moet er rubber tussen zitten?
Moet er verder nog iets verlengd worden op de remleidingen na?
Hoor graag van jullie?
grt Bas
ps.ik zoek ook nog paar stoelen voor 2 deurs Range en nieuwe achterklep
Re: Bodylift Range Rover classic
Geen ervaring maar kwam dit tegen
50mm_SWB1_lift_kit.png --> mod_embed_images_loadimage('fb4fb66cb7375f2ddb56f48f5cc79093', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fxpajun.com%2Fimages%2F50mm_SWB1_lift_kit.png', 'http://xpajun.com/images/50mm_SWB1_lift_kit.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fxpajun.com%2Fimages%2F50mm_SWB1_lift_kit.png', '', 16236539, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Xpajun
ook op Ebay
Jo
50mm_SWB1_lift_kit.png --> mod_embed_images_loadimage('fb4fb66cb7375f2ddb56f48f5cc79093', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fxpajun.com%2Fimages%2F50mm_SWB1_lift_kit.png', 'http://xpajun.com/images/50mm_SWB1_lift_kit.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fxpajun.com%2Fimages%2F50mm_SWB1_lift_kit.png', '', 16236539, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Xpajun
ook op Ebay
Jo
Kan even niet uitgebreid reageren maar met die dingen ben je er niet helaas, kijk maar eens wat er alleaal tussen body en chassis/assen vast zit aan bouten, leidingen, stangen etc.
Ik heb mijn Disco gewoon flink aangepast uitgezaagd
Groet
Luicas
Ik heb mijn Disco gewoon flink aangepast uitgezaagd

Groet
Luicas
Beste Bas,
Volgens mij heb ik nog een setje aluminium blokken liggen,
als ik ze kan vinden zijn ze voor 30 euro van jouw.
Willyam
Volgens mij heb ik nog een setje aluminium blokken liggen,
als ik ze kan vinden zijn ze voor 30 euro van jouw.
Willyam
Bad, Heb nog even staple the Nieuwets chassis/carrosserie rubbers liggen verkeerd besteld..... Mag je hebben!
Verhogingsveren 2,5 inch Heb ik ook nog gebruikt liggen, set van 4 = 70,- Dempers heb ik niet.
Gr. Bowy
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 18:42 door bowy.
Verhogingsveren 2,5 inch Heb ik ook nog gebruikt liggen, set van 4 = 70,- Dempers heb ik niet.
Gr. Bowy
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/01/2013 18:42 door bowy.
Om te beginnen heb je 10 bussen nodig die je tussen de body en het chassis plaats. Voor achter de grill 2, bij het schutbord 2, beide kanten bij de dorpels 2 (dus 4 in totaal) en 2 helemaal achter. Je kunt setjes kopen van aluminium bussen zoals in een andere reactie zijn afgebeeld. Ik heb zelf aluminium rondstaf laten zagen op de juiste maat en hierna zelf met een kolomboor gaten in gemaakt. Je kunt ze ook maken van kunststof. Ik heb zelf weer nieuwe originele rubbers geplaatst.
Als deze zijn gedaan heb je nog de bevestiging van de vloer van de kofferbak, dit zijn 2 beugeltjes die halverwege de laadbak onder de auto zitten. Ook zit er nog een bevestiging onder de balk die aan je tunnel zit. Deze steunen zou je ook moeten aanpassen zodat ze nog steeds de vloer ondersteunen.
Hoeft verder niet echt iets verlengd te worden alleen tijdens het verhogen opletten dat je niet op sommige plekken leidingen of kabeltjes al strak hebt zitten/lopen. Deze zou je dan even moet lossen. Zelfde als stuurkolom bevestiging aan het stuurhuis, deze moet je ook lossen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Als deze zijn gedaan heb je nog de bevestiging van de vloer van de kofferbak, dit zijn 2 beugeltjes die halverwege de laadbak onder de auto zitten. Ook zit er nog een bevestiging onder de balk die aan je tunnel zit. Deze steunen zou je ook moeten aanpassen zodat ze nog steeds de vloer ondersteunen.
Hoeft verder niet echt iets verlengd te worden alleen tijdens het verhogen opletten dat je niet op sommige plekken leidingen of kabeltjes al strak hebt zitten/lopen. Deze zou je dan even moet lossen. Zelfde als stuurkolom bevestiging aan het stuurhuis, deze moet je ook lossen.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gewoon 10 Hockey Pucks bestellen met nieuwe langere bouten en moeren. deze icm de normale rubbers (welke je misschien ook moet vernieuwen)
je moet wel voor je bumpers nieuwe hogere brackets maken anders lijkt het van geen porum.
meer als een inch moet je ook niet willen. en de pucks zijn precies één inch.
Grtn
RoLandRover
je moet wel voor je bumpers nieuwe hogere brackets maken anders lijkt het van geen porum.
meer als een inch moet je ook niet willen. en de pucks zijn precies één inch.
Grtn
RoLandRover
Hoe gaat het met de versnellingspoken dan?
Lees anders ook ff: Update Waar lopen banden aan bij een Disco als je naar grotere maat gaat -> gezaagd -> past
Ik heb hier zelf geen problemen mee ondervonden. Ik heb er een lt95 onder en genoeg ruimte bij de tunnel voor de pookjes en diff lock.
Liggend aan hoe veel hoger je gaan, tot 1,0 tot 1,5 cm minimale aanpassingen maar hoger dan dat dan moet je aan het volgende gaan denken, tenzei veiligheid/degelijkheid niet van belang is
# je hebt 10 bussen nodig, ( hard teflon, alu, kunststof, staal, wat je wilt zolag het draag vermogen heeft )
# je hebt dan ook langere bouten nodig.
# je zult je flexiebele remleidingen MOETEN verlengen of je maak er een puinhoop van en probeert de steun puntjes te verplaatsen en de leidingen te verbuigen om de nieuwe afstand te overbrugen.
# Onder de auto zijn ook nog 4 draad einden ter versteviging van de gordel punten, twee zitten in onderkant dwarsbalk die achter je voor stoelen langs loopt en twee in de laad vloer net achter de achter bank, en voral deze zijn belangerijk!
# warschijnlijk zal ook de flexibele leiding van je koppeling te kot worden. ( indien van toepassing )
# vul en beluchtings slang van de brandstof tank wordt te kort.
# steuntjes van de radiateur zullen verplaast moeten worden.
# Het kan zijn dat hier en daar de electra de afstand niet kan overbruggen, meestal is er wel wat ruimte in de draad boom om dit op te vangen
# Massa punt tussen chassis en carroserie kan te kort zijn ( steun onder schutbord Rechts )
# indien je te hoog gaat zal de stang tussen stuurhuis en stuur kolom de afstand ook niet meer veilig kunnen overbrugen.
Ik ben vast nog iets vergeten.
33" banden kan onder een classic met 2,5 -3" verhoging en wat werk aan het plaatwerk, met name de randjes van de wielkasten moeten iets ( minimaal ) veranderd anders doen de banden dat voor je
Ik had 33" banden op vogue velgen onder mijn tweedeurs classic met alleen een lift en de body verder op standard bussen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
# je hebt 10 bussen nodig, ( hard teflon, alu, kunststof, staal, wat je wilt zolag het draag vermogen heeft )
# je hebt dan ook langere bouten nodig.
# je zult je flexiebele remleidingen MOETEN verlengen of je maak er een puinhoop van en probeert de steun puntjes te verplaatsen en de leidingen te verbuigen om de nieuwe afstand te overbrugen.
# Onder de auto zijn ook nog 4 draad einden ter versteviging van de gordel punten, twee zitten in onderkant dwarsbalk die achter je voor stoelen langs loopt en twee in de laad vloer net achter de achter bank, en voral deze zijn belangerijk!
# warschijnlijk zal ook de flexibele leiding van je koppeling te kot worden. ( indien van toepassing )
# vul en beluchtings slang van de brandstof tank wordt te kort.
# steuntjes van de radiateur zullen verplaast moeten worden.
# Het kan zijn dat hier en daar de electra de afstand niet kan overbruggen, meestal is er wel wat ruimte in de draad boom om dit op te vangen
# Massa punt tussen chassis en carroserie kan te kort zijn ( steun onder schutbord Rechts )
# indien je te hoog gaat zal de stang tussen stuurhuis en stuur kolom de afstand ook niet meer veilig kunnen overbrugen.
Ik ben vast nog iets vergeten.
33" banden kan onder een classic met 2,5 -3" verhoging en wat werk aan het plaatwerk, met name de randjes van de wielkasten moeten iets ( minimaal ) veranderd anders doen de banden dat voor je
Ik had 33" banden op vogue velgen onder mijn tweedeurs classic met alleen een lift en de body verder op standard bussen.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Bedankt allemaal voor de informatie.
Zoals het nu lijkt wordt het een 1" verhoging en toevoeging van set HD veren (ook ongeveer 2" verhoging??). Nieuwe remleidingen heb ik liggen (oude krijgen haarscheurtjes).
Als het goed is wordt de LT95 gewisseld voor automaat, dus koppeling vervalt.
Gordelbouten heb ik nog niet (RR uit 1974) alleen gordels op de stoelen.
Ik zal wat foto;s gaan maken zodra we beginnen.
Groeten Bas
Zoals het nu lijkt wordt het een 1" verhoging en toevoeging van set HD veren (ook ongeveer 2" verhoging??). Nieuwe remleidingen heb ik liggen (oude krijgen haarscheurtjes).
Als het goed is wordt de LT95 gewisseld voor automaat, dus koppeling vervalt.
Gordelbouten heb ik nog niet (RR uit 1974) alleen gordels op de stoelen.
Ik zal wat foto;s gaan maken zodra we beginnen.
Groeten Bas
Dat zijn dan wel +2" remleidingen?
Ga je de auto voornamelijk voor off road gebruiken of ook voor andere doeleinden?
Ga je de auto voornamelijk voor off road gebruiken of ook voor andere doeleinden?
Let op dat er een verschil is tussen veren die echt hoger zijn en veren die minder ver inveren bij dezelfde belasting. Die laatste bieden in mijn ogen alleen extra ruimte voor grotere banden zolang ze inderdaad niet te ver inveren.
Voor het gewenste resultaat zijn zelfs gewoon de gewone standaardveren 1e keus, en dan met een veer-verhoger ertussen.
Je wilt nl dezelfde veerweg, maar wat verder weg van de carrosserie.
Het monteren van HD veren geeft minder weg- en terrein-gedrag zolang je ze niet HD belast (de limiet van HD is geen veer maar gewoon een massief stuk staal van de gewenste lengte). In het terrein zou je zelfs liever "softere" veren willen met een nog grotere veerweg (en dus een extra grote lengte, en idem shocks) - op de weg wordt de auto dan weer een stuk minder, nl hoog en slap dus "floddering".
Marc
Je wilt nl dezelfde veerweg, maar wat verder weg van de carrosserie.
Het monteren van HD veren geeft minder weg- en terrein-gedrag zolang je ze niet HD belast (de limiet van HD is geen veer maar gewoon een massief stuk staal van de gewenste lengte). In het terrein zou je zelfs liever "softere" veren willen met een nog grotere veerweg (en dus een extra grote lengte, en idem shocks) - op de weg wordt de auto dan weer een stuk minder, nl hoog en slap dus "floddering".
Marc
Beste Bas,
Wat is de staat van je LT95 en wat is je vraagprijs?
Ik heb interesse in de LT95 indien je niet ver van Breda/Tilburg woont en de bak goed is.
Mvg Thimo.
Wat is de staat van je LT95 en wat is je vraagprijs?
Ik heb interesse in de LT95 indien je niet ver van Breda/Tilburg woont en de bak goed is.
Mvg Thimo.
Dan heb je even goed de verstevigings bouten van de gordels in de balk achter de voor stoelen ( onder de auto net achter de tussen bak binnen kant chassis ) en warschijnlijk ook in de laadvloer achter, je ziet ze zo zittenals je er onder ligt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
Heb zelf ooit bussen gemaakt. Goed te doen! Van alu staf rond 60mm.