reffererend aan de 8500kg combinatie
reffererend aan de 8500kg combinatie
Met een versnellingsbak zou er veel warmte en slijtage vrijkomen totdat de combinatie gaat rollen,zou een automaat daar minder last van hebben of kent de automaat zn limieten en bijkomende hitte en slijtage of kan je gewoon ongelimiteerd gasgeven?
Re: reffererend aan de 8500kg combinatie
hoi
het is algemeen bekend als je meer vermogen vraagt dat er ook meer vrijving is, dus meer warmte.
het probleem is bijv een td5 met r380, gewicht automet bagage en bijv inprial tegenwind, en een aanhanger van 3000 kg, als men deze combinatie op de snelweg rijd men elk moment volgas ( bijna) moet rijden.
de r380 heeft dan koelings problemen, tunnel wordt erg heet, omdat hij verstopt licht achter die hete motor.
nieuwere olie teksako ipv atf kan al beter tegen de warkte, maar nog niet voldoende, een olie koeler is dan een goede remedie, zo te krijgen op de r380.
een automaat heeft ook tandwielen, planitaire stelsels, dus wordt ook exctra belast in deze omstandigheden alleen deze heeft al een olie koeler.
het probleem ontstaat dat men met dit gewicht bijv 800km aan een stuk gaat jakkeren, en de bak een optater krijgt waardoor hij 10000km later stuk gaat.
je kunt er van alles aan doen.
gr pascal
het is algemeen bekend als je meer vermogen vraagt dat er ook meer vrijving is, dus meer warmte.
het probleem is bijv een td5 met r380, gewicht automet bagage en bijv inprial tegenwind, en een aanhanger van 3000 kg, als men deze combinatie op de snelweg rijd men elk moment volgas ( bijna) moet rijden.
de r380 heeft dan koelings problemen, tunnel wordt erg heet, omdat hij verstopt licht achter die hete motor.
nieuwere olie teksako ipv atf kan al beter tegen de warkte, maar nog niet voldoende, een olie koeler is dan een goede remedie, zo te krijgen op de r380.
een automaat heeft ook tandwielen, planitaire stelsels, dus wordt ook exctra belast in deze omstandigheden alleen deze heeft al een olie koeler.
het probleem ontstaat dat men met dit gewicht bijv 800km aan een stuk gaat jakkeren, en de bak een optater krijgt waardoor hij 10000km later stuk gaat.
je kunt er van alles aan doen.
gr pascal
Ik ken die accesoires niet van een extra koelsysteem,waar kan ik dat vinden,ik trek elke vakantie behoorlijk zwaar naar Bulgarije
link voor koeler r380 bak
Hier bijvoorbeeld;
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=156
Maar even googlen op land rover r380 oil cooler kit of set zal wel meer opleveren en de nederlandse leveranciers zullen ook vast wat kunnen leveren!
Succes,
Groet, Tom
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/index.php?act=viewProd&productId=156
Maar even googlen op land rover r380 oil cooler kit of set zal wel meer opleveren en de nederlandse leveranciers zullen ook vast wat kunnen leveren!
Succes,
Groet, Tom
Dus in het gekste geval heb ik een waterradiator--een automaat oliecoolerradiator-motorolie radiator-en een airco radiator,mag ik mn voorkant wel breder maken,is er wel plaats voor 4 radiators?
heb hier de set van aschcroft nog liggen, nieuw nooit gebruikt, adaptor en radiator, slangen niet erbij.
heb ze op de onderdelenmarkt aken, aldaar gehad, geen animo voor.
gr pascal
heb ze op de onderdelenmarkt aken, aldaar gehad, geen animo voor.
gr pascal