rijden op waterstofgas toevoeging

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc vd K

rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Marc vd K »

Wie heeft hier ervaring mee????

klik klik !

voor 200 euro is het geen duur systeem. Maar heeft iemand er ervaring mee??

mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('72c4b6fb293d9fad63427c3355f65565', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 16227181, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Marc-my-Words »

Nee, geen ervaring, maar de documentatie zegt mij "niet doen".

Je verdient meer met zuinig rijden en bij de goedkoopste pomp tanken.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2013 12:42 door Marc-my-Words.
Frans Bonnes

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Frans Bonnes »

Ik denk dat niemand er ervaring mee heeft, het is namelijk pure afzetterij.
En technisch ook onmogelijk, jou zou met een liter water 1000 km kunnen doen.
Dat is dus een minimale toevoeging van waterstofgas en dat zou dan een besparing van tot wel 35 % opleveren.
.
Grimm vertelde betere sprookjes.

fb

tiepvauten verweiderd



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/01/2013 13:02 door Frans Bonnes.
Justus Christus

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Justus Christus »

Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Marc-my-Words »

Tja, GIYF, dat is beter als ervaring.

Kijk bijv. hier: [nl.wikipedia.org] -- electrolyse is niet erg efficiënt en levert minder op als het kost (en de stroom die je gebruikt wordt ook niet verliesvrij opgewekt).

Verder leert een kleine rondreis met Google dat 1 liter water ruim 1000 liter waterstofgas geeft, en dat 1 liter water ruim een ons waterstofgas geeft met een verbrandingswaarde van ongeveer 0,3 liter diesel. Die 0,3 liter diesel komt overigens aardig overeen met de 3 kWh die de waterstof-generator neemt volgens de documentatie -- die generator zou dus verliesloos moeten werken.
(Je zou 1 liter water per 1000 km verbruiken, ik gebruik een kleine 100 liter diesel op 1000 km, dus 0,3 liter diesel-equivalent zit in de ver achter de komma.)
Er zou dus een enorme winst moeten zitten in het mixen van een homeopatische hoeveelheid waterstofgas en zuurstofgas met de inlaatlucht - bedenk dat je een paar duizend liter lucht per kilometer "verbruikt".
En tenslotte: Homeopatische rendementswinsten en motoren .... daar moet je in geloven (want in de realiteit gaat dat niks worden)

Marc

PS Ik hoop dat ik niet ergens een factor 10 of 100 fout zit, maar zelfs dan gaat het niet werken.
Geert LW79

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Geert LW79 »

Weer de bekende boterham met een primaat ertussen.
(Zucht)

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('98153e7569f35ed567c0ac8a868b7b58', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16227585, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Benno

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Benno »

Is al een keer gepasseerd volgens mij. Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan zal dat ook wel zo zijn, elementary my dear Watson

Benno
Marc vd K

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Marc vd K »

Justus Christus Schreef:
-------------------------------------------------------

hun proberen het te laten werken op puur waterstofgas,en dat werkte, alleen hun afstelling was te ruim en zonder terugslag klep dus boem.......wat ik bedoel is waterstofgas toevoeging. Net als gas (LPG/butaan/propaan) toevoeging. Dit laatste systeem is bewezen en word veel gebruikt.

Wel heb ik gevonden dat er new holland tractoren zijn die op het mengsel rijden. Ontworpen door een universiteit. Toch een redelijke bevestiging dat het mogelijk is lijkt me?
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Exfietser »

[landrover.startpagina.nl]

[landrover.startpagina.nl] (7 jaar geleden.)

Het duikt steeds weer op. En niemand die het probeert.

Ik geloof er ook niet in en zou het moeten uitproberen maar geen tijd/geld.

Arnold.
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Marc-my-Words »

Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Justus Christus Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> hun proberen het te laten werken op puur
> waterstofgas,en dat werkte, alleen hun afstelling
> was te ruim en zonder terugslag klep dus
> boem.......wat ik bedoel is waterstofgas
> toevoeging. Net als gas (LPG/butaan/propaan)
> toevoeging. Dit laatste systeem is bewezen en word
> veel gebruikt.
>
> Wel heb ik gevonden dat er new holland tractoren
> zijn die op het mengsel rijden. Ontworpen door een
> universiteit. Toch een redelijke bevestiging dat
> het mogelijk is lijkt me?

Het gaat er niet om dat het mogelijk is maar of het rendabel is.

± 2 liter waterstofgas en 1 liter zuurstofgas op 5000 liter inlaatlucht (da's dus 0,1 % extra zuurstof) is vooralsnog slechts een homeopathische toevoeging.
Verder kost het opwekken van de stroom voor de electrolyse al meer energie (wegens de verliezen in de V-snaar/Multiriem, en de verliezen in de dynamo), en vervolgens is electrlyse niet verliesvrij .... dus moet er errrug veel rendement elders gavonden worden (en dat zou dan een wereldschokkende vinding zijn -- je mag geloven in een complot van de petrochemische industrie, maar dan heeft de Maya-kalender ook gelijk).

"Gewoon" LPG toevoegen in een serieuze hoeveelheid levert meer op, kost natuurlijk ook iets meer, maar als je genoeg rijdt loont dat.

Marc
Apke

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Apke »

De enige manier dat het systeem iets zou kunnen opleveren is op het moment dat de motor draait, maar je geen vermogen vraagt.
Bij het gas loslaten om te remmen op de motor of stationair draaien van de motor gaat energie verloren, deze energie zou (deels) omgezet kunnen worden in waterstofgas wat je weer kan gebruiken op het moment dat de motor weer moet werken.

Op het moment dat je rijd en dus vermogen vraagt van de motor, zal het systeem ook vermogen van de motor afnemen en zijn eigen werking teniet doen.

Misschien als je het systeem zou combineren met zonnepanelen zodat je de energie die het systeem vraagt niet zelf hoeft op te wekken.

Serieus besparen:
* geen Landrover rijden, maar bijvoorbeeld een Smart.
* motor uitzetten als je deze niet gebruikt.
* train je rechter voet zodat deze niet zo zwaar op dat rechter pedaal hoeft te rusten.
* blijf op de openbare weg, in het terrein rijden kost energie.

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dceaccb4aa874775e59c0178b7a00ffb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16228255, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Pinguin - Disco 2 TD5
G-men (Gargamel)

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door G-men (Gargamel) »

Ik kan me eigenlijk het beste vinden in de eerste suggestie van Apke als je weinig brandstof wil gebruiken....

+++ * geen Landrover rijden, maar bijvoorbeeld een Smart. ++++

Voor de rest is het water naar de zee dragen, grootste boosdoeners zijn het gewicht en de "stroomlijn" van onze wagens....
En dat maakt ze nu juist zo leuk en daar betaal je voor.
Als dit echt zou werken had meneer toyota en andere leveranciers niet de moeite genomen om een dure en complexe hybride uit te vinden.....

Gerrit
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Hmmm ...

Bedenk dat, wil je een beetje "brandstof" produceren, je moet rekenen in kW's, dus, of het nu uit de dynamo moet komen of uit zonnecellen, dat het gaat om big-bussiness. Het aanbod waarmee de Topic-Starter kwam draait op "achter de komma kW's" dus is nooit serieus te nemen .... alleen als er een magische werking van een homeopatisch verdunde waterstof+zuurstof toevoeging zou uitgaan zou je een meetbaar verchil kunnen zien (en daar geloof ik echt niet in).

Marc

PS Kennen jullie die homeopatische druppeltjes waar je zo goed op slaapt? Hoe meer verdund hoe beter ..... en ze werken nog beter als je het flesje onaangeroerd op het nachtkastje laat staan (en het best als je ze gewoon bij de flessentrekker in de winkel laat).
Marc vd K

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc vd K »

Het gaat er niet om dat ik minder geld wil uitgeven maar dat ik verder kan komen op een tank + reserve. Dat ik meteen ook meer vermogen krijg, schonere uitstoot (=makkelijker door de roetmeting) en een stillere motor etc

Ik rij al vanaf mijn 17e laro als het mij om het slurpen ging reed ik al lang smart

mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('56cce1b9e3126c3e19408dd947945da7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 16228916, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
badair

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door badair »

ik heb het in mijn freelander diesel gehad, en het werkt...... ik ging van 1op10 naar 1op11.

nee het lag er niet aan dat ik zuiniger rijde, ik kon zien aan het brandstof verbruik dat mijn zekering van de installatie was doorgebrand.
bij een kleine, makkelijk inbouwbare installatie onder de motorkap kan je last hebben dat je vloeistof te warm wordt, en dan gaat deze meer ampere trekken, dan brand je zekering door.

als je een landrover hebt die 1op25 rijdt, zou ik het doen....

onze vrienden uit america rijden met 100 liter tanks rond, wat grotere installatie, als je een pickup hebt van 7.5 meter kan dat.

maar ik denk dat beter het geld in tuning van je motor kan steken. dat kost ook weer wat,... dan maar aan brandstof, en daar steun je europa ook nog mee.
Geert Oude Luttighuis

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Marc vd K Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik rij al vanaf mijn 17e laro als het mij om het
> slurpen ging reed ik al lang smart


Want daar mag je wel mee de kroeg in?
CamperChris

er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door CamperChris »

en dat is gellekom4x4 in Amersfoort (of omstreken).

Ik heb geprobeerd om de technische uitleg die via hun site wordt gegeven te begrijpen/doorgronden maar dat is me niet gelukt. door die waterstoftoevoeging zou de verhouding lucht-brandstof hoger worden waardoor de motor zuiniger loopt. maar volgens mij is niet de lucht, maar de brandstof de energie-leverancier. Een turbo (met of zonder intercooler) zorgt ook voor meer lucht, maar de toename van het motovermogen gebeurd door vervolgens ook de toevoer van brandstof te vergroten zodat je een hardere knal krijgt.

Het mooiste van Maxxlube vindt ik wel de mogelijkheid om voor EUR 200,- per jaar een garantie af te kunnen sluiten die schade aan de motor door toedoen van hun installatie vergoed (moet je het wel bij ene door hen erkend bedrijf laten inbouwen. Dat is dus 3x geld aftroggelen want een systeem dat helemaal niet werkt kan ook weinig schade aanrichten, toch?

gr, CamperChris

2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23a59c8c79f42ebbc06d1ffd12119ec2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 16229030, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc42b99cd21c10bd4b0bc946e82a23d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 16229030, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Marc-my-Words

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door Marc-my-Words »

QuoteCamperChris Ik heb geprobeerd om de technische uitleg die via hun site wordt gegeven te begrijpen/doorgronden maar dat is me niet gelukt.
Je kan proberen te doorgronden wat je wil, het is nu eenmaal ondoorgrondelijk want een onzinverhaal.

En zelfs al zou je een werkzame hoeveelheid waterstof-gas kunnen produceren dan nog heb je eerst je dynamo de energie laten leveren, en die dynamo onttrekt die energie weer aan het beschikbare motorvermogen. Wellicht brand een diesel-lucht mengsel met een beperkte hoeveelheid waterstofgas iets gunstiger, maar de vermogenswinst moet best groot zijn voor je quit speelt: je hebt immers de verliezen in V-snaar, dynamo en waterstof-gasontwikkeling die je als eerste moet goedmaken.

Als je meer kilometers uit een liter diesel wilt halen dan kan je beter je rechter voet goed trainen.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/01/2013 19:52 door Marc-my-Words.
matthijs

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door matthijs »

Het systeem is inderdaad al vaker toegepast zo heeft de tu in delf een aggregaat ontwikkeld die 100% op zelf verwekte waterstoof liep en vervolgen nog een aantal kwh opbrengt.

de uitkomst van hoeveel gas is niet heel erg van belang want dit is afhankelijk van het soort motor en brandstof, zodat de hoofd brandstof het efficiëntst gaat lopen.

de vraag bij een waterstofcel is dus hoeveel vermogen die vraagt per opgewekt waterstof/zuurstof en dit bepaald of de cel minder brandstof verbruik tot gevolg heeft.

de cellen die nu in ontwikkeling zijn wekken meer waterstof (knalgas+zuurstof) op met minder stroom en met een betere kwaliteit waterstof, hierdoor word het een goed alternatief of toevoeging voor aan de brandstof.

echter kan waterstof lastig op nieuwe motoren toegepast worden omdat de lapda sensor van de wap raakt.
oudere motoren zonder turbo kunnen deze versnelde verbranding wel goed hebben en zullen hierdoor zoizo schoner en sterker gaan lopen, efficienter licht dus aan de techniek.

ps er zijn al een aantal kleine productie bedrijfjes die cellen uitbrengen, maar verdiep je goed in de efficientie van de cel.

vriendelijke groetjes.
Frans Bonnes

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Frans Bonnes »

matthijs Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het systeem is inderdaad al vaker toegepast zo
> heeft de tu in delf een aggregaat ontwikkeld die
> 100% op zelf verwekte waterstoof liep en vervolgen
> nog een aantal kwh opbrengt.
>
Met andere woorden het wereldwijde energie probleem is opgelost.
Zoals jij het opschrijft kan dus nooit. Iets levert meer energie dan je erin stopt.

fb
Geert LW79

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Geert LW79 »

Shit, je was me net voor, wilde ook al zeggen dat ik het fijn vind dat ze bij de TU het perpetuum mobile al hebben uitgevonden.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('45071b452813b34dbc5dcbf74588a93d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16266511, 600, 600, 'Loading image ...', false);
matthijs

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door matthijs »

hoi mannen,

het is niet meer lucht en brandstof en is een product die de brandstof en de lucht verbeterd,
de waterstof is knalgas en zuurstof een kant en klare verhouding ( mits je een goede cel hebt ) ( en die link voor de waterstof cellen is indderdaat een onzin cel dus kwakzalvers)
het knalgas verhoogt de ontbranding snelheid en maakt de diesel of benzine rijker van vermogen.
De zuurstof help ook bij het vernellen van de verbrandingsnelheid maar vooral het vollediger later verbranden van de diesel/benzine.

de wet van behoud is hier niet van op toepassing omdat is water meer energie zit dan wat het kost om het te ontbinden door elektrolyse .
en de energie die de waterstof bezit blijf inderdaad gelijk maar deze energie haalt meer energie uit brandstof en lucht. en dat maakt het winstgevend.

er is trouwens genoeg onderzoek al gedaan hierna zonder dat de petro industrie het verziekt.

groetjes
Frans Bonnes

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door Frans Bonnes »

We geloven het meteen.
Marc-my-Words

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door Marc-my-Words »

Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> We geloven het meteen.


Precies !!

Quotematthijs de wet van behoud is hier niet van op toepassing omdat in water meer energie zit dan wat het kost om het te ontbinden door elektrolyse
Natuurlijk zit er in water meer energie. Er zit bijvoorbeeld "waterkracht" in.
En verder heb je nog kernsplijting, maarrrr ....

Bij een (denkbeeldige) verliesloze electrolyse krijg je waterstof en zuurstof in precies de goede verhouding, en bij verbranding krijg je maximaal de energie terug die je erin gestoken hebt .... als er nog meer tussen hemel en aarde is dan moet je je direct aanmelden bij het Nobel-comité (of net als Jomanda, en iemand in Lourdes dit water gaan verkopen).

Marc
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Exfietser »

Matthijs: Dat wat jij hier opschrijft:

QuoteMatthijs: Het systeem is inderdaad al vaker toegepast zo heeft de tu in delf een aggregaat ontwikkeld die 100% op zelf verwekte waterstoof liep en vervolgen nog een aantal kwh opbrengt.
Is inderdaad zoals Frans en Geert aangeven een perpetuum mobile.

Waarschijnlijk schrijf je wat rottig op of snap ik het verkeerd. Maar als de TU delft dit heeft ontwikkeld, dan bestaat er (of heeft bestaan) een projectleider met een projectgroep bestaande uit een of meer ingenieurs en hoogleraren/professoren. Deze mensen kun je dus gewoon bellen/mailen met de vraag wat het nu eigenlijk voor systeem is en wat het exact doet. Dus mijn vraag heb jij meer informatie over dit systeem. Iets van een website of een artikel in een of ander vaktijdschrift. Als ze iets bedacht dat daawerkelijk heel goed werkt dan moet er iets over te vinden zijn. Op een hogeschool telt elke cent tegenwoordig ook. Als ze geld binnen kunnen halen door dit te gelde te maken zullen ze dat echt niet nalaten.

Er doen zoveel kletsverhalen de ronde waarin geschermd wordt met namen van grote onderzoeks instituten dat je niet alles zomaar vertrouwen kunt. Ik kan ook van elke universiteit ter wereld een diploma of doctoraal per internet bestellen. Ik kan heel gewoon professor-doctor-meester-ingenieur worden als ik dat wil. Ik koop het gewoon op internet. En vaak komen mensen daar ook gewoon nog mee aan het werk ook. Al hebben die alleen maar lagere school.

In Zwitserland schijnt een klein dorp te bestaan waarvan de elektriciteits voorziening bestaat uit nulpuntsenergie generatoren. En in hongarije schijnt een fabriek te staan die die generatoren bouwt. Een kennis van mij gelooft er heilig in. Net als de eeuwig brandende gloeilamp die bij Philips op de plank schijnt te liggen. En natuurlijk dat alles een grote samenzwering is. De overheid en grote bedrijven als de Shell Texaco houden al die uitvindingen geheim omdat het ze anders geld kost.

Ik heb geprobeerd uit te vinden welk dorp in Zwitserland dat dan zou moeten zijn. Dan rijdt ik er gewoon een keertje heen dacht ik. Kleine omweg richting wintersport ofzo.
Alleen kan niemand van die zeg maar gelovigen mij vertellen waar dat dorp is en hoe het heet? Het is ook niet op een andere manier te vinden ofzo. Hetzelfde geld voor die fabriek in Hongarije. Dat vind ik dan wel weer apart. Dus kan iemand mij vertellen welke professoren en ingenieurs en welke vakgroep dat heeft ontwikkeld op de TU delft. En dan zou ik een lijst willen zien met aantoonbare specificaties en metingen. Metingen die reproduceerbaar zijn als je exact dezelfde testopstelling op een ander plekje in een ander lab op aarde zou opbouwen.

Dan kan het ook door andere mensen worden uitgetest en misschien gebeurt er dan hetzelfde als met Fleisman en Pons (klik) . Die hadden zich waarschijnlijk tot hun helaas schande een beetje vergist. Hoewel ze dacht ik nooit hun claims hebben terug getrokken.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2013 13:19 door Exfietser.
Exfietser

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door Exfietser »

Ik kwam alleen dit tegen over de TU-delft:

Klik

Arnold.
Exfietser

Re: er is één LR-garage die er mee adverteert...

Bericht door Exfietser »

Frans, ik vond hier nog een leuk verhaal om jouw geloof te sterken:

KLIK

Vooral die drie feiten zijn leuk.

En als je een verzameling vaagheden wilt zien: KLIK

Vooral de ontbrekende schema's en schakelingen zijn leuk. Ook omdat er tussen neus en lippen door staat dat het niet helemaal werkt zoals bedoelt.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2013 13:50 door Exfietser.
Rickske

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Rickske »

Ik geloof niet dat dit een perpetuum mobil is, daar die geen verbruiken heeft, echter gaat hierin water, wat door een proces omgezet word in een gas, wat je dan weer verbrand. Het is dus niet echt zo dat je puur "op de dynamo"rijd. voorbeeld: In een gewone auto (ook al geen perpetuum mobil) word ook van vloeibare LPG een gasvorm genomen, uiteraard kost deze omzetting hier nix (alleen de druk er af), maar waarom zouden deze mensen niet een "zuinige omzetting" kunnen vinden voor waterstofgas?

Natuurlijk weet ik niet hoeveel energie deze installaties aan de motor afnemen. En of dat wel of niet meer is dan dat het aan de motor teruggeeft. Ze zeggen....

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('42cc45b76ee565761e6acfdd5b10925d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16266836, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Exfietser »

Misschien heb je hier iets aan:

Waterstof buggy.

Arnold.
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Exfietser »

Als je water omzet in knalgas (waterstof en zuurstof) kost dat energie. Diezelfde hoeveelheid energie krijg je weer terug als je het knalgas verbrand. Hoe zuinig je het ook doet je zult er niets mee winnen. Omdat het niet mogelijk is om dat zonder verlies te doen raak je alleen maar energie kwijt.

Hetzelfde alsof je met een gewicht dat ergens boven op ligt het zelfde gewicht nog een keer omhoog wilt brengen. Bijvoorbeeld met een katrol. Je laat de ene steen naar beneden vallen om de andere steen omhoog te krijgen. Je eindigt dus weer met 1 steen boven en een beneden. Dat was ook je uitgangspunt. Je bent dus niets opgeschoten. Praktisch redt je het niet eens omdat het lagertje van de katrol weerstand heeft en warm wordt. Die energie heb je dus niet meer voor je steen. Daardoor eindig je met een steen beneden en de andere een beetje lager als waar hij oorspronkelijk was. Je bent dus eigenlijk achteruit geboerd.

Arnold.
forbert 90-200Tdi

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door forbert 90-200Tdi »

Behalve als je "'n bron van eeuwige energie" aanboort, natuurlijk.
Bouw je op beide stenen in tank, en laat je de tank op de bovenste steen vol water lopen uit het beekje bovenop de heuvel zal ie de balans makkelijk in beweging zetten als de tank op de onderste steen leeg is. Eenmaal andersom laat je de tank beneden leeglopen, die boven weer vol, et voila: l'histoire se repete!
Rickske

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Rickske »

Maar, is dat niet heel "toevallig" dat je precies evenveel energie kwijt bent in het omzetten naar gas, als wat het gas bij verbranding kan opleveren? Licht het dan niet meer aan de techniek dan aan het mogelijke? Ik heb geen scheikunde gehad..

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d45c2bb2afd8fdea83d14720b9fa070d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16266996, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Nu ja, laten we ook weer niet al te negatief zijn.

Het is natuurlijk goed denkbaar dat het mengen van waterstofgas de diesel-wolk tot een betere verbranding leidt.

Echter, niet te vroeg juichen, als er al sprake is van een betere verbranding - ik zag het cijfer van 10% beter langskomen voor een dieselmotor (en 30% voor een grote oude amerikaanse benzine motor) - dan blijft het probleem dat je zo grote verliezen hebt bij de waterstofgas-productie (het totaal traject) dat je de winst direct ziet verdampen. Dit alles nog afgezien van de vraag of een zeer bescheiden hoeveelheid waterstofgas wel in de werkzame regionen zit (meer gas kan je niet geproduceerd krijgen onder de randvoorwaarde dat het in de auto moet passen).

Wellicht is het wel denkbaar dat een verbrandings-verbetering bij een ouderwetse benzine motor wel tot lonende cijfers leidt. Ik ken nog wel van vroeger de uitlaatpluimen die zo geurig waren dat je dacht dat er nog een auto op kon rijden, een betere verbranding geeft dan dus meer rendement (en mogelijk ook een heel snel verbranden van de motor zelf).

En dan verder: Als waterstofgas een betere verbranding geeft, dan doet LPG dat ook (dat is echt bewezen). Een bescheiden LPG-tank samen met LPG-bijmenging inbouwen is dus een verstandiger traject. Je krijgt dan bovendien hetzij meer power danwel meer actieradius.

Marc
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Exfietser »

Nee dat is niet toevallig. Gelukkig. Anders hadden we waarschijnlijk flinstones auto's gehad.

Klik

en

Klik

Arnold.
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Rickske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar, is dat niet heel "toevallig" dat je precies
> evenveel energie kwijt bent in het omzetten naar
> gas, als wat het gas bij verbranding kan
> opleveren? Licht het dan niet meer aan de techniek
> dan aan het mogelijke? Ik heb geen scheikunde
> gehad..


Dit is niet "toevallig" maar juist een scheikundige wetmatigheid (en dus jammer dat je geen scheikunde hebt gehad).

Je kan een en ander ook tot een huiskamer-modelletje terugbrengen:

Stel je gebruikt de 220 uit het stopkontakt om waterstofgas te maken, als daar dan meer energie in zat als je er aan 220 ingestopt had dan had iedereen toch een huis-installatie op waterstofgas die van water en stroom weer meer energie maakt.

Marc
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Exfietser »

Daarom vind ik Marcel van Mudbuster verstandig. Die gaat het gewoon proberen. De verbarndingswaarde van de waterstof die je eerst uit je diesel hebt gehaalt is zo laag dat je het daar niet mee wint. Het enige dat zou kunnen is dat de verbranding dusdanig veel beter wordt zodat je een dusdanige rendementsverbetring krijgt dat alle waterstofmaakverliezen meer dan ruim teniet gedaan worden. En dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Alleen hoe stel je de verbeteringen vast? Hoe ga je het meten. Dat zou ik even niet weten.

Arnold.
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Precies.

Dwz Precies 1:
Ik vroeg al naar de dubbelblind proefopzet

En, Precies 2:
Ik zou dan liever een LPG-toevoeging beproeven.
LPG-toevoeging geeft een bescheiden, maar ook bewezen, winst.
En LPG is een tamelijk bekende techniek in de automotive wereld.

Dus Precies 3:
Ik vind het verstandiger als anderen dit proberen.

Marc
Ad

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Ad »

Mark,

Voor 100,- help ik je ook tot maximaal 35% brandstof besparen.
Ik geef dezelfde prestatiegaranties als deze firma. En ik hoef er niets voor aan je auto aan te passen. Ik straal hem op afstand gewoon even in.
Heb je ook geen risico's dat er iets stuk gaat.
Lijkt je dat niet een veel betere deal? Is ook nog eens 100,- goedkoper.

Geloof me.... Die 200,- ga je niet terug verdienen met zuiniger rijden. Tenminste niet extra doordat je dat systeem koopt.
Stel je even voor dat het wel zou werken, denk je dan niet dat alle nieuwe personen auto's zo'n systeem zouden hebben? Alle fabrikanten doen zo hun best om aan goede en dus fiscaal aantrekkelijke milieu normen te komen, hele research afdelingen richten zich op verbruikt. Ze verzinnen de meest waanzigig ingewikkelde systemen om in te bouwen. Maar een innovatie die voor 200,- een brandstofbesparing tot 35% levert? Nee, daar gaat geen enkele autofabrikant mee aan de gang. Denk je dat dat ook niet iets wil zeggen?
Is een mooi sprookje. Meer niet.

If it sounds too good to be true, it usually is.....
Rickske

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Rickske »

Dat snap ik, en ik kan rekenen. Maar, om met voorbeelden te blijven strooien: Om van benzine gas te maken kost minder energie dan er vrij komt als ik dat gas verbrand. Dat wil zeggen met het verbranden van 1 liter benzine, kan ik vele liters benzine in gas omzetten. Waarom zou dit gas toevallig gewonnen uit water dan niet ook meer energie vrijgeven als het wordt verbrand?

Dus, ik snap wat een perpetuum mobile is. dat dit onmogelijk is volgens de thermodynamica, maar dat dit dus, in mijn inzicht, niet een perpetuum mobile. Het is dus niet de energie, die je electrisch toegevoegd hebt die je in je motor verbrand, maar energie al in het water aanwezig.

Tenzij alle energie die waterstof gas heeft niet uit water gehaald wordt maar uit de electriciteit. Maar is dat zo?

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('737fe912f98aa2e8ca3761ae60326b8a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16267394, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Ruud

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Ruud »

Ik ben geen wetenschapper, zoals de meeste prikkers welke hierop reageren.
Maar wat nu als het rendement van de hoofdbrandstof omhoog gaat?

Ik vind het in ieder geval heel goed dat iemand het eens gaat proberen.

Zou, voordat het ingebouwd is, een co meting doen.
Wellicht dat een verlaging hiervan op zich al voldoende reden voor aanschaf kan zijn.

En zorgen voor een soort logboek met de verbruik cijfers.

En voor en na inbouw op een vermogenstestbank.

We zijn stiekum toch allemaal heel nieuwsgierig.
Geert LW79

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Geert LW79 »

Als benzine overgaat in benzinedamp verandert het alleen van fase, je hoeft alleen de energie voor het verdampen toe te voeren. Als je water laat verdampen krijg je dus geen waterstofgas maar waterdamp (onbrandbaar). Dat water moet je dus ontleden is waterstof en zuurstof hiervoor is veel energie nodig.

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f2cbc11e473f3448f82f9872cf5cce94', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16267477, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rickske

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Rickske »

dat snap ik.. hoe veel is de vraag, en ik vraag me dus af, of dat in alle gevallen zomaar evenveel is als bij verbranding vrijkomt. Kan, maar klinkt onwaarschijnlijk.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('911b05108a668dc06afa9fbc035e0528', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16267525, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Exfietser »

En sorry daarvoor maar redenaties als deze kan ik dus echt niet in mee gaan:

QuoteStel je even voor dat het wel zou werken, denk je dan niet dat alle nieuwe personen auto's zo'n systeem zouden hebben?
Edison (en nog twee andere mensen) hebben ooit tegen veel beter weten in de gloeilamp uitgevonden. Het was theoretisch, fysisch en practisch echt onmogelijk en zo werd het zelfs op hogescholen onderwezen ook. Edison heeft tegen beter weten in toch doorgezet (En daardoor bijna failliet gegaan) en zijn gelijk bewezen.

Een soort zelfde verhaal geld de uitvinding van de kortegolf zender. Ook dat was volslagen onmogelijk. Alleen stomme amateur knutselaars die alles behalve voor vol werden aangezien door de gevestigde hoogleraren, zijn niet gehinderd door enige kennis op zolderkamertjes doorgegaan met knutselen. Het resultaat was de kortegolfzender die vele malen goedkoper en fysiek kleiner waren dan de toenmalige enorme machine zenders op de (zeer) lange golf band.

De redenatie dat iets niet werkt of kan omdat niemand anders het heeft vind ik lekker makkelijk en lui. Ik heb respect voor de mensen die het gewoon proberen. Als dat niet gebeurt hadden we nog steeds met knuppels gelopen en in holen in de grond gewoond. De wereld en het leven is dan wel lekker simpel trouwens.

Arnold.
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Rickske Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat snap ik.. hoe veel is de vraag, en ik vraag me
> dus af, of dat in alle gevallen zomaar evenveel is
> als bij verbranding vrijkomt. Kan, maar klinkt
> onwaarschijnlijk.

Rickske,

Het is eenvoudig: in theorie (in op moleculaire schaal ook in praktijk) komt er precies even veel energie vrij als de energie die je voor het splitsen nodig had. Het is 2x H2 (=waterstof-gas) + 1x O2 (=zuurstof-gas) <=energie=> 2x H2O (=water). Voor het splitsen is er de energie nodig die er vrijkomt bij het combineren. Scheikunde is gewoon net als Lego, alleen zijn er ook blokjes die "energie" heten. Wat wel weer precies Lego is is dat je als je iets afbreekt je weer precies even veel blokjes hebt als toen je begon met opbouwen.

In de praktijk op grotere schaal zit het dan bovendien altijd tegen: Er zijn altijd verliezen, en er is altijd een "drijvende" kracht nodig.
Ook weer net als die Lego: je bouwt iets op en breekt iets af ... eind van de rit heb je hetzelfde (alleen ben jij moe, jij was de drijvende kracht).

Om dus alles kort samen te vatten: Je wordt overal moe van, alles kost energie. En de enige energie die wij "gratis" krijgen is zonne-energie.

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2013 18:38 door Marc-my-Words.
Exfietser

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Exfietser »

En die energie kun je nog heel exact berekenen en als je testopstelling meten ook.

Om water te verdampen kun je er een meet en bereken bare hoeveelheid warmte in stoppen. Die zelfde 'weer' meet en berekenbare energie krijg je weer terug bij het condenseren van de waterdamp. Dat hebben de heren Boyle en Gay-Lussac op 11 september 1661 door een aantal natuurkundige experimenten bewezen. De heren van der Waals (dat was een nederlander) Maxwel en boltzman hebben deze gaswetten naderhand uitgebreid met de toestands veranderingen. Dus van gas naar vloeibaar naar gas.

Maar verdampen is iets heel anders dan het splitsen van water. En ook daar geld dat je de nodige energie vrij simpel kunt uit rekenen en ook meten in een testopstelling. Het zelfde geld voor de energie die je er krijgt.

Er kan nu eenmaal geen energie uit het niets komen.

Arnold.
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Er kan nu eenmaal geen energie uit het niets komen.
>
> Arnold.

Jammer hè,geen energie uit het niets. Maar uit iets komt ook niet altijd energie.
Zo is d'r bijv. heel wat van mij, maar toch voel ik me soms wat energie-loos.


Marc
Geert LW79

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Geert LW79 »

Mischien moet je ook even "aan het gas" (niet vervelend bedoeld)

Geert

Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)

P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9250942fd6da57e9c1fe2f794f9c6d24', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 16267860, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rickske

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Rickske »

dus als ik het zo begrijp, heb je 2 delen waterstof die bij verbranding samengaan met 1 deel zuurstof, en omdat dat ook de uitgangspositie is. is er uiteraard geen energie winst?

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c52b9a0edce199d722b126f444d32765', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16267886, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Marc-my-Words

Re: rijden op waterstofgas toevoeging < een kW kwestie >

Bericht door Marc-my-Words »

Rickske Schreef:
-------------------------------------------------------
> dus als ik het zo begrijp, heb je 2 delen
> waterstof die bij verbranding samengaan met 1 deel
> zuurstof, en omdat dat ook de uitgangspositie is.
> is er uiteraard geen energie winst?

Percies, het is net Lego.
Ad

Re: rijden op waterstofgas toevoeging

Bericht door Ad »

Hahaha, dan probeer je het toch lekker,,,,,
Wil je mijn besparende stralen dan niet proberen voor 100,-?

Je hebt gelijk dat er best nieuwe uitvindingen gedaan kunnen worden die men eerder niet voor mogelijk hield. Maar geloof me. Anno 2013 zou een innovatie die 35% brandstof bespaart en dat aantoonbaar kan, echt wel opgemerkt worden en dus overgenomen. Inderdaad net zoals telefoon en radio een succes werden.

Maar geloven in sprookjes blijft leuk. En als je er hobby in hebt zoiets te kopen. Go tour Geng zou ik zeggen
Ik denk dat je inderdaad beter je rechtervoet op training kunt doen. Maargoed. Jij koopt hem, ikke niet. Makkelijk zat
Plaats reactie