Pagina 1 van 1

help 2.5n/a inbouw

Geplaatst: wo 26 dec 2012, 17:52
door roony
Ik ben een 2.5n/a aan het inbouwen in een serie III exdef (2.25D 24v).
Na een ongelofelijk geklooi eindelijk de motor aan de bak hangen (lt76).
Nu ligt de motor schuin naar achter.

Om de motor in de linker (bestuurderskant) motorsteun te krijgen heb deze naar voren moeten verplaatsen.
Hiervoor zaten gaten in het onderblok, gelukkig.
De uitlaat sluit nu niet mooi aan, het verschil is gelijk aan de verplaating van de motorsteun.
Een bekend euvel?

Zijn de motorsteunrubbers van een S3 exdef dikker als van een standaard defender?
Dit zou kunnen verklaren waarom de motor schuin hangt.

Ik heb de rechtermotorsteun afgeslepen om een nieuwe te plaatsen.
Hoe moet het blok er nu in hangen?
Hart krukaspoelie onder het hart van de waterpomppoelie?

Kortom het zit erin maar heb nu een kleine uitdaging te gaan.

Groet,

Ronald

Re: help 2.5n/a inbouw

Geplaatst: do 27 dec 2012, 03:26
door Erik a/b
Dit gelezen? Is een reactie op een eerder draadje van jou...

De oplossing als je blok achterover hangt.

De (losse) motorsteunen zijn verschillend van hoogte. Je moet die van de 2.25 aan de 2.5 monteren. Anders hangt ie ca 5 cm te hoog en dus achterover.
Voor de rubbers gewoon de vierkante 'diesel' rubbers gebruiken.
Heb je de steun rechts al aan je chassis gelast? Die moet dus ook lager.. Been there,done that.

De eerste keer had ik precies hetzelfde, dacht je van te voren gewaarschuwd te hebben.

Erik

Re: help 2.5n/a inbouw

Geplaatst: do 27 dec 2012, 08:24
door Thimo
Hey Ronald,

Ben je vanavond thuis, kom ik even gluren!

Thimo.

Re: help 2.5n/a inbouw

Geplaatst: do 27 dec 2012, 10:07
door roony
Klopt, helemaal vergeten in mijn enthousiasme, heb de steun ligt zelfs klaar voor inbouw......
Ga de oude steun er direct weer afhalen, uurtje klooien.

Thnx Erik.

Re: help 2.5n/a inbouw

Geplaatst: do 27 dec 2012, 10:08
door roony
Ja, plan is dat hij dan goed hangt en draait.

Tot vanavond?

Groet,

Ronald