Pagina 1 van 1
Wastegate turbo indenor
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 21:38
door Schroten
Even een vraagje:
Als ik het slangetje die naar de wastegate gaat loshaal en erop blaas, verlies ik druk. (weinig druk, de wastegate gaat dan nog niet open)
Hoort dit?
groet
Hans
Re: Wastegate turbo indenor
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:05
door defendertje90
Afhanelijk van hoe " zwaar" je actuator afgesteld staat moet de turbo druk leveren om de wastgate open te krijgen, oftewel dat ga jij nooit niet halen met erop blazen. En dat je druk verliest is ook niet zo raar als je erop blaast. Jouw mond sluit nooit 100% af rond dat slangetje.
Re: Wastegate turbo indenor
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:07
door Patrick Nieuwenhuis
toch is t niet duidelijk of je hem los heb gemaakt bii de turbo kant?of blaast richting de turbo?maar hier wat theorie in het engels [www.bankspower.com]
Re: Wastegate turbo indenor
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:33
door Schroten
Bedankt voor de reacties zover,
Ik snap dat ik met de mond de wastegate niet openblaas (zou bijna 1 bar moeten zijn) ... ik speel wel saxofoon, maar zo hard
Maar als ik op het slangetje blaas (in de richting van de turbo/wastegate) dan hoor ik lucht ontsnappen bij de turbo. Dit hoort dus niet?
groet
Hans
Re: Wastegate turbo indenor
Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:49
door Bart van Dessel
Volgens mij hoort er geen lucht te ontsnappen, misschien membraan kapot in actuator, op deze manier wordt er ook te weinig druk geleverd richting de inspuitpomp, het slangetje richting de waste gate en richting de inspuitpomp zitten op een T-stuk met elkaar verbonden (bij de LR tdi's tenminste)
Niet te lang mee rijden want je turbo draait nu overuren.
Gr, Bart
Re: Wastegate turbo indenor
Geplaatst: di 25 dec 2012, 11:05
door Schroten
Dank je Bart, zo'n idee had ik ook. Zou zo'n membraan makkelijk te vervangen zijn?
Ik ga het eens verder uitzoeken.
Het gaat trouwens over een indenor x3dt en daar zit een Garrett/Air Research TO3 turbo op
groet
Hans