Storing op ontsteking -> condensator kaduuk?
Storing op ontsteking -> condensator kaduuk?
Hoi,
ik zit met een probleem
Zaterdag m'n Laro, een 88'' S3 op LPG een grote beurt gegeven, incl. het wisselen van de bougies, contactpuntjes, rotor en distributiekap.
De ontsteking heb ik volgens 't boekje afgesteld, contactpuntjes op 0.35 mm, en timing ingesteld met een lampje.
Netto resultaat: hij start wel, maar niet bepaald van harte. Door de distributie te verdraaien hebben we voor elkaar gekregen dat ie blijft lopen, maar ook dan niet bepaald overtuigend.
't Is net of de ontsteking af en toe over slaat, hij blaft dan een keer door de inlaat, en dan is 't stil.
Nou heb ik 'm al een 25 keer helemaal opnieuw afgesteld, maar lopen, nee, dat is ie niet van plan.
Kunnen de symptomen veroorzaakt worden door een kapotte condensator? Da's feitelijk 't enige wat niet vervangen is.
Ennuh, toevallig iemand die zo'n ding op overschot heeft in omgeving Oosterhout.
De distributeur is een Lucas OEM ETC5835G van ongeveer een jaar / 15.000km oud, en van te voren liep ie probleemloos...
Alvast bedankt voor de hulp
Jurgen
ik zit met een probleem
Zaterdag m'n Laro, een 88'' S3 op LPG een grote beurt gegeven, incl. het wisselen van de bougies, contactpuntjes, rotor en distributiekap.
De ontsteking heb ik volgens 't boekje afgesteld, contactpuntjes op 0.35 mm, en timing ingesteld met een lampje.
Netto resultaat: hij start wel, maar niet bepaald van harte. Door de distributie te verdraaien hebben we voor elkaar gekregen dat ie blijft lopen, maar ook dan niet bepaald overtuigend.
't Is net of de ontsteking af en toe over slaat, hij blaft dan een keer door de inlaat, en dan is 't stil.
Nou heb ik 'm al een 25 keer helemaal opnieuw afgesteld, maar lopen, nee, dat is ie niet van plan.
Kunnen de symptomen veroorzaakt worden door een kapotte condensator? Da's feitelijk 't enige wat niet vervangen is.
Ennuh, toevallig iemand die zo'n ding op overschot heeft in omgeving Oosterhout.
De distributeur is een Lucas OEM ETC5835G van ongeveer een jaar / 15.000km oud, en van te voren liep ie probleemloos...
Alvast bedankt voor de hulp
Jurgen
Re: Storing op ontsteking -> condensator kaduuk?
toen bij mij de condensator kapot was, hij starte moeilijk ,liep goed stationair, gaf je gas dan sloeg hij af.
het is zover ik weet toch echt 1 3 4 2 i.p.v. 1 3 2 4.
tegen de klok in
tegen de klok in
Raoul Winckels Schreef:
-------------------------------------------------------
> het is zover ik weet toch echt 1 3 4 2 i.p.v. 1 3 2 4.
> tegen de klok in
Oej,
nou begin ik toch ff aan mezelf te twijfelen
Morgen eerst even checken, tnx!
@ badair: da's ongeveer ook wat ie bij mij doet
Alvast bedankt voor de tips tot zover
-------------------------------------------------------
> het is zover ik weet toch echt 1 3 4 2 i.p.v. 1 3 2 4.
> tegen de klok in
Oej,
nou begin ik toch ff aan mezelf te twijfelen
Morgen eerst even checken, tnx!
@ badair: da's ongeveer ook wat ie bij mij doet
Alvast bedankt voor de tips tot zover
Jurgen ,het zou ook nog kunnen dat de nieuwe kontaktpunten iets te zwaar gaan. Heb je orginele gemonteerd? Vr. gr. Henk B.
Jurgen,het kan zijn dat de kontaktpuntarm te zwaar gaat . Vr gr Henk B.
Idd 1342 tegen de klok in,deze volgorde staat bij mij op het spruitstuk
Gr Edwin
Gr Edwin
Hoi,
de gemonteerde onderdelen zijn alle van Lucas.
**Note** Nou moet ik wel zeggen dat de kwaliteit van dat Lucas spul 'wisselend' is zegmaar.
De verdelerkap is bijv slechter afgewerkt en heeft bij montage meer speling dan degene die eraf kwam
De contactpuntjes lopen iig net zo soepel (voor zover je dat met de hand kan beoordelen) als degene die eruit kwamen.
Jurgen
de gemonteerde onderdelen zijn alle van Lucas.
**Note** Nou moet ik wel zeggen dat de kwaliteit van dat Lucas spul 'wisselend' is zegmaar.
De verdelerkap is bijv slechter afgewerkt en heeft bij montage meer speling dan degene die eraf kwam
De contactpuntjes lopen iig net zo soepel (voor zover je dat met de hand kan beoordelen) als degene die eruit kwamen.
Jurgen
Euhmmmm....
hoe krijg je dat schaamrood 't beste van je kaken af
't Was inderdaad in de foute volgorde aangesloten.
Hij start en loopt nou weer prima, alleen lijkt de voorontsteking nogal flink te zijn.
Kan 'm dat zitten in een versleten distributieketting?
Jurgen
hoe krijg je dat schaamrood 't beste van je kaken af
't Was inderdaad in de foute volgorde aangesloten.
Hij start en loopt nou weer prima, alleen lijkt de voorontsteking nogal flink te zijn.
Kan 'm dat zitten in een versleten distributieketting?
Jurgen
Denk dat we allemaal wel eens een keer iets als dit meegemaakt hebben.. Ahah
Ik ben ooit de rotor vergeten...
Ik ben ooit de rotor vergeten...