Pagina 1 van 1

3,5 v8

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 18:42
door Jimmy
Hoi allemaal,

bij deze even een vraagje. Ik ben bezig met een andere defender en stuit op een oldtimer 110 met een 3,5 l v8 met 130 k gelopen.
Nu heb ik een paar vraagjes:
hou betrouwbaar zijn ze?
het wordt een auto voor dagelijks gebruik ik zou dan graag een lpg inbouwen, is het dan een prettige auto voor dagelijks gebruik?
bij wie of welk bedrijf zou ik een lpg heb best kunnen laten plaatsen en wat zijn +/- daar de kosten van.

Bij voorbaat dank.

groeten Jim

Re: 3,5 v8

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 21:18
door Paul Rasch
Beste Jim,

Je bent bekend met 'onze schatjes', je zoekt een andere Defender.

Antwoord: zo betrouwbaar als deze in de achterliggende jaren is onderhouden of is misbruikt.
Bij een dergelijke auto hangt alles af van de staat waarin deze is: chassis, aandrijving, motor en opbouw.

Een V8 met 130k op de teller (weet je het zeker ?) kan variëren van volledig versleten en nog steeds bruikbaar tot opvallend goed.

Haal de olievuldop er af en kijk in het binnenste. Geeft een goede eerste indicatie.
Zie de site van RPI (geen aandelen, wel informatief en goed advies).

Een goede V8 in een harde strakke auto met prima remmen is een genot om in te rijden.

Succes.

Groet Paul Rasch

1950 80"
1982 109" stage one (V8)

Re: 3,5 v8

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 21:54
door Jimmy
Hoi paul,

Bedankt voor je advies en de bruikbare site. Ik heb inmiddels een 200tdi 300 tdi en td5 gehad en geen ervaring met benzine, behalve dat ze mooi klinken op de lrch evenementen. Heb je ook verbruiksgegevens van de motor met lpg inbouw? Ik moet ook een beetje naar de financien kijken helaas.

Gr jim

Re: 3,5 v8

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 22:30
door Paul Rasch
Beste Jim,

Ik rij weinig en stook alleen benzine (1:6), gas is om op te koken ...

Zie het forum voor het gebruik op gas, goed afgesteld meestal iets van 1:4 of 1:5.
Dus als je dagelijks gaat rijden kan het nauwelijks kosten bewust.

Bovendien wie weet wat de houderschapsbelasting gaat doen. Met de LPG toeslag is de lol er snel van af.

Groet Paul

Re: 3,5 v8

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 23:47
door Boelo
Hi Jim,

Goeie keus.
De betrouwbaarheid van een auto is afhankelijk van de staat van onderhoud en niet type-afhankelijk.
Ik heb zelf een 110 (One-ten) V8 CSW in technische topstaat, deze auto heeft me nog nooit laten staan, ook eerdere LR's die ik heb gehad (SIIa 109 V8, D2 Td5 en 2xDef 90 tdi/td5) hebben me nooit laten staan. Het begint denk ik bij de juiste keuze van aanschaf, kijk heel goed wat je koopt en vraag om een aantoonbare onderhoudshistorie. Afhankelijk van de inhoud van je portemonnaie koop je of de ellende van een ander, of een leuke basis voor dagelijks gebruik of een topstuk voor onbekommerd genieten.
Na aankoop is het belangrijk dat je je auto goed te leert kennen zodat je mogelijke problemen voortijdig ruikt, voelt en hoort aankomen. Daarnaast zal voldoende regulier onderhoud de betrouwbaarheid van je auto alleen doen toenemen.
Een goed onderhouden 3,5 V8 kan uiterst betrouwbaar zijn en je veel plezier beleven. Ga je voor LPG, bouw dan een nieuwe installatie met kwalitatief goede componenten, m.n. de staat van de ontsteking is van belang bij rijden op LPG. Een simpele betrouwbare (basis) installatie mag niet meer dan €1100,- kosten.

Een V8 met 130k op de klok is heel gebruikelijk. Een compressietest vertelt je veel over de staat van het blok, maar geef ook je ogen de kost, hoe ziet de algehele staat van onderhoud eruit? Kleur van de olie en nog beter licht een klepdeksel op, dan zie je het gelijk.

Een V8 110 voor dagelijks gebruik kan prima, ik doe het niet omdat ik het geen auto vind die je makkelijk ff snel pakt, maar dat is heel persoonlijk. Alhoewel ik sinds augustus na het afronden van de technische overhaul alweer 7000 hobby km's heb gereden;-)
Als je meer tips wilt of eens wilt voelen hoe een volledig standaard 110 V8 hoort te rijden dan ben je van harte welkom.

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('443445da601ddfd368485682e6e8d7bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 16182116, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/12/2012 23:01 door Boelo.

Re: 3,5 v8

Geplaatst: di 18 dec 2012, 00:01
door Jimmy
Beste boelo,

Bedankt voor je tips en het aanbod. Ik ga komende vrijdag de auto bekijken en ik ben erg geholpen met jullie tips en mening. Het blijft altijd spannend een nieuwe auto. Als een kind in de snoepwinkel.
Ik laat zeker even weten wat mijn beslissing wordt komende vrijdag.

Groeten jim

Re: 3,5 v8

Geplaatst: wo 26 dec 2012, 14:22
door Jimmy
Bij deze nog even de afloop. Het wordt toch weer een diesel. Wat de boer niet kent ...... Heel erg bedankt voor de info

Re: 3,5 v8

Geplaatst: wo 26 dec 2012, 17:33
door 90_V8_CSW
Neeee waarom dat nu? Discussie over mrb lijkt in het voordeel van benzine/lpg te gaan en het geluid is idd fantastisch. Zeker met een rvs spagetti eronder Welke ben je gaan kijken? Ik wil mijn 90 v8 verkopen en een 110
V8 gaan zoeken :-)

Re: 3,5 v8

Geplaatst: wo 26 dec 2012, 21:49
door Maurice Bastings
Je hebt mail Als die nog werkt ten minste.
Anders: mbastings@home.nl