Pagina 1 van 1

FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 18:32
door mvd1968
Kom er net achter dat ik bij mijn 90 2.5na met LT77 dit onderdeel niet heb gemonteerd.
Hij zat er ook niet in toen ik de nieuwe slave installeerde.

Dit clipje zorgt er toch voor dat de rond niet uit de slave valt?Of is dit alleen van toepassing op de 200 en 300tdi slave cilinders?
Of is het voor de bescherming van de rod op de vork?

De vork bij mij is dicht, dus er zit geen gat in. Er zit een holling in waar de bolle kant van de rod in valt

En het ontluchtings nippel van de slave moet toch naar boven gemonteerd worden?

Gelukkig heb ik de boel nog open liggen............



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/12/2012 17:34 door mvd1968.

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 18:42
door defendertje90
niet perse nodig eigenlijk zorgt die er voor dat hij mooi op de vork druk, maar zonder kan ook

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 18:48
door mvd1968
defendertje90 Schreef:
-------------------------------------------------------
> niet perse nodig eigenlijk zorgt die er voor dat
> hij mooi op de vork druk, maar zonder kan ook

bedankt voor de snelle reactie.
Zag al dat er weinig ruimte zat om weg te schieten. Moet ik de vork en bollekop van de rod nog een beetje invetten?
Kan ik hem dicht maken

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 18:51
door defendertje90
zo te lezen had jij hem al ingevet.

Die bolle kop is niet perse noodzakelijk om in te vetten, maar haal wel even de rubbere dop van je slave (waar dat stangetje doorgaat) en kijk of de kom die je dan ziet is ingevet (complete kom) dan kan het asje zich namelijk goed zetten.

Dat clipje ligt waarschijnlijk ergens in je bak die hoort bij je vork te zitten

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 18:53
door defendertje90
Zie dat witte kapje op einde van de vork dat is je frc3327

Als je heel creatief bent kun je hem vast krijgen maar het is bijna onmogelijk

FTC2957HDKIT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ddd3cfd1d8c5a34e958bc57104f239e1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FFTC2957HDKIT.jpg', 'http://www.island-4x4.co.uk/images/FTC2957HDKIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.island-4x4.co.uk%2Fimages%2FFTC2957HDKIT.jpg', '', 16167892, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 19:05
door mvd1968
ok, heb de ruimte onder de zwarte dop lekker ingevet ivm roest etc.
Ook de bollekop ff opnieuw gevet en alles weer gemonteerd

duidelijk allemaal, bedankt!

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 19:10
door defendertje90
hopelijk geen kopervet gebruikt? Liefste universeel vet of nog beter remcilinder vet gebruiken

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 19:17
door mvd1968
EP-2 vet

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: wo 12 dec 2012, 23:28
door Eric&Betty Boop
Nooit gewoon vet gebruiken in rem en koppelingscilinders. Alleen remmenvet.
Vet/olie en remvloeistof gaan niet samen en de rubbers in de cilinders zijn wel remvloeistof bestendig(bij kwaliteits onderdelen tenminste en meestal niet bij de imitatiecilinders) maar niet oliebestendig. Dat vet gaat dus de rubbers aantasten en dan istie snel weer lek.

Als antwoord op je vraag uit een ander draadje. Als je ff in het archief had gezocht had je geweten dat er legio mensen al problemen hebben gehad met imitatie cilinders(vanwege slechte kwaliteit rubbers) dus het is wijs om altijd voor origineel te gaan.
TRW op het doosje geeft trouwens ook geen zekerheid meer op OEM want het schijnt dat er ook al imitatie cilinders in TRW verpakking worden geleverd.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('34d93acaf885b163ce56785be12f8587', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16168761, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('212a4cead3e97d4ceb68a662763f02ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16168761, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: do 13 dec 2012, 08:09
door mvd1968
@eric

In de winkel gevraagd naar het verschil tussen OEM en replacment onderdelen. De onderdelen zijn niet van britpart maar van bearmach. Replacment was geen enkel probleem. Men kwam vaker terug met klachten over TRW(kan ook komen omdat ze duurder zijn en mensen sneller klagen?)
Zit er nu in, €69 voor hoofd,slave en slang.
Het hoeft van mij geen 20 jaar meer te zitten. Zodra ik problemen krijg zal ik het melden. Verschil tussen OEM en imitatie is zo lastig te zien waarbij er zoveel verschillende meningen zijn. Ik ga het wel zien.

Enige wat ingevet is de kop van het stangetje en de ruimte onder het rubber van de slave. En niet om te smeren maar meer tegen corrossie. Geen kopervet gebruikt maar EP-2 vet

Re: FRC3327 noodzakelijk bij koppeling?

Geplaatst: do 03 jan 2013, 20:18
door mvd1968
update:

Hoofdkoppelingcylinder lekt al na 2 weken. Volgens BudgetParts kan dit komen door verkeerde vloeistof? Heb nieuwe DOT4 gebruikt dus dat moet toch geen probleem zijn. Ze geven gelukkig wel garantie.
Ga nu toch maar voor de OEM TRW, heb de goedkope geprobeert maar pech gehad.

Achteraf kijk je een koe in zijn ....... heb met andere onderdelen wel geluk gehad