Pagina 1 van 1

RRC 2" verhogen

Geplaatst: zo 09 dec 2012, 15:55
door jim
dag allemaal, ik wil de mijne verhogen met 2" en de keus is gevallen op 230lbs DA4202 en 300/340lbs DA4204 hoge veren van britpart

zijn ze echt 5 cm hoger ?
moet ik ook nieuwe schokdempers ?
passen op deze veren normale hoge monroe 4x4 dempers en kom ik niet in de problemen met de hoogte ?

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 00:34
door rhv
Onbelast zullen ze 5cm langer zijn dan originele veren (zie ook mijn reactie op uw andere discussie). Ben je er ook zeker van dat je nu originele veren onder de auto hebt? Eventueel nog ergens kleurcodes te zien op de veer?

Nieuwe schokdempers is geen must, alleen als je meer wieluitslag wilt voor offroad gebruik (zie ook andere reactie). De genoemde Monroe dempers kunnen gewoon samen met 2'' langere veren.

Ga je voor 2'' langere schokdempers en je gebruikt de auto ook voor offroad, dan zul je ook langere remleidingen moeten monteren.

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:01
door jim
bedankt voor de uitleg rhv

ik heb nu zwarte veren met een groene streep er op en ik denk dat die 150lbs zijn.

off road en een lange uitslag zou wel mooi zijn dus dan vervang ik ook de dempers met 2 " langere

maar moet ik dan ook de bump stops vervangen door hogere bump stops ?

kan ik de rem leiding bevestiging ook lager zetten zodat langere rem leidingen niet nodig zijn ?

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:24
door Bart van Dessel
Hoi Jim,

je wilt het duidelijk low-budget doen, op zich geen probleem, de remleiding bevestiging kun je inderdaad een beetje verplaatsen, met wat kunst en vliegwerk moet dat kunnen. De Monroes kun je evt. gebruiken met 2" veren, als je load leveller er nog onder zit (dat dikke ronde ding in het midden van je achteras) dan kun je die het beste verwijderen want bij de eerste drempel zul je merken dat ie direct max. uitgetrokken wordt en je achterwielen zullen van de grond af komen. Met de Monroes hoef je geen langere bumpstops te gebruiken, wel bij 2" langere schokbrekers. Ik heb ooit schroefdraad verlengers onder de schokbrekers geplaatst omdat ze te kort waren, op zich kan dat ook maar of het 100% verantwoord is daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn.

Succes, Gr, Bart

Dit is de mijne: niets meer aan origineel......200 tdi, 15 cm lift......sperren rondom

Foto-QZ7S7LAR.jpg --> mod_embed_images_loadimage('156d6c410f96f4602c62d5e03931fb6a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QZ7S7LAR.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZ7S7LAR.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QZ7S7LAR.jpg', '', 16163244, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-3OY6UA7P.jpg --> mod_embed_images_loadimage('047a2214f7902dc8504fe01329fec05d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3OY6UA7P.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OY6UA7P.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-3OY6UA7P.jpg', '', 16163244, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Foto-L8MMWMIE.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f11182561535a2fa406a797b831bf1ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L8MMWMIE.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L8MMWMIE.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L8MMWMIE.jpg', '', 16163244, 600, 600, 'Loading image ...', false);

GroteFoto-7HO6UEZ3.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f1abb750d5890b0c00a21a7b0f05fb0c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-7HO6UEZ3.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7HO6UEZ3.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-7HO6UEZ3.jpg', '', 16163244, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: ma 10 dec 2012, 22:52
door rhv
Net zoals Bart aangeeft kun je de bevestiging lager plaatsen. Daarna kun je de as maximaal laten uit slaan en kijken hoe strak de leidingen staan. Dan kun je ook nog de beslissing nemen voor langere leidingen.

Het zelfde met de bump stops eigenlijk, ze zijn ervoor om te voorkomen dat de schokdemper te ver in veert. Je kunt dit bekijken en later je eigen verlagen of andere kopen, of alles in één keer doen. Als je meerdere dingen gaat vervangen als dempers, veren, misschien leidingen en bum stops kun je kijken voor complete setjes.

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: zo 16 dec 2012, 00:20
door jim
woh gave bak bart!!!!! bedankt voor het advies. moet ik bij verlengde shocs van 2inch ook de loadleverer verwijderen?
verlengers ga ik niet gebruiken en wil gelijk lange shocks en veren


hoe kan ik de as maximaal uit laten slaan rhv ? moet ik een wiel op krikken ?

en hoe kan ik bepalen hoe hoog mijn bump stops moeten worden ? hoe is dat te meten ?

Re: RRC 2" verhogen

Geplaatst: zo 16 dec 2012, 01:56
door rhv
De loadleveler zou ik wel verwijderen, om de reden die Bart al aangaf, dat de uitslag zeer klein is nu door de langere veren zal die aan ze eind komen en dat merk je. Veel mensen klagen ook dat je een 'rollend' gevoel krijg van de loadleveler, dat de body meer over dit ene punt midden op draait in plaats van op de veren.

Het makkelijkste is eigenlijk om de auto aan het chassis/body of ander punt wat je hebt op te krikken. Zodat het linker of rechter voorwiel net vrij komt van de grond, dan heb je de maximale as uitslag.

Je kunt verlengde stops kopen, die hebben ze zover ik weet maar in 1 enkele maat. Het is of origineel of verlengde. Verlengde bump stops zijn er puur voor om te voorkomen dat je schokdemper aan de ingeveerde kant te veer in veert en beschadigd en je niet met de banden in de wielkast graaft. Heb je langere veren en schokdempers dan is de kans klein dat die te ver in veert om de schokdemper te beschadigen, omdat je ook een langere veer, meer windingen, hebt om samen te laten drukken. Dus dan zal het meer zijn om de banden niet in de wielkasten te laten graven. Dit kun je ook uit proberen door 1 kant helemaal te laten in veren.

Je hebt dus de keus om de verlengde bump stops te kopen of ze zelf verlagen.