Pagina 1 van 1

multiplug

Geplaatst: vr 30 nov 2012, 21:52
door sander
Hallo,

even een vraagje in het workshop manual staat onder hoofstuk 19 blz 5
een 35 way harness multiplug.
Waar zit deze?

ik wil namelijk mijn sensoren doormeten om te kijken welke er kapot is,
want hij wil niet aanslaan als de motor gelopen heeft.
hij verzuipt dan. Ik vermoed dat er een sensor niet meet dat ie warm is
en dus benzine in blijft spuiten

Re: multiplug

Geplaatst: vr 30 nov 2012, 22:25
door VeeTee
Misschien handig als je erbij verteld welke auto en bj het betreft?

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2012 21:26 door VeeTee.

Re: multiplug

Geplaatst: vr 30 nov 2012, 22:43
door Peter&Jessica
motor?

Re: multiplug

Geplaatst: za 01 dec 2012, 03:37
door Andrew Colville
IK denk V8 efi, die 35 pins plug is dan hoogst warschijnlijk de stekker op de ECU bij een Rangerover onder de rechter stoel.

Als je denkt dat je probeel met temp regeling te maken heeft dan is de coolant sensor voor de ECU warschijnlijk niet goed meer, deze zit bij de 3.5 en 3.9 EFI op het inlaatspruitstuk achter de thermostaat huis, ook is er nog een Brandstof temp sensor ( 3.9 ) in de injector galerij ook voor aan.

De 3.5 EFI heeft nog een extra sensor voor puur en aleen de koud start vereiking.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: multiplug

Geplaatst: za 01 dec 2012, 09:31
door sander
het betreft idd een 3.5 v8 efi

ik vermoed dat de idd de coolant sensor is
daarom wil ik hem doormeten

ik ga vandaag wel even onder mijn stoel kijken.
Ik heb daar wel een stekker zien zitten, maar die leek mij te groot

thx

voor het antwoord

Re: multiplug

Geplaatst: zo 02 dec 2012, 23:05
door Andrew Colville
Onder de Rechter stoel moet je dan zijn, hier zit de ECU samen met een paar relais.

de multi stekker moet je los nemen en dan warschijnlijk ove twee pinnen meten ( zie WP handboek ) daar zul je een werstand moeten meten.

De alu kleurige doos is je motor ECU.

Succes

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: multiplug

Geplaatst: di 04 dec 2012, 14:34
door sander
thx

had hem gevonden maar nog geen tijd om te meten