rechtsgeldigheid vrijstellingsbewijs, is er een advocaat in de z

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gertnijhof

rechtsgeldigheid vrijstellingsbewijs, is er een advocaat in de z

Bericht door gertnijhof »

Ik riep het eerder al eens, Paul hieronder ergens ook weer, maar heeft iemand een gefundeerde mening over de rechtsgeldigheid van het vrijstellingsbewijs ?
Er staat geen geldigheidstermijn op, het heeft een officieel briefkenmerk wat betekend dat de brief, per kenteken en eigenaar, ook nog bij de bel.dienst terug te vinden is. Ik heb er een gekregen bij de auto van toen de 25 bereikt werd, nog een toen ik hem overschreef op mijn naam.
Die brief is vrij duidelijk : ik verleen vrijstelling enz enz, maar niet : tot dan en dan, of alleen maar : tot nader order...
Ik zou zeggen dat dit gewoon rechtsgeldig is maar ja, ik heb er niet voor gestudeerd, wie wel ?

Groet
Gert
Geert Oude Luttighuis

Re: rechtsgeldigheid vrijstellingsbewijs, is er een advocaat in

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Volgens mij is dit ook rechtsgeldig. Als er dingen veranderen krijg je dan ook keurig weer een brief met de mededeling dat je belasting moet gaan betalen. Dit is dan de 'nader order' en volgens mij net zo rechtsgeldig. Maar ook ik ben geen jurist...
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Belstingdienst voert de wet uit.... en zolang die niet veranderd is de brief rechtsgeldig.
Als de wet veranderd krijg je gewoon een andere brief.....
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

ik heb de brief niet bij, maar volgens mij staat daar iets in de trant van "voorlopige vrijstelling" van betalen van MRB
precies bewoording weet ik even niet.
Carawagon

Bericht door Carawagon »

Heb mijn brief voor me neus. eerste alinea: