Pagina 1 van 1

bi xenon

Geplaatst: do 15 nov 2012, 21:28
door Mark HJ
Wie heeft er ervaring met aftermarket Bi Xenon in de gewone H4 unit van de defender?Het lijkt me wel wat maar ik heb absoluut geen zin om tegenliggers te trakteren op een boel strooilicht.Het mooiste zijn natuurlijk 7 duims units geschikt voor xenon maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Groet Mark

Mark

Re: bi xenon

Geplaatst: do 15 nov 2012, 22:19
door Dixo
Kijk eens bij de koplampen van een Mercedes G. Die komen qua formaat volgens mij aardig overeen. Qua prijs waarschijnlijk totaal niet

Re: bi xenon

Geplaatst: do 15 nov 2012, 22:29
door Marc-my-Words
Don't do it.
Overweeg gewone, goede H4 lampjes in een heldere polycarbonaat unit, en dat dan samen met een "Zweedse lichtversterker" zodat de lampjes ook de volle 12V krijgen.

En waarom niet:
1º Je verblindt sowieso eerder je tegenliggers (en ook de "meeliggers" voor je), de lampen zitten hoog, en vooral: vaak zijn de "lenzen" niet echt schoon.
2º De Xenon-installatie is kwetsbaar - er zijn al mensen die bezwaar hebben tegen de "Zweedse" relais onder de wing, bij Xenon heb je veel meer kwetsbaar electriek onder de toch nogal open motorkap. (Een buurman met een Volvo V70 had aan 25 cm water al genoeg om daarna met een gepeperde rekening de garage weer te verlaten.)
3º Goede H4 lampjes in heldere polycarbonaat units geven ook meer licht (waarbij punt 1 al weer gevaarlijk op de loer ligt).
4º Als je meer licht hebt ga je makkelijker "te hard" rijden; meer licht wil zeggen recht voor je, dus de rest van de wereld wordt "donkerder" en op die wegen waar je dan 's nachts lekker hard kan loop je alleen maar meer kans om op een overstekende kudde wilde zwijnen te stuiten (zelfs met gewone lampjes rijd je al makkelijk harder als veilig op die echt donkere wegen).

Marc

Re: bi xenon

Geplaatst: do 15 nov 2012, 22:51
door Rangie110 'Last Dime'
de afgelopen jaren heb ik met bi-xenon gereden (de 4500K versie) deze verblinden totaal niet, maar er is een flinke hoeveelheid meer licht! En storingen?? ik ga 'tot de deurklinken' door het water, met de lampen aan, geen probleem. het electrisch systeem hiervan is in hars gegoten af fabriek.

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"

Re: bi xenon

Geplaatst: do 15 nov 2012, 23:51
door jamaar
heb interesse
welk merk en als echte nederlander, wat kost het

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d1821a2e8d08661e050fbaecad2462d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16095719, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 00:00
door Mark HJ
Dat van die mercedes lampen is misschien wel wat,maar dan moet er ook een type goedkeuring zijn.Gewoon maar andere lampen kom je mee in de problemen denk ik ook.Dan moet de G lamp ook een 7 duims unit zijn.
Een paar goede H4 lampen doen het ook inderdaad,en het is een simpele installatie natuurlijk.Maar ik had op mijn oude LR een paar Hella DE xenonlampen en daar zat echt veel licht in.Het was wel een setje met alles erbij.

Mark

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 00:10
door Arjan Vermeer
ook ik rij met bi-xenon, heb na 3 jaar het setje vervangen voor een stel nieuwe omdat er 1 nieuwe lamp in moest..... dat is bijna net zo duur als een nieuw setje.

contrast tussen de weg en witte lijnen zijn beter te zien, heerlijk op afgelegen weggetjes in Frankrijk. Verblinden is een kwestie van niet te hoog zetten/stellen. Ik heb heel soms een knipperend iemand maar als ik overal op ga letten dan mogen die kerstbomen van vrachtwagens ook niet :-)

Met vriendelijke groet,

Arjan Vermeer

53321544.jpg --> mod_embed_images_loadimage('162b9ce6764e58b8a782a5b355ee4bcc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg36.imageshack.us%2Fimg36%2F3483%2F53321544.jpg', 'http://img36.imageshack.us/img36/3483/53321544.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg36.imageshack.us%2Fimg36%2F3483%2F53321544.jpg', '', 16095753, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2012 23:12 door Arjan Vermeer.

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 00:12
door E. Mulder
Ik heb ze en af en toe heb ik een voor - of tegenligger die protesteert, maar dat valt mee en bij de APK controleert men de afstelling van de lampen en die is goed. Ik ben er blij mee. Vanavond bv. in het stikkedonker door Zuid Limburg gereden en dan heb ik veel meer zicht dan met mijn oude H4 lampen en ik ervaar dat als veiliger voor iedereen. Ik weet niet of ik zonder deze Xenonlampen vanavond die fietser zonder achterlicht op tijd had gezien. Met water heb ik nog geen ervaring. We merk ik dat mijn radio een minder goede ontvangst en meer stroning heeft als de lampen aanstaan! Dat het daar effect op zou kunnen hebben, had ik niet verwacht. Maar goed: in die ouwe 110 uit 1984 heb je toch niet veel aan de radio gezien alle herrie die die maakt.

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 00:22
door Marc-my-Words
Mark Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat van die mercedes lampen is misschien wel
> wat,maar dan moet er ook een type goedkeuring
> zijn.Gewoon maar andere lampen kom je mee in de
> problemen denk ik ook.Dan moet de G lamp ook een 7
> duims unit zijn.
> Een paar goede H4 lampen doen het ook inderdaad,en
> het is een simpele installatie natuurlijk.Maar ik
> had op mijn oude LR een paar Hella DE xenonlampen
> en daar zat echt veel licht in.Het was wel een
> setje met alles erbij.

Goed passende lampen met een adequaat lichtbeeld en een (E) merkje mag je gewoon monteren.
Aftermarket xenon-lampen hebben ze willen verbieden maar daar zaten juridische haken en ogen aan.
Als je pech hebt maken ze een nieuwe wel waterdichte regeling.

En ... als je bang bent voor de typegoedkeuring dan moet je sowieso niet aan xenon denken.

Marc

PS Meneer Volvo heeft zijn electronica kennelijk niet goed ingegoten want daar ging het dus wel stuk.

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 14:21
door Ruud Lemmens
Xenon in de lampbehuizing zetten van een halogeenlens zorgt voor een heel naar (en niet goedgekeurd!) lichtpatroon.

Zou ik eerder in een set led koplampen investeren. Waterdicht, gekeurd, hoge lichtopbrengst, plug and play verkrijgbaar voor de Defender.
En geen gekloot meer met voorschakelkasten. Heb al paar Defenders en G-klasse omgebouwd

Groeten, Ruud

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 15:22
door Bart74
Misschien is dit wat..

[www.levineautoparts.com]

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 19:01
door RoLandrover
Goede Xenon setjes in u]goede[/u] 7"lampen geven een perfect lichtbeeld.

een juist lichtbeeld op de juiste hoogte afegsteld kan goed. Wel inderdaad je lampen schoonhouden.

Ik heb 4300K in zowel de koplampen als de verstralers.

dus ga niet voor cheap maar bv Pilot als je de gok niet durft te wagen met goedkopere setjes

grtn

RoLandRover



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2012 18:02 door RoLandrover.

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 19:48
door Henk Bossinade
Ruud,zou je mij eens een pm willen sturen? Vr gr Henk B.

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 20:32
door Mark HJ
De mercedes G lampen zijn er in Xenon,maar ook die zijn bedoeld voor H7.In Amerika zijn 7 duims sets speciaal voor Xenon te koop.worden hier niet geleverd.Ik heb kontakt met ze gehad.Ziet er prachtig uit.(XD7R Twin Pack7" Round Bi-Xenon)
Ik ga zowiezo niet investeren in iets wat je straks er weer uit kunt halen.En in Duitsland mag het nu al niet.De LED variant kun leuk zijn,ik vind ze alleen niet erg mooi.

We zoeken verder,voorlopig mijn H4 in orde houden.ik ben het niet helemaal met de stelling van Marc eens dat je met meer licht te hard gaat rijden,dan zou je beter
je licht uit kunnen doen toch?Ik rijd veel op landwegen en het is fijn om goed te kunnen zien.

Groet

Mark

Mark

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 20:45
door Dixo
Deze misschien? Doelde op die projector lampen namelijk. Maar ja, die moet je maar net mooi vinden, net als de LED-variant.

[www.ebay.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2012 19:45 door Dixo.

Re: bi xenon

Geplaatst: vr 16 nov 2012, 21:22
door Rangie110 'Last Dime'
idd, volgens de regelgeving mag je Xenon voeren tot en met 5000K zonder koplampsproeiers en automatische hoogte verstelling.
Wat betreft het lichtbeeld sluit ik me geheel aan bij Rolandrover, niet gaan voor de goedkoopste, en schaf een setje heldere koplampen aan, dan heb je een perfect lichtbeeld!!

Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007

"per aspera ad astra"

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 01:31
door Andrew Colville
Even de zoek funktie gebruiken, Xenon is al vaak aanbod gekomen.

H4 Bi - Xenon 600K icm de Wipac koplampen geven een zeer goed licht beeld, de Wipac lampen hebben glas dus branden deze ook niet in ( dof worden ) Ook de reflector houd zich goed geen sporen van dof worden. Dit heb ik 5 jaar lang in mijn classic gehad zonder problemen en zonder mijn tegenliggers te verblinden.

Zaak blijft wel een goed setje aan te schaffen, en te zorgen dat je de lampen na montage ook vakundig laat afstellen ( het afstellen met een krijt streep op de muur is voor prutsers )

Houd de lampen ook schoon en goed afgesteld dan zul je weinig komentaar/tegen flitsers krijgen.

V.a. bouw jaar 2006 is hoogte regeling en een wasinstalatie Verplicht daar voor niet ( als ik me goed herinner)
Voor zover ik weet is er geen verbod op Xenon kleuren wel zegt de wet dat je verlichting aan de voor zijde wit of geel moet zijn. tot 6000K zit je goed daar boven wordt het licht Blauw en uiteindelijk Paars van kleur, 6000K is puur wit licht zonder blauwe schijn daar onder wordt geeler maar nog altijd veel witter dan een standaard H4 peertje.

Als je xenon gaat kopen kies dan voor de set van Pilot en het liefst ook de classic versie, ( grotere starter/ballast kastje ) deze gaan namlijk wel langer dan een jaar of 2 mee. het nieuwe type slimline starter/ballast is vaak naar een jaar of 2 al stuk, en dan is de garantie ook net voobij om deze reden ben ik er geen dealer meer van. Monteer de ballast etc hoog en liesft uit de buurt van vocht zand en modder.

Led wordt wel de toekomst, maar een setje Led lampen is me nu net te veel geld voor wat het is.

Groetjes Andrew

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 11:19
door Boelo
Andrew, is het ook mogelijk een set van Pilot in te bouwen in mijn Autopal H4 koplampen van mijn 110 uit 1984? Er komt niet meer dan een kaarslichtje uit de lampen in de huidige setting (Autopal H4 + lichtversterker van A.G.) maar ik wil geen modern ogende koplamp in mijn auto. De concessie Xenon wil ik best maken als ik daarmee veiligheid combineer met classic looks (natuurlijk alleen wanneer de lampen niet ingeschakeld zijn...)

Bedoel je deze set? [www.pilotxenonshop.com]
Wat is de meest oorspronkelijke kleur? 3000k?

Sorry dat ik even meelift op je draadje Mark, maar mijn vraag ligt zo dicht bij jouw vraag dat ik het zonde vind er een nieuw draadje aan te wijden.

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('910cb7d8f26ee8b8e9dd77f423d619e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 16098406, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2012 10:25 door Boelo.

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 12:11
door badair
let op , ze moeten ontstoort zijn... veel problemen gehad met met electronica freelander en rrc (china), nieuwe set onstoort geen problemen, ook niet bij de apk.

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: za 17 nov 2012, 12:11
door G-men (Gargamel)
Hoi Boelo,

Ik heb destijds e.e.a. ook al eens uitgezocht.
Als het glas onbeschadigd is zonder al teveel pitjes/krassen en de reflector gaaf is moet het lukken.
APK controleerd op het lichtbeeld en dat zou moeten lukken.
Lichtkleur die je wilt is 4300K, en idd de H4 bi-xenon lamp. Let wel, je hebt er 2 nodig. Jouw link is voor een motorfiets...
De 4300k is vergelijkbaar met de standaard halogeenlamp. 3000k is de gele halogeenlamp die je vaak in franse wagens aantreft.

De Pro-line, die je aangeeft is een versie die geschikt is voor CAN-bus en die wil je eigenlijk niet hebben. Er zitten extra weerstanden in, zodat de stroom gelijk is aan die van gewone halogeen lampen. Volkomen onnodig bij een one-ten uit 1983. De VSA's van de classic line zijn zoals Andrew zegt ook betrouwbaarder, simpelweg omdat er minder warmte vrijkomt en ze door de grotere kast wat koeler blijven.

Hieronder de link naar de echte Pilot site, de site die jij gevonden heb is van een webshop..... en daar staat de classic line vaak wat verstopt omdat ie wat goedkoper is.... Brezan verkoopt ze overigens ook. (LRCH pas = 15% korting als ik me goed herinner)

[www.pilotxenon.com]

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: za 17 nov 2012, 13:10
door Boelo
Hee thanks Gerrit, ik was wat te haastig en heb het eerste de beste zoekresultaat als voorbeeld gepost.
Ik ga binnenkort maar eens naar de Brezan;-)
Kan ik het dubbele relais/'Zweedse' lichtschakelaar 'beveiliging' van AadG gewoon laten zitten?
Groeten Boelo

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 14:04
door RoLandrover
`V.a. bouw jaar 2006 is hoogte regeling en een wasinstalatie Verplicht daar voor niet ( als ik me goed herinner) `

is niet meer aan de orde. Enige regel is dat het lichtbeeld en de afstelling voldoen aan wet.

grtn

RoLandRover

PB werkt niet lekker, graag even mailen

Geplaatst: za 17 nov 2012, 14:36
door Ruud Lemmens
Henk,

PB werkt bij mij niet helemaal lekker, stuur me even een mailtje -> r *punt* p *punt* lemmens *apestaartje* gmail *punt* com


Groeten, Ruud

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: za 17 nov 2012, 17:23
door G-men (Gargamel)
Boelo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hee thanks Gerrit, ik was wat te haastig en heb
> het eerste de beste zoekresultaat als voorbeeld
> gepost.
> Ik ga binnenkort maar eens naar de Brezan;-)
> Kan ik het dubbele relais/'Zweedse'
> lichtschakelaar 'beveiliging' van AadG gewoon
> laten zitten?
> Groeten Boelo

Je kunt het laten zitten, je moet echter even kijken wat het makkelijkste is. Het vermogen is 35W per lamp; dus flink lager als de halogeen lampen.

Volgens mij moet er een +12v naar de balasten en worden de bestaande dim/grootlicht aansluitingen alleen als signaaldraad gebruikt.In deze set heb je maar 1 lamp; en een electromechanisch schuifje dat de omschakeling tussen dim en grootlicht verzorgt. dit schuifje wordt gestuurd vanuit de balast unit.
Dan heb je de extra relais dus eigenlijk niet meer nodig, en kun je de voeding die je gemaakt hebt voor de relais gebruiken voor de ballast. De ballast neemt dan de functie en plaats van de relais over. In dat geval zou ik ze persoonlijk verwijderen; hoe meer verbindingen/componenten, hoe meer kans op storingen.

Gerrit

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: za 17 nov 2012, 18:42
door jamaar
heb één vraagteken, wat is de inschakelstroom van die 2 omvormers en kan die de zwakke landrover lichtschakelaars mollen? in dat geval zou ik een relais er tussen houden

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b74503a5ba9757912a47b907f0ed12af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16099580, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: bi xenon -> LED

Geplaatst: za 17 nov 2012, 19:14
door G-men (Gargamel)
jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> heb één vraagteken, wat is de inschakelstroom
> van die 2 omvormers en kan die de zwakke landrover
> lichtschakelaars mollen? in dat geval zou ik een
> relais er tussen houden

Geen probleem. De balasten worden bij bi-xenon (H4) normaal gesproken gevoed met een externe gezekerde 12v spanning; de spanning van de schakelaars wordt alleen gebruikt als aansturing. De stroom door de schakelaar is dus minimaal.
En zelfs als je hem direct voedt via de LR lichtschakelaar is het geen probleem. De piekstroom is te kort om serieus warmte te ontwikkelen. En juist de warmte ontwikkeling veroorzaakt de problemen. Als gedurende een langere tijd een flinke stroom door de LR schakelaar loopt; wordt ie als hij wat vervuilt is, (te) warm en smelten de contacten vast in het plastic en dan begint de pret.

Maar omdat elk relais van de "zweedse lichtversterker" ook een externe 12 volt gebruikt kun je de xenon balasten er dus perfect voor in de plaats zetten. Hoef je bijna niets te wijzigen.

Afstellen moet je wel even goed uitvoeren; de koplampen van de Laro's zitten vrij hoog en je hebt dus snel verblinding bij tegenliggers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2012 18:17 door G-men (Gargamel).

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 22:06
door Mark HJ
Hoi Boelo,

Leuk item toch?Ja ik wil de looks ook origineel houden maar een beetje meer licht op de weg ook.Ben er nog niet uit,viel me vanavond op de weg op dat
bij andere autos xenon niet altijd meer licht op de weg geeft.Wel in mijn spiegels...3000K is het gele licht,4300K een beetje zoals je gewend bent maar dan meer.

Groet

Mark

Mark

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 22:17
door jan
deze verlichting moet voor oltimers toch niet nodig zijn!!!!!!!!!!!

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 22:50
door Dirk
Topicstarter vraagt erover i.v.m. zijn Defender.

Citaat wikipedia "De naam Defender wordt pas sinds 1990 gebruikt om het model te onderscheiden van de luxere (en minder krachtige) Land Rover Discovery."

1990 en nieuwer lijkt me geen olDtimer hoor Jan.

Groeten Dirk

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 22:59
door Andrew Colville
Als je huidige koplamp geschikt is voor een standaard H4 lamp dan mag de inbouw van H4 Bi Xenon geen probleem geven.

Classic line

De lampen van Wipac zien er ook origneel uit ze hebben ook een bol glas, Mijn eerste keus voor vervanging in Landrovers en Mini's

010_266.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0c3a537c4c4bedec95799acfae0c79e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.holden.co.uk%2Fproductimages%2F010_266.jpg', 'http://www.holden.co.uk/productimages/010_266.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.holden.co.uk%2Fproductimages%2F010_266.jpg', '', 16100300, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/11/2012 22:57 door Andrew Colville.

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 23:02
door Andrew Colville
Oke, Fijn om te weten, des tijds wist ik wat de regels waren, Nu Ik de sets niet meer verkoop houd ik de regels omtrent Xenon ook niet meer in de gaten.

Neemt niet weg dat beide ( hoogte regeling en was instalatie ) wel prettig zijn voor het goed houden van het licht beeld.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: bi xenon

Geplaatst: za 17 nov 2012, 23:06
door Andrew Colville
Probeer eens mee te rijden met een familie lid of buurman in een auto met Xenon, je zult versteld staan van het extra licht die ter beschikking staat voor de bestuurder.

Verkeers borden , fietsers, weg belijning, voetgangers vallen door de xenon veel eerder op,j e moet gereden hebben met Xenon voor je begrijpt wat de verbetering voor jouw als bestuurder is.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: bi xenon

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 10:03
door jamaar
wel als je de regeling "misbruikt" voor dagelijks gebruik
en in marokko lijkt het voor mij ook wel geschikt, zie je die ezels tenminste op tijd

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1ffa8b12ee9841aad003ff117d0849ef', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16100850, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: bi xenon

Geplaatst: zo 18 nov 2012, 11:13
door Disco
ze zijn er tot 70 watt link

Jo