APK Goedgekeurd
Geplaatst: ma 12 nov 2012, 12:56
Kennen jullie dat euforische gevoel als je net hebt gehoord dat je LaRo weer is goedgekeurd voor de APK?!
Nou ik voel mij fantastisch!!
Drie weken geleden mijn BlueMotion naar de APK gebracht en daar te horen gekregen dat hij op een aantal punten was afgekeurd:
- Gordel beschadigd
- Remleidingen roestig en leken geput
- Handrem deed het onvoldoende
- Chassis op verschillende punten doorgerot (en advies zelfs voor ander chassis)
- Veerstroppen onvoldoende vast (moer net niet helemaal op draad)
- Adviespunt: olielekkage.
Dus:
- Nieuwe driepuntgordel geinstalleerd. (was toch al een wens)
- Remleidingen ontroest en netjes grijs gespoten (wat mag, zo las ik hier op het prikbord)
- Handrem uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Bleek voornamelijk erg los te zitten.
- Chassis op meerdere punten hersteld (Een volle dag aan het lassen, slijpen geweest)
- Veerstroppen aangedraaid en de moer die niet voldoende op draad zat vastgelast)
- Ik had het buisje wat zorgt voor de ontluchting van de carterpan verplaatst, zodat de aandrijfas meer ruimte krijgt. Dit bleek niet helemaal dicht te zijn.
Nu kan ik eindelijk mijn auto uit de schorsing halen en weer rijden!!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 20:24 door BlueMotion.
Nou ik voel mij fantastisch!!
Drie weken geleden mijn BlueMotion naar de APK gebracht en daar te horen gekregen dat hij op een aantal punten was afgekeurd:
- Gordel beschadigd
- Remleidingen roestig en leken geput
- Handrem deed het onvoldoende
- Chassis op verschillende punten doorgerot (en advies zelfs voor ander chassis)
- Veerstroppen onvoldoende vast (moer net niet helemaal op draad)
- Adviespunt: olielekkage.
Dus:
- Nieuwe driepuntgordel geinstalleerd. (was toch al een wens)
- Remleidingen ontroest en netjes grijs gespoten (wat mag, zo las ik hier op het prikbord)
- Handrem uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd. Bleek voornamelijk erg los te zitten.
- Chassis op meerdere punten hersteld (Een volle dag aan het lassen, slijpen geweest)
- Veerstroppen aangedraaid en de moer die niet voldoende op draad zat vastgelast)
- Ik had het buisje wat zorgt voor de ontluchting van de carterpan verplaatst, zodat de aandrijfas meer ruimte krijgt. Dit bleek niet helemaal dicht te zijn.
Nu kan ik eindelijk mijn auto uit de schorsing halen en weer rijden!!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/11/2012 20:24 door BlueMotion.