Ik wil mijn LT95 4-bak, van mijn 110 V8 3.5 gaan reviseren. Wat is hiervoor de makkelijkste methode, de bak eronderuit halen of de bak een klein beetje opschuiven? Ik heb wel iets gelezen over een mal die je onder de bak aanbrengt, waardoor je de bak met een hef eronder uit kunt halen, maar weet zelf niet wat het makkelijkst is. Daarnaast zou ik graag willen weten welke onderdelen ik nodig heb om deze bak te reviseren. Zelf was ik aan het denken aan de volgende onderdelen:
- koppelingsplaat
- koppelings cover
- druklager
- slave cilinder
- toplager
- krukaskeering
Rest mij nog één vraag, waar kan ik deze onderdelen gelijktijdig bestellen. Ik heb al wat rond gesurft op internet maar kom er niet echt wijs uit.
Alvast bedankt voor de reactie
LT95 Reviseren
Re: LT95 Reviseren
Met de door jou genoemde onderdelen kun je onmogelijk een versnellingsbak reviseren. Je kunt daar wel een koppeling mee vervangen en bepaalde keerringen mee vernieuwen. Een bakrevisie is specialistisch werk en daar komen heel andere onderdelen bij kijken, zoals synchromesh ringen, lagers, tandwielen, etc etc Als de bak echt gereviseerd moet worden dan zou je Sander 's kunnen vragen, de enigste persoon in Nederland die ik ken die bakken doet reviseren.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: LT95 Reviseren
Koppelingsplaat, drukgroep (cover), druklager en slave cilinder kun je vervangen zonder de bak te demonteren. Je kunt hem losmaken en dan wat naar achteren schuiven. De oude onderdelen kun je dan ertussenuit wurmen en de nieuwe op dezelfde manier plaatsen.
Wel even het motorblok onderstuenen aan de achterzijde; omdat deze anders nog maar op 2 rubbers hangt en je dan schade kunt krijgen.
Het is altijd wat knoeien, simpelweg omdat je overal maar net genoeg ruimte hebt.
Krukaskeering gaat je op deze manier niet lukken, dan moet je er echt goed bij kunnen. Anders sla/plaats je hem zekrer scheef, zodat hij net zo hard lekt.
Wil je echt de krukaskeering vervangen, dan zou ik de motor er even uit liften. Met een V8 is dat niet zo heel veel werk. (radiateur eruit, uitlaatspruitstukken los en wat kabels/draden; In dat geval echter ff de bak afsteunen aan de voorzijde.
Dan kun je overal perfect bij. Het maakt de montage van de koppeling veel makkelijker.
Je kunt dan vrij eenvoudig de krukaskeering vervangen, en zoals het eigenlijk hoort ook het toplager. Bijkomend voordeel is dat je perfect bij de V-bak kunt en het vervangen van de nodige keerringen is als dat nodig is een eitje. (keering prise-as, keering beide prop-shafts, pakking deksels en de pakking van het oliepompje een eitje.
Veel verder als dat zou ik zelf niet gaan.
Bij montage is oplijnen met de V-bak is ook veel makkelijker. (Met een goede takel uiteraard... )
Overigens is dit, zoals Bart al aangaf geen V-bak revisie maar vervangen van de koppeling+.
Wel even het motorblok onderstuenen aan de achterzijde; omdat deze anders nog maar op 2 rubbers hangt en je dan schade kunt krijgen.
Het is altijd wat knoeien, simpelweg omdat je overal maar net genoeg ruimte hebt.
Krukaskeering gaat je op deze manier niet lukken, dan moet je er echt goed bij kunnen. Anders sla/plaats je hem zekrer scheef, zodat hij net zo hard lekt.
Wil je echt de krukaskeering vervangen, dan zou ik de motor er even uit liften. Met een V8 is dat niet zo heel veel werk. (radiateur eruit, uitlaatspruitstukken los en wat kabels/draden; In dat geval echter ff de bak afsteunen aan de voorzijde.
Dan kun je overal perfect bij. Het maakt de montage van de koppeling veel makkelijker.
Je kunt dan vrij eenvoudig de krukaskeering vervangen, en zoals het eigenlijk hoort ook het toplager. Bijkomend voordeel is dat je perfect bij de V-bak kunt en het vervangen van de nodige keerringen is als dat nodig is een eitje. (keering prise-as, keering beide prop-shafts, pakking deksels en de pakking van het oliepompje een eitje.
Veel verder als dat zou ik zelf niet gaan.
Bij montage is oplijnen met de V-bak is ook veel makkelijker. (Met een goede takel uiteraard... )
Overigens is dit, zoals Bart al aangaf geen V-bak revisie maar vervangen van de koppeling+.
Re: LT95 Reviseren
Voor het geval je het emailadres van Sander niet hebt bij deze; nextgear@hotmail.com.
Heb begrepen dat Sander n vertrouwd adres is.
Succes,
Peter
Heb begrepen dat Sander n vertrouwd adres is.
Succes,
Peter