ruitenwissermechanisme 110

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roel

ruitenwissermechanisme 110

Bericht door Roel »

Gisteren viel tijdens onderweg de rechter ruitenwisser uit. Gelukkig was het de bijrijderskant want we waren een heel eind van huis en de weersverwachtingen voor de Randstad waren niet "stoffig".

Ik kan de rechter as/ruitenwisser geheel ronddraaien dus ergens is de verbinding met de motor defect.

Nu de vragen: wat is er naar alle waarschijnlijkheid defect en dien ik de hiervoor het dashboard en de kunststof kap te demonteren

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Erik One-ten+LW op 't werk

Re: ruitenwissermechanisme 110

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Bovenplaat eraf halen, dan kun je al veel zien. Beide wissers worden met dezelfde spiraal aangedreven. Op die spiraal zitten 2 kleine overbrengingen waar de wisser op komt.
Dus je hebt een gebroken spiraal of 1 kapotte overbrenging. Dat laatste is meest waarschijnlijk.

Succes.

Grtz. Erik

Roel

Bericht door Roel »

kan ik de spiraal eruit trekken als ik de motor demonteer of is het een geheel samen met de 2 raamdoorvoeringen?

Groet

Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Die spiraal kun je eruit trekken ja, wel de wissers van de asjes afhalen, die zullen rond willen gaan.
Kapje voor de wissermotor weg en het bovenste blikken plaatje openmaken, daar zit het excentrische deel in.
Is wel een freubelwerkje hoor...Ik zou het zoeken in de overbrenging die rond de spiraal zit.

Grtz. Erik

Plaats reactie