Pagina 1 van 1
ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: wo 26 sep 2012, 23:23
door theo bouwman
Wie heeft er ervaring met True trac lockers? ik heb al wat oude postings gelezen, maar misschien zijn er nog recentere ervaringen bij iemand van jullie?
Ik wil eigenlijk voor en achter in een 110 een True Trac plaatsen.
Reden, eenvoudig, geen extra aansturing, voordeliger dan lockers, geen compressor of iets extra nodig.
Graag lees ik jullie advies / ervaringen
Groeten Theo
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 00:36
door Bart van Dessel
Ik heb een Truetrac in de vooras en een Detroit locker in de achteras, geen problemen, doen ongemerkt z'n werk. En inderdaad geen compressor of andere knopjes. In een RRC 200 tdi, alleen offroad. Heel af en toe breekt er een steekas maar dat komt meer door m'n rijstijl:-)
gr, Bart
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 02:12
door Dixo
Op XRover.be zijn ze er erg enthousiast over.
Compressor aan boord kan ook wel handig zijn trouwens, als je die ook nog eens voor je banden kunt gebruiken. Hoeft niet alleen voor de lockers te zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2012 00:12 door Dixo.
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 16:20
door Puffino
Waarom vraagt niemand WAAROM je die dingen zou willen? Waarvoor gebruik je je auto zoal?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 16:46
door RoadRocket
Omdat het kán?
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('749fc2723d40b31238f014872533bd09', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 15952295, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 16:49
door Dixo
Blijkbaar heeft `ie al besloten dat `ie lockers voor&achter erin wil hebben. Een keuze die Land Rover voor de Defender af-fabriek niet maakte, maar bijvoorbeeld Mercedes met de G-klasse wel wat eerder naar grijpt. Gelukkig zijn er aftermarket genoeg opties verkrijgbaar.
Persoonlijk vind ik het een prima aanvulling op een Land Rover, dus ik ga niet naar een waarom vragen. Al zou ik een voorkeur hebben voor Ashcroft danwel ARB.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/09/2012 14:50 door Dixo.
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 22:42
door theo bouwman
Puffino,
Ik heb een 110 Td5 1986 automaat, voor de reizen en het 4x4 rijden als hobby. Verder gebruik ik hem prive voor de klusjes / transport van diverse dingen. Woon/werk doe ik met een aygo of op de motor. Dus ik ben er niet van afhankelijk.
Het terrein rijden is echt de ultieme ontspanning/ ontstressen voor mij. Dan probeer ik wat er kan en wat niet en tot hoever ik kan gaan. Zonder sperren heb ik inmiddels 15 jaar terrein ervaring. Ik wil wel eens een stap verder kunnen dan nu en wil hier dan dus de voordelen en eventueel de tekortkomingen van sperren uitproberen.
Ashcroft lockers of ARB zijn mij te duur. Dus ik dacht aan True trac of zoals ik net heb gelezen heeft Ashcroft ook vergelijkbare voor de helft van een elektrische of lucht locker.
Ik denk dat ik hier voor ga.
Iedereen bedankt voor de info en het delen van de ervaringen. Ik ben wel wijzer geworden, zeker na het zien van de filmpjes van Eaton op Youtube over lockers.
Ik denk dat ik met "torsen based" diff lockers wel uit de voeten kan.
Groet Theo
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: do 27 sep 2012, 23:41
door Bart van Dessel
De Truetracs zijn LSD's en geen lockers, Theo heeft ze ook een beetje verkeerd omschreven, maakt niet uit. Voor licht tot middelzwaar terrein rijden zijn de TT prima. Een compressor erbij is wel makkelijk om je banden in het terrein wat af te laten en op de openbare weg weer op druk te zetten. Ik ben heel benieuwd hoe de Ashcroft diffs het doen, ze zijn absoluut niet duur maar Ashcroft zegt zelf al dat ze niet voor het echt zware werk geschikt zijn. Maar voor af en toe in het terrein te spelen lijkt het me prima,
gr, Bart
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 18:51
door disco ronl
ik heb een detroit locker gehad en kapot gereden (met steekassen en al), blijkt dat dat vaker gebeurt, heb destijd gekozen voor de locker boven een LSD na veel adviezen, een locker werkt altijd en een LSD werkt soms een beetje maar nooit met cross axel situaties.
Ik heb nu een ascroft locker met compressor, en ja het is meer werk om in te bouwen dan ene zonder compressor maar de voordelen in praktijk zijn dat m.i.z. wel waard.
ascroft locker met compressor is voordeliger dan de ARB met als voordeel dat ascroft de lagers er als op perst waardoor inbouw eenvoudiger is.
als je echt offroad gebruik wilt dat zou ik een locker advizeren en geen LSD.
maar dat is mijn mening (en ervaring)
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:41
door Lucas van Lierop
Om even op dit interessante topic in te haken, ik zit voor mijn Verlengde Disco 124 inch ook wel eens te denken aan wat sterkere differentieelen niet zozeer speciaal voor offroaden maar meer om problemen te voorkomen, zeker mocht ik nog eens maatje groteren banden gaan monteren (kan ik gelijk overbrengingsverhouding daarop aanpassen). Ben wel benieuwd wat nou eigenlijk de sterkste diffs zijn (of het dan locker of LSD is dan van minder belang).
Groet
Lucas
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 19:51
door Puffino
Dit is een reden waarom ik vroeg waarom hij ze wilde gaan gebruiken.... In het terrein bij snelheid NUL heb je niks aan aan LSD's. En nog een nadeel van de LSD is dat hij zelf bepaalt wat ie doet, niet jij.
Als reiziger echter kan ik me de LSD wel voorstellen, maar is een echte locker misshcien wat meer gevoelig voor storingen maar .... wel een aanvulling die echt veel verder gaat dan een LSD. Met een LSD heb je tenslotte nog steeds niet altijd tractie.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 21:52
door JoostKenya
Een Rover diff wordt een stuk sterker wanneer je hem laat peggen:
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Het voordiff kan je sterker maken door een kroonwiel met reverse cut te kiezen:
[www.ashcroft-transmissions.co.uk]
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 22:25
door Lucas van Lierop
Hej Joost ja die opties van Ashcroft ken ik ja, klinkt erg mooi allemaal , ik dacht, en Lees nu ook dat je eerst sterker diff en dan pegging zou moeten doen. Heb je hettoevallig zelf ook, en zoja bvalt het?
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: vr 28 sep 2012, 22:43
door theo bouwman
Ik denk zo langzamerhand dat als ik alle verhalen en ervaringen lees, dat LSD in de vorm van een True Trac ook zijn voordelen heeft ten opzichte van een echte locker. Hij doet zijn werk ongemerkt, op ieder moment, dus ook in de winter als het glad is en je normaal niet de locker inschakelt op de weg. op gras en andere iets glade ondergrond. Hij zorgt niet voor spanningen bij het maken van bochten. Hij werkt ook tijden het sturen, zonder echt veel nadelen, in tegenstelling tot een echte locker die gaat "tegen werken" bij sturen. Voordeel tenopzichte van een detroit locker, hij heeft geen piek "schakelmoment".
Volgens mij, werk hij zowel voor als achteruit.
Dan is er nog het prijs verschil. Ashcroft "truetrac" model locker is 295 pond, en een echte locker 495, Daar komt nog een compressor en leidingen met schakel ventielen bij neem ik aan.
Dus 2 LSD voor de prijs van een Locker?
Ik denk dat ik mijn geld aan LSD ga uitgeven.
Nogmaals iedereen bedankt voor de input,
Theo
Re: ervaring met true trac LSD???
Geplaatst: za 29 sep 2012, 00:23
door Dixo
4-pins diff is ook al sterker. Maar als je toch al sterkere diffs wil gaan monteren, zou ik gelijk voor ARB/Ashcroft kiezen.
Als aanvulling op de rest van het topic. Ook electrisch is nog een optie, kijk maar eens bij KAM.