Pagina 1 van 1

Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 23:02
door Sylvester
Hoi Prikkers,
In het verleden heb ik een bericht gelezen over het afstellen van een brandstofinjectiepomp, en dat ging over het fijne afstellen d.m.v. membraam op de pomp.
Ik kan dit bericht helaas niet meer vinden.
Wie kan mij helpen.

Groet Sylvester.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2012 21:03 door Sylvester.

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 00:37
door Sylvester
Prikkers,
Is er helemaal niemand die dit kan beantwoorden? of laat ik de vraag anders stellen: Hoe krijg ik de injectiepomp zuiniger afgesteld.
De RRC ruikt erg naar onverbrande diesel.

Groet Sylvester

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 01:03
door Puffino
dat klinkt meer als lekkage.... Of ergens een verbinding die nie tgoed is.

Want het afstellen van een pomp doet misschien wel zuiniger met brandstof, ik weet niet waar jij diesel ruikt dan, maar dat zou toch echt nog steeds alleen maar uit de uitlaat meoten komen. Als roet, meestal.

Ik gok dan ook op basis van deze uiterst beperkte symptomen dat er iets anders loos is dan een pomp die moet worden afgesteld.

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 01:13
door Benno
Lekkage idd of erg vervuilde verstuivers. WAAR stinkt het naar diesel, uit de uitlaat of onder de auto, in de motorruimte ?

Benno

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 02:11
door defendertje90
Even er vanuit gaan dat er geen problemen zitten bij de verstuivers of ergens een lekkage (bij mij heb ik de verstuivers laten reviseren omdat hij nogal wat verbruikte en dat scheelde aanzienlijk)

De pomp goed afstellen begint met je distributie. Hoe en wat kun je bijvoorbeeld terug vinden op de site van paddocks waar tegenwoordig hele mooie filmpjes op staan hoe je iets moet aan pakken.
Als het membraam nog nooit niet verdraait is dan is hier weinig tot niks te behalen. Enige waar dat membraam voor zorgt is de hoeveelheid brandstof die in word gespoten bij een bepaalde turbo druk. Dus als die niet is verdraait mooi laten zitten (of hij verdraait is kun je alleen aan de kegel zien die eraan zit mbt de vorm van de kegel)
Verder heb je bovenop je pomp onder een afdekplaatje (op die paddestoel waar het membraam onder zit) de smoke screw zitten en de naam zegt het eigenlijk al hier stel je de rook mee af dus mocht hij heel erg roken en je weet heel zeker dat alles goed staat afgesteld kun je hier nog wat mee regelen (als het niet nodig is mooi verzegeld laten zitten)
Dan zit er achterop de pomp nog een brandstof schroef indraaien resulteert in meer brandstof uitdraaien in minder brandstof. Ben hier voorzichtig mee, te veel in 1 keer kan resulteren in een motor die op hol slaat (alleen van horen zeggen nog nooit niet gezien)
Toerental kun je boven op de pomp afstellen bij het mechanisme dat door je gaskabel bedient word. De maximale uitslag zou ik niks aan doen.

Maar sluit eerst al het overige uit voor je met de pomp begint te klooien

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 12:48
door Puffino
Geinig, die video's kende ik nog niet.

Hier staan ze (let op, meerdere pagina's):
[www.paddockspares.com]

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 10:16
door Sylvester
Heren mijn dank voor de reacties, nogmaals het gaat om het zuiniger afstellen van de pomp, geen lekkages etc, gewoon afstellen. Defendertje, heb je meer informatie over het membraam en dat schroefje? De auto stinkt naar diesel door de uitlaat
Vast mijn dank, Sylvester.

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 12:34
door Benno
Beter zoeken:

[landrover.startpagina.nl]

Re: Brandstof injectie pomp 200Tdi

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 21:07
door Puffino
???