overdrive series
-
Markus
overdrive series
Hoi,
Ik ben op zoek naar een betaalbare overdrive voor mijn S3. Nieuwe (van Rocky Mountain) vind ik te duur (+/- 1500 euro). Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een gebruikte kan komen, en waar ik deze kan laten reviseren?
Alvast dank je wel!
Groet,
Markus
Ik ben op zoek naar een betaalbare overdrive voor mijn S3. Nieuwe (van Rocky Mountain) vind ik te duur (+/- 1500 euro). Kan iemand mij vertellen hoe ik aan een gebruikte kan komen, en waar ik deze kan laten reviseren?
Alvast dank je wel!
Groet,
Markus
-
peter
Re: overdrive series
hoi
ik heb ook lang gezocht naar overdrive, maar heb 2 andere differenteelen ingebouwd van een defender
dan zak je ook 22% in toeren
ik heb wel een 2.5 na blok in mijn serie
gebruikte overdrive Ebay UK?
succes.
ik heb ook lang gezocht naar overdrive, maar heb 2 andere differenteelen ingebouwd van een defender
dan zak je ook 22% in toeren
ik heb wel een 2.5 na blok in mijn serie
gebruikte overdrive Ebay UK?
succes.
-
Alan T
je kan ook range rover difs plaatsen ist goedkoopst
maar heb je continu een zwaardere overbrenging is wel weer minder in het terein dus
{heb ze nog in de aanbieding]
maar heb je continu een zwaardere overbrenging is wel weer minder in het terein dus
{heb ze nog in de aanbieding]
-
Wim Janssen
Ik weet niet wat Markus voor een auto heeft, maar ik zou die niet graag in een 109 met 2.25 diesel zetten.
groeten
Wim Janssen
groeten
Wim Janssen
-
Exfietser
Je kunt beter investeren in een goede geluidsisolatie. Een overdrive op een 2,25. is het eigenlijk niet. Lager toerental met grotere krachten op de krukas vind het motortje niet leuk. Topsnelheid wordt ook niet hoger en verbruik maakt ook niet uit. Alleen het lawaai wordt minder. Motortje is gemaakt voor hoge toerentallen. 4200 RPm. Motoren met overdrive gaan minder lang mee mee dan zonder. Twee ton is dan al veel. Terwijl ik (meerdere) landrover motoren weet die zonder overdrive al ruim boven de drie ton zitten en een compressie hebben van 34 bar. ik was erbij dat het gemeten werd met proffesionele appartuur.
Bovendien heb je meer onderhoud aan je overdrive en meer kans op storingen. Zeker als je voor een fairy gaat waar het moeizaam is om aan onderdelen te komen. Ook is het nieuwe rijden echt funest voor de oude 2,25D motoren. Flink doortrekken in de versnellingen is beter voor de levensduur. En berg op in een lage versnelling en een hoog toerental. Niet door blijven stomen in een hoge versnelling.
Arnold.
Bovendien heb je meer onderhoud aan je overdrive en meer kans op storingen. Zeker als je voor een fairy gaat waar het moeizaam is om aan onderdelen te komen. Ook is het nieuwe rijden echt funest voor de oude 2,25D motoren. Flink doortrekken in de versnellingen is beter voor de levensduur. En berg op in een lage versnelling en een hoog toerental. Niet door blijven stomen in een hoge versnelling.
Arnold.
-
Alan T
is ook een beetje afhankelijk van je banden maat
in mijn LW 2.25B met 7.50 banden wil ik ze in iedergeval niet
bij 205bandjes zou ik het denk wel willen proberen]
Grt
Alan
in mijn LW 2.25B met 7.50 banden wil ik ze in iedergeval niet
bij 205bandjes zou ik het denk wel willen proberen]
Grt