Pagina 1 van 1

ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 12:56
door henk
Ben op zoek naar een ander blok ter vanging van mijn 2,5 benzine/lpg in een serie III uit 1976.
Ik wil het simpel houden, zelfde vermogen/koppel, liefst eigen merk, geen turbo, wel diesel of benzine. Zit nu op het spoor van een zelfde 2,5 benzine of 2,5 NA. Zijn er meer opties??
Groet, Henk

Re: ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 13:03
door Exfietser
Dan zet je er toch gewoon dezelfde motor in. RonB heeft ze nog wel liggen geloof ik. En anders bij van Dam.

Arnold.

Re: ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 14:46
door henk
Das niet mijn vraag, tuutlijk kan dat. Mijn vraag is of ik alternatieven oversla, niet ken, me niet bewust van ben, etc.
Groet, Henk.

Re: ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 15:30
door Wim Janssen
Ik denk dat hier engine%20swap.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bd8b4203edf94ab1dcefef4aa6df9a77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', 'http://www.solidebolide.nl/downloads/engine%20swap.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.solidebolide.nl%2Fdownloads%2Fengine%2520swap.jpg', '', 15897931, 600, 600, 'Loading image ...', false); wel zo'n beetje alle alternatieven staan.

groeten
Wim Janssen

Re: ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 23:03
door richard78
200di?

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1c153c2b4964f5d9370aa43a626a551f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15899436, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 23:58
door henk
Goeie suggestie een 200di. Na alles eens een beetje overwogen te hebben denk ik dat ik toch maar gewoon blijf bij het type blok dat ik heb en ga zoeken naar een goed 2,5 benzine blok. Weet iemand nog waar ik een een betrouwbaar blok kan vinden?
Groet, Henk

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 00:04
door Mudbuster
heb nog een goede liggen

hypo at mudbuster punt nl

Greetz, Marcel

larofilm.gif --> mod_embed_images_loadimage('69c79889ec7a8c70bd17a4d23129c9d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', 'http://evertzen.com/laro/larofilm.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fevertzen.com%2Flaro%2Flarofilm.gif', '', 15899777, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hypo S3 109" LHD 2.25 D / Willem S2 88" RHD 200Di

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 00:12
door sander "one10"
Ik heb nog een Nissan diesel blok liggen past er ook in
Mag weg voor weinig eventueel met versnellingsbak is al uitgebouwd

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd


Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 00:35
door D&G
Ik ga over een paar maanden mijn 2.5 benzine eruit halen ten faveure van een 200tdi

Er zijn wel een aantal geïnteresseerden maar weet niet hoe serieus. Blok loopt heel mooi, kan nu nog mee gereden worden.

Gerard

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 00:46
door Dirk109
Bedoel je 2.5 benzine? of een 2.25?
De meeste hebben het gelijk over een 2.5 terwijl het een 2.25 is.
2.5 benzine zijn niet in NL geleverd en dan alleen vanaf 85 of zoiets.

Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 01:09
door Eric&Betty Boop
Ik ben wel serieus hoor gozert
Maar je hebt gelijk dat je alle opties open houd.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bd5cb51bc3546fe1cf606747423e4c22', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15900016, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('60bd704d6dcab97ac08df57f1dfd2611', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15900016, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 02:03
door D&G
Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben wel serieus hoor gozert
> Maar je hebt gelijk dat je alle opties open houd.
>


Eric!

Je leeft nog! ;-)

Enne: het is een 2,5 blok. Origineel. Uit '85. In een RHD 90"

Met nieuwe distributie. Loopt als het welbekende zonnetje

Gerard

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 15:52
door henk
Hoi Gerard,
Waarom gaat hij/zij eruit? Geschikt voor LPG?, moet in LHD, zou toch geen probleem moeten zijn?, tegen een LT76 aan?, olie-/benzineverbruik?, compressie?, prijsindicatie....?
Kortom: graag info naar hpuntkrijnen(aap)strabrecht.nl
groet, henk

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 16:42
door Dirk109
Henk een 2.5 heeft standaard al hardstalen klepzittingen dus geschikt voor lpg.

Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 17:17
door D&G
Ik gooi het graag in de groep ;-)

Ik ga over op een 200tdi

Hij zit nu op een LT77, na verwisselen distributie vorige week lekt hij nu olie op voorste deel carterpan. Dus ik ga nog even de carterpan eronderuit halen en met een nieuwe pakking monteren. Als je namelijk het distributiehuis eraf haalt trek je hem ook van het voorste deel van de carterpan. Momenteel rij ik, inclusief caravan trekken en spelen in de blubber ongeveer 1 op 7. Soms wat minder, soms wat beter. Heb behalve lekkage nog geen olie verbuik geconstateert na ongeveer 2500 mijl

Ik hoor achterin wel een lager, misschien een big-end lager en daar ga ik niets meer aan doen. Er zit een elektronische ontsteking op, nieuwe bougies, verse olie, kleppen zijn gesteld en hij loopt heerlijk.

Ik heb echt geen flauw benul wat zo'n blok moet opbrengen. Vandaar dat ik het hier in het draadje hou. Ik wil geen openbare veiling maar ik hoor graag wat prijsindicaties van de kenners

Gerard



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2012 19:18 door D&G.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 17:19
door Puffino
je lijkt hetzelfde te willen als je hebt, houd het dan hetzelfde. Wat is daar moeilijk aan?

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 19:21
door Dirk109
Voor 100 euro heb ik al eerder een blokken gekocht van onbekende staat wat achteraf goed bleek te zijn.
Dit waren echter wel 2.25 en dat is natuurlijk een ander verhaal.
Als het een goede 2.5 is dan wordt de waarde bepaald " wat de gek er voor geeft ".
Zelf ben ik ook zo'n gek die al geruime tijd op zoek ben naar een 2.5
Echter een blok waar een geluidje in zit, die olie lekt, de caravan heeft getrokken en door de blup is geweest laat ik gaan.
Een poosje terug heb ik nog een blok gekocht uit een 85er gereviseerd door Lr met een speciale kop (geharde zittingen) incl nieuwe carb en startmotor en dynamo voor een aardig hoger bedrag.Helaas bleek het achteraf toch een 2.25 te zijn......miskoop dus.
Ik ga dit blok(in nieuwstaat) inbouwen als mijn huidige 2.25 minder wordt.

Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 19:57
door D&G
Beetje kort door de bocht Dirk. Ik leg uit waarom en waardoor en waar hij olie lekt bals je een beetje snapt hoe het blok in elkaar zit snap je dat.

Ook een bigEnd lager is geen issue. Zeker niet als het blok naast de auto ligt.

En wat is er mis met caravan trekken? Mijn 90 trekt hem met gemak. Hoeveel blokjes trekken een kar van 3500kg of meer?

En ja, mijn oprechte excuses.... Ik ben met mijn 90 door blubber gereden. En door zand. En volgende maand over rotsblokken. Ga jij eens op zoek naar een 2.5 die dat nog niet gedaan heeft?

Kom dan maar met argumenten die wel zinvol zijn ipv loze opmerkingen. Feitelijk blijven dus.

Gerard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2012 17:59 door D&G.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 20:18
door Puffino
Haha die Dirk toch. Wil een blok dat van een oud vrouwtje is geweest.

Ik geef wel toe dat jouw opmerking over re rammel een beetje angst op kan wekken maar inderdaad (ik heb het gehoord en denk aan het.. heet dat toplager? Die waar de as van de versnellingsbak in grijpt? Die dus, dat koperen busje) wil Dirk nu iets te veel van het goede. Een blok dat al minstens 25 jaar oud is en toch helemaal toppie zonder ooit een blubbertje gezien te hebben? Die blubber van jou, Gerard, als je refereert naar de blub op de sortout, dat is geen blubber, dat was een gewoon paadje dat een beetje vies was ;-) (Jij ging tenslotte die vijver/waterbak bewust niet in)

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 20:35
door Exfietser
Een big end lager is bepaald geen toplager hoor. Het is een krukas lager en dan de grote aan het einde.

Arnold.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 20:54
door Dirk109
Ja ok Gerard sorry dat ik mijn visie op jou blok gaf.
Ik dacht dat je een draadje uit zette om te kijken wat andere ervan vonden, of er intresse was en de waarde wilde polsen.
Er is vast wel iemand die jou blok zien zitten en die paar kleine dingetjes oplossen.

Succes!

Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:06
door D&G
Hey Sander,

Ik heb al een nieuw druklager en dat topend lager liggen. Want die verdenk ik ook als eerste. Maar het zou ook een big end lager kunnen zijn. Het komt iig van de achterkant van het blok. Maar omdat ik toch nog maar 1500-2000 km ga rijden ermee maak ik me nu nog niet al te druk erom. Als bij het wisselen ban het blok blijkt dat het de twee eerst genoemde zijn is dat alleen maar een meevaller voor de volgende eigenaar.

@Dirk

Een excuus is zinloos want je haalt zaken aan die kant noch wal raken. Wat Sander zegt is waar: ik vermijd een waterbak maar wie zegt mij wat de vorige eigenaren ermee gedaan hebben! Je weet het niet. Dus ga er maar vanuit dat jij nergens een blok vindt wat nog nooit een aanhanger heeft moeten sleuren en geen offroad heeft gehad. Daar zijn onze auto's namelijk bij uitstek geschikt voor. Daarom halen ze uit een 2,5 liter blok maar 75 pk.

En inderdaad, ik wil peilen wat zo'n blok zou kunnen opleveren. Prikkers die mij een beetje kennen kunnen je vertellen dat ik nooit het onderste uit de kan wil. Integendeel, ik geef liever iets weg aan iemand die ik het gun als dat ik geld krijg van iemand die ik niet mag.

Gerard

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:07
door richard78
Maar wat je hoort is het toplager en niet krukaslager of big end. En het blokje loop perfect, een van de beste blokjes die ik gehoord heb. En daarbij komt er een eerlijke uitleg over de staat van het blok met alle kleine details. Maar ja, welke gek gaat dan ook met een landrover over een modderpaadje rijden

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf39099841ff043daf5301a6cf1a6e6c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 15902625, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:13
door Exfietser
Hij heeft het toch duidelijk over een big end gehad. En ik denk dat dirk dat ook gelezen heeft. Als het inderdaad het toplager betreft is het natuurlijk niets. En dan afhankelijk van de prijs waarschijnlijk echt wel de moeite waard. En Dirk heeft al eens zijn neus gestoten met het kopen van een blok. Ik kan mij zijn reactie wel voorstellen. Verder heeft hij niets bijzonders gezegd alleen dat hij liever een ander blok gaat zoeken.

Arnold.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:30
door Frank
Daarom zit het stuur ook aan de rechterkant bij Gerard

En na een 109 een 88 en een frietlander mag je er vanuit gaan dat hij redelijk weet wat er in dat blauwe apparaat van hem zit

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 21:38
door Frank
Niets van aan trekken want dat doet dirk ook niet boeien

Iets met dubbeltje eerste rij. Is Dirk een Zeeuw ?

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:04
door Eric&Betty Boop
Dirk109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Henk een 2.5 heeft standaard al hardstalen
> klepzittingen dus geschikt voor lpg.
>
> Dirk109

Ja,is dat zo? Ik ben er nog niet helemaal zeker van.
Het partnummer voor de koppen van zowel een 2,25 als een 2,5 benzine van een vroege 90/110 is ETC5412.
De 2,25 benzine uit een 90/110 heeft iig geen loodvrije kop.
Later is het nummer van de 2,5 kop verandert in LDF109300. LDF-- LeaDFree???

Ik heb hier een tijdje terug al wat zoekwerk naar gedaan en ben er nog niet helemaal uit.
Het zou dus kunnen zijn dat niet alle 2,5 benzine blokken een loodvrije kop hebben.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f38b254bef4f262ec4c7acf06ae4ce7a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15902829, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('fd5361e7b7a4dc3784cf442ca753eb90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15902829, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:09
door Eric&Betty Boop
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een big end lager is bepaald geen toplager hoor.
> Het is een krukas lager en dan de grote aan het
> einde.
>
> Arnold.

Een big-end lager is een drijfstanglager.
Een small-end lager is het pistonpenlager.

Zo heb ik het iig geleerd.

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ccb9caff75b03cc7c60d2ad75382618', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15902844, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('805ceeca998673a45614c9062dca6881', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15902844, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/09/2012 20:10 door Eric&Betty Boop.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:16
door Dirk109
Klopt Arnold, ik heb ook helemaal geen interesse in dat blok.
Er wordt gevraagd naar de waarde aan de "prikkers" dat ik nou ook zo'n prikker ben en dat ik mijn visie geef wordt niet gewaardeerd.Ik heb al veel blokken gezien gehoord en gekocht dus weet heus wel wat er te koop is.
Ik zal het voortaan maar laten.

Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:18
door Exfietser
Yep klopt. Foutje mijnerzijds.

Arnold.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:19
door sander "one10"
Klopt helemaal Eric drijfstang oog is small end lager

Drijfstang voet is big end lager


groetjes

Sander

Eric&Betty Boop Schreef:
-------------------------------------------------------
> Exfietser Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een big end lager is bepaald geen toplager
> hoor.
> > Het is een krukas lager en dan de grote aan het
> > einde.
> >
> > Arnold.
>
> Een big-end lager is een drijfstanglager.
> Een small-end lager is het pistonpenlager.
>
> Zo heb ik het iig geleerd.

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 22:43
door Dirk109
Dit vond ik ergens:

Major redesign of the 2286cc petrol engine in 1961, when the Series IIA replaced the Series II

- Diesel engine redesigned and increased from 2052cc to 2286cc at the same time

- Change from 3 bearing to 5 bearing crank on 4 cylinder engines around 1980

- 2286cc petrol replaced by 2495cc in 1985 - the new engine has hardened valve seats and will run on unleaded



Er zijn overigens ook 2.25 die uitgerust zijn met hardstalen klepzittingen vanaf de fabriek.
Ik heb hier ook nog zo'n blok staan, gereviseerd door landrover en gelijk uitgerust met een lpg kop.



Dirk109

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 23:00
door Eric&Betty Boop
Dirk109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit vond ik ergens:
>
> Major redesign of the 2286cc petrol engine in
> 1961, when the Series IIA replaced the Series II
>
> - Diesel engine redesigned and increased from
> 2052cc to 2286cc at the same time
>
> - Change from 3 bearing to 5 bearing crank on 4
> cylinder engines around 1980
>
> - 2286cc petrol replaced by 2495cc in 1985 - the
> new engine has hardened valve seats and will run
> on unleaded

Dit stukje komt van de site van Glencoyne,maar dat wil nog niet zeggen dat het klopt.

> Er zijn overigens ook 2.25 die uitgerust zijn met
> hardstalen klepzittingen vanaf de fabriek.
> Ik heb hier ook nog zo'n blok staan, gereviseerd
> door landrover en gelijk uitgerust met een lpg
> kop.


Dat klopt,er zijn door de fabriek gereviseerde 2,25 B blokken met een loodvrije kop maar die zijn dus van een latere datum en hebben ook een ander partnummer.
Origineel stripped engine RTC2918N
Gereviseerd stripped engine loodvrij STC8276R

Groet.
Eric.

Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3282291d1b2647a92b56d9637f7ce3ca', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15903052, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('dd64035760d0d6673b0f9d93bca8747b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15903052, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 23:40
door Dirk109
zoiets ja,

Foto-R8GLZALI-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2902d071c185c00b8a11db180b67493f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-R8GLZALI-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8GLZALI-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-R8GLZALI-D.jpg', '', 15903269, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-Q3XKH7T6-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1dfea769878033c70ef5fc48fe0db521', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-Q3XKH7T6-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q3XKH7T6-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-Q3XKH7T6-D.jpg', '', 15903269, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: ander blok

Geplaatst: di 11 sep 2012, 23:51
door Puffino
en zo kennen we je inderdaad, Gerard.

Ik heb jou steeeds gehoord over een verdenking die je achteloos wisselde tussen bigend en toplager, en dacht dus dat jij de naamgeving gewoon niet op orde had. Ik weet nie tbeter dan dat gezien de symtomen van de rammel deze zeer waarschijnlijk aan het toplager te relateren zijn. Mocht Arnold serieus denken dat ik het verschil niet zou weten tussen die twee, na een blok revisie weet ik dat nog wel te herinneren hoor, dat lukt nog net met dat gare harses van me ;-)

Re: ander blok

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 00:06
door D&G
Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> en zo kennen we je inderdaad, Gerard.
>
> Ik heb jou steeeds gehoord over een verdenking die
> je achteloos wisselde tussen bigend en toplager,
> en dacht dus dat jij de naamgeving gewoon niet op
> orde had. Ik weet nie tbeter dan dat gezien de
> symtomen van de rammel deze zeer waarschijnlijk
> aan het toplager te relateren zijn. Mocht Arnold
> serieus denken dat ik het verschil niet zou weten
> tussen die twee, na een blok revisie weet ik dat
> nog wel te herinneren hoor, dat lukt nog net met
> dat gare harses van me ;-)

Het kan beide, maar als ik het blok aanbied, een beetje vroeg, dan ga ik even van het worst case scenario uit. Kan het later alleen maar meevallen.

Maar nog steeds geeft er niemand een indicatie van de prijs....

Gerard

Re: ander blok

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 00:59
door Exfietser
QuotePuffno: Mocht Arnold serieus denken dat ik het verschil niet zou weten tussen die twee
Haha, hangt volgens mij van het (avond)uur en de genuttigde versnaperingen af.

Maar de verhaaltjes waren toch enigsinds onduidelijk en voor een newbee erg verwarrend. Of niet?

Arnold.

Re: ander blok

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 08:26
door henk
Het wordt een lang lijntje zo; prima, leer ik weer van. Prijs? nee, nog niet gezien dus zal ik zelf maar wat roepen. Als ik het zo lees is er natuurlijk risico. Ga er van uit dat als ik 200,- biedt en voor 300,- kosten heb (vervoer, lager(s), uren) ik voor 500,- een redelijk betrouwbaar wisselblok naast de auto heb staan. Dan nog een klein beetje hulp en ruimte hier in de omgeving...woon in Asten en werk in Geldorp.
Groet, Henk

Re: ander blok

Geplaatst: wo 12 sep 2012, 08:38
door neef Henk
Je kan er geen waarde aan geven, wat jij zelf ervoor vraagt noemt men een vraagprijs, als je iemand tegenkomt die dat er voor wilt geven dan ben je klaar. Zijn er veel gegadigden dan is de vraagprijs waarschijnlijk te laag.
Ik ga zelf altijd uit van wat het voor mezelf waard is als ik zoiets moet kopen, ook wil ik graag iemand recht in de ogen kunnen aankijken als ik hem/haar later nog een keer tegenkom

Maar als ik jouw was 250 euro zonder de reparaties tot 500 euro voor een perfect blok.

Groeten neef Henk

Re: ander blok

Geplaatst: zo 30 sep 2012, 02:53
door Michael110V8
Zoals Gerard al schrijft; wat is er erg aan als je een bigend lager moet vervangen als het blok toch al naast een auto staat?? Is echt een klus van niks. Ik zou ze gelijk alle 4 doen!

En toplager? Dat is echt maar 5 min en 50 cent op een losstaand blok.
Een ieder die een toplagertje niet vernieuwd bij een blokwissel is..., ;-)

Dus jou blokje Gerard? Zoals die nu start, loopt en trekt?
350 tot 500 euro denk ik.

Mike

P.s. het geluid is zeker niet je toplager. 80% zekerheid het achterste bigend. Flesje whiskey op wedden?

Re: ander blok

Geplaatst: ma 01 okt 2012, 10:55
door D&G
Ach,

Heb Henk een maandje terug gemaild (daar vroeg hij om) maar geen enkele reactie terug. Schijnt nieuwe trend te zijn. Ofwel een te strak spamfilter ofwel gewoonweg onbeschoft.

Gerard