Pagina 1 van 1
2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 00:10
door Rangie110 'Last Dime'
Sinds kort heb ik mijn one-ten te koop staan, en ben heel voorzichtig ben ik op zoek naar een 130 TD5

nu zie ik 2 verschillende types voorbij komen? een gewone HCPU, maar ook een 'gewone' pick-up.
Wat zijn de grote verschillen tussen deze beide, behalve de laadbak?
Pesoonlijk vind ik de HCPU mooier, maar de std pick-up misschien handiger? minder breed e.d.
-Is de HCPU nu ook zwaarder?
-Zit er verschil in assen?
-verschillen in uitvoering?
-of de gewone pick-up alleen voor de Nederlandse markt gebouwd?
ben benieuwd naar de antwoorden, kan op het net niets vinden....
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 08:28
door Bart74
wielbasis is anders... langer. verder door de andere laadbak ook kleinere laadopening. bel me vanmiddag even. na 1 uur als het kan...
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 10:13
door Rangie110 'Last Dime'
Had al wel gewacht dat jij zou reageren

bel je wel vanmiddag
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 10:43
door Dixo
Rangie110 Schreef:
-------------------------------------------------------
> -Is de HCPU nu ook zwaarder?
Zal niet veel schelen, MTM van een HCPU 130 is 3500kg, die van een DCPU 130 is 3050kg
> -Zit er verschil in assen?
Nee, zijn gelijk. Hulpveren eventueel, maar die kun je zo zelf wisselen.
> -verschillen in uitvoering?
Ook niet
> -of de gewone pick-up alleen voor de Nederlandse
> markt gebouwd?
Ja, door Land Rover Special Vehicles. Om zo direct aan de grijs kenteken eisen hier te voldoen. Later heeft men de HCPU zo geknutseld dat ook die op Nederlands grijs kenteken kan, met onder andere de broodtrommel achterop de achterklep en spacers tussen de reactiestangen achter.
> ben benieuwd naar de antwoorden, kan op het net
> niets vinden....
De 130 specialisten weten ongetwijfeld nog meer te vertellen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/09/2012 08:44 door Dixo.
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 11:17
door Rangie110 'Last Dime'
Ik zie de gewichten op kenteken verschillen van 1944 KG tot 2200 KG, dit maakt natuurlijk voor de houderschaps belasting wél een verschil.
Denk dat de "130 secialist" me vanmiddag meer zal vertellen
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 20:43
door Disco
Je kan van de pickup ook een stawag maken
img074.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ef981230be44acae9a5b804656d4ef68', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffoleysv.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fgallery%2F130-page%2Fimg074.jpg', 'http://foleysv.com/wordpress/wp-content/gallery/130-page/img074.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffoleysv.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fgallery%2F130-page%2Fimg074.jpg', '', 15891390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb je gelijk genoeg ruimt op de 2de zitrij
dsc05681.jpg --> mod_embed_images_loadimage('84408659bb5bd5aae98cc43c843f4828', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffoleysv.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fgallery%2F130-page%2Fdsc05681.jpg', 'http://foleysv.com/wordpress/wp-content/gallery/130-page/dsc05681.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffoleysv.com%2Fwordpress%2Fwp-content%2Fgallery%2F130-page%2Fdsc05681.jpg', '', 15891390, 600, 600, 'Loading image ...', false);
of zo
Jo
Re: 2 defender 130 modellen?
Geplaatst: vr 07 sep 2012, 21:45
door Rangie110 'Last Dime'
dat zou idd kunnen, en ja dat ziet er verschrikkelijk mooi uit
Het is alleen zo dat ik er in de toekomst een afneembare camperunit op wil zetten met hefdak voor de vakanties.
Bart heeft vandag even het 1 en ander opgemeten voor me, en daaruit blijkt dat ik toch echt een orginele HCPU moet hebben, en niet de verlengde 110.
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"