Pagina 1 van 1
Oil Pressure Lampje
Geplaatst: do 06 sep 2012, 13:21
door BlueMotion
Dinsdagavond met ene big smile een rondje gereden in mijn LaRo. Nu aan het klaarmaken voor de APK.
Mijn Oil pressure lampje brand zodra ik contactsleutel omdraai.
Deze hoort toch uit te staan? (twijfel even omdat het een groen lampje is)
Hoe controleer ik of dit nog goed werkt?
Auto specs:
- Series 3, 88'
- 200di (zonder turbo)
Uitgevoerde checks:
- kabel maakt een goede verbinding op oliefilterhuis.
- oliepeil is goed
Tnx maar weer!
Re: Oil Pressure Lampje
Geplaatst: do 06 sep 2012, 13:32
door Frans Bonnes
Bij alleen contact lampje aan.
Bij lopende motor lampje uit.
Lampje gaat branden als er te weinig oliedruk is.
En groen, dat kan kloppen.
fb
Re: Oil Pressure Lampje
Geplaatst: do 06 sep 2012, 13:59
door David
Inderdaad, bij het aanzetten van het contact is er geen olie druk DUS brand het lampje. Zodra je start MOET hij uitgaan.
Als hij blijft branden met een draaiende motor, even het draadje los van de sensor en daarmee massa maken en kijken of hij uitgaat. Daarmee check je het elektrische systeem tot het lampje. Dan eventueel de sensor wisselen (was bij een vriend van mij defect) en zien of hij uitgaat. Is dat niet het geval zou je zonder oliedruk zitten!!
Dit kun je eventueel controleren door je oliefilter eraf te halen en te starten, dan moet er meteen flink olie uit spuiten (let op als hij dus wel werkt wordt het een enorme bende!!!)
Ik zou mij dus eerst even op het elektrische concentreren. Een nieuwe sensor kost tenslotte een paar euro.
Succes.
Re: Oil Pressure Lampje
Geplaatst: do 06 sep 2012, 14:18
door BlueMotion
Thanx!!
Re: Oil Pressure Lampje
Geplaatst: do 06 sep 2012, 14:54
door BlueMotion
For the record:
LOW OIL PRESSURE WARNING
LIGHT REMAINS ON, ENGINE RUNNING
POSSIBLE CAUSE
44. Thin or diluted oil
45. Low oil level
46. Choked pump strainer
47. Faulty release valve
48. Excessive bearing clearance
40. Oil pressure switch unserviceable
50. Electrical fault
51. Relief valve plunger sticking
52. Weak reliefvalve spring
53. Pump rotors excessively worn
54. Excessively worn hearings; main. connecting
55. Faulty skew gear assembly. 4-cylinder engines
CURE
44. Drain and rcfill with correct oil and renew filter
45. Replensih to high mark on dipstick
46. Clean
47. Rectify
48. Rectify
49. Renew
50. Check circuit
51. Remove and ascertain cause
52. Renew
53. Overhaul oil pump
54. Ascertain which bearings and rectify
55. Check skew gear bearing. Check plug not leaking Or seals in 2.5 diesel engine. Scc engine overhaul