Stromberg carburateurs
Geplaatst: vr 17 aug 2012, 15:22
Hallo,
Ik ben al 30 jaar in het bezit van een 79 er RR V8.
De auto heeft bijna 500.000 kilometer op LPG gelopen zonder dat de gas zuiger in de carburateur en de naald waren vast gezet. Gevolg naald en sproeier volledig versleten en op benzine niet meer af te stellen.
Nu had ik nog een mannivolt met carburateurs van een wat verser type liggen en besloot dit met het versleten deel te wisselen.
Op mijn oude spul zitten er op de rechter carburateur twee vacuüm aansluitingen. Een voor en een achter de gasklep.
Beide slangen gaan naar de vavuum vervroeger op de ontstekeing.
Een aan de voor en een aan de achterkant. Ze werken elkaar als het ware tegen.
De "nieuwe" carburateur heeft echter maar een vacuum aansluiting. De aansluiting die als het ware tegenwerkt ontbreekt.
Bij het blok waar het setje afkomt was de aansluiting op de vacuum vervroeger afgesloten met een plastic dopje.
Heb het het op mijn blok ook zo aangesloten maar het loopt voor geen meter.
Boven de 50 tot 60 km per uur begint de auto te pingelen.
Als ik de ontsteking later zet wil hij onder in de toeren niet lopen.
Wie weet hier het fijne van??????????
Groeten,
Bas van Soest
Ik ben al 30 jaar in het bezit van een 79 er RR V8.
De auto heeft bijna 500.000 kilometer op LPG gelopen zonder dat de gas zuiger in de carburateur en de naald waren vast gezet. Gevolg naald en sproeier volledig versleten en op benzine niet meer af te stellen.
Nu had ik nog een mannivolt met carburateurs van een wat verser type liggen en besloot dit met het versleten deel te wisselen.
Op mijn oude spul zitten er op de rechter carburateur twee vacuüm aansluitingen. Een voor en een achter de gasklep.
Beide slangen gaan naar de vavuum vervroeger op de ontstekeing.
Een aan de voor en een aan de achterkant. Ze werken elkaar als het ware tegen.
De "nieuwe" carburateur heeft echter maar een vacuum aansluiting. De aansluiting die als het ware tegenwerkt ontbreekt.
Bij het blok waar het setje afkomt was de aansluiting op de vacuum vervroeger afgesloten met een plastic dopje.
Heb het het op mijn blok ook zo aangesloten maar het loopt voor geen meter.
Boven de 50 tot 60 km per uur begint de auto te pingelen.
Als ik de ontsteking later zet wil hij onder in de toeren niet lopen.
Wie weet hier het fijne van??????????
Groeten,
Bas van Soest