Pagina 1 van 1
Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 17:15
door Scratch
Hoi Prikkers,
Ik heb net een zf4hp22 automaat van een 300tdi gehaald. Na demontage lag er een o-ring in de belhouse... Zat deze op de ingaande as van de automaat !? En zo ja, kan ik hem zo terug duwen voor de converter er op gaat !?
En wat is de volgorde van monteren, converter op de motor, of op de bak ??
De olie die in de converter zit, komt dat vanzelf op niveau door de automaat ?
Gr. Eric
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 17:29
door Bart van Dessel
o-ring durf ik niet te zeggen, eerst convertor op de as schuiven en op de oliepomp, let vooral op dat de convertor goed in de pomp geklikt zit! Kan maar op 1 manier. Geef je ogen goed de kost en laat de convertor er niet uit glijden terwijl je de automaat monteert. daarna de starterkrans dmv 4 bouten bevestigen aan de convertor door het startmotorgat. Convertor vult zich vanzelf. Niet te lang laten draaien zonder olie. Als je de bak monteert en de laatste centimeters gaat niet goed of helemaal niet dan zit je convertor niet in de oliepomp, veel gemaakte fout.
gr, bart
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 19:29
door Scratch
O-ring zit op de ingaande as. Leek me logisch omdat precies er voor een olie kanaal zit.
Bak schoof er zo op en idd wilde de laatste cm niet, dus de convector en nog maar een keer er op gezet maar nu goed :p
ik wil de zf4hp22 aan de Nissan FD35t bak hangen, maar dat is meer werk dan verwacht. Flexplate zit te ver en de gaten komen net niet over een, de adapter die er tussen zit is ook te dik en moet 25mm afgedraaid worden. Dan een nieuwe conversie ring, de ringen die er bij zitten horen niet bij de zf bak...
Gezien de voortgang, hang ik eerst maar weer de lt77 bak achter de origine Nissan motor. Maak ik de het andere setje pas.
Gr. Eric
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 19:59
door jan-
Normaal zit er bij ZF bakken meestal geen o-ringen maar meerdere teflon ringen/seals (witte/grijsgeworden) over de ingaande as van de bak (ringen lijken op zuigerveren) . De Convertor valt over de as heen en daarbuiten sluit hij af met een keerring.
Als je de convertor over de as schuif moet je oppassen dat je die ringen niet beschadigd anders heb je kans op lekkage tussen bak en motor.
Zoals Bart al zegt moet je de convertor eerst goed in de bak schuiven. Meet desnoods de afstand...
Wellicht ten overvloedde maar daarna bak aan motor schroeven en dan pas convertor aan vliegwiel.
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 20:07
door Bart van Dessel
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 20:52
door Scratch
Tijdens het demonteren van de converter had in twee bouten laten vallen achter het vliegwiel. Om dit te voorkomen tijdens het monteren had ik een stuk schuurpapier (lekker stevig) Opgerold en in de opening van het gaatje bij de start motor geschoven. Zo kan de bout niet vallen !
Re: Zf4hp22
Geplaatst: za 28 jul 2012, 22:56
door Bart van Dessel
Er zit nog een vrij groot gat in het vliegwielhuis, om de starterkrans te borgen bij distributiewissel, daar kun je redelijk goed verloren voorwerpen uitgraaien of met flexibele magneet.