Pagina 1 van 1
poedercoaten bullbar
Geplaatst: do 26 jul 2012, 14:18
door mvd1968
Hallo prikkers
Wil mijn bullbar opnieuw laten stralen en poedercoaten.
Iemand nog een goed adresje in de buurt r'dam, a'dam?
En enig idee wat het ongeveer kost?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2012 12:55 door mvd1968.
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: do 26 jul 2012, 16:07
door neef Henk
Beter is om te stralen en dan te verzinken. Je kan dan eventueel nog poedercoaten of zelf schilderen. Alleen poedercoaten kan wel maar dan ben je over een paar jaar weer aan de beurt want onder de poedercoating kan het weer gaan rotten.
In Noordwijkerhout zit machine fabriek Akerboom die dit kunnen en in Lisse zit West End BV die ook goed zijn.
Groeten neef Henk
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/07/2012 14:09 door neef Henk.
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: do 26 jul 2012, 16:34
door Gert
Tsja, verzinken is inderdaad beter voor de levensduur .
Bij ons op t werk laten ze de (lier) bumpers eerst in zinkepoxy poedercoaten en daarna nog een keer in satijn zwart epoxeren , dus al minimaal een 2 laags systeem.
Het stralen en coaten heeft trouwens alleen maar zin als de buis v/d bullbar dik genoeg is , als het een moderne bullbar is van maar 1 a 1.5mm dik stralen ze er bijna doorheen .
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: do 26 jul 2012, 17:49
door mvd1968
Bedankt voor de info.
Ga eens langs in lisse en noordwijkerhout.
Enig idee wat het zou kosten?
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: vr 27 jul 2012, 10:30
door neef Henk
20 tot 50 euro voor het stralen en verzinken zal ongeveer 5 tientjes kosten.
Groeten neef Henk
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:22
door M@rcel
zinkepoxy wat een mooie benaming is gewoon een binnenkwaliteit poeder primer (epoxy zegt het al) was vroeger een redelijke oplossing nu niet meer want zink mag er niet meer in zitten
is echter geen goede oplossing men denkt bij het horen van de benaming zink meteen aan beter en 2 laags moet ook wel heel goed zijn
maar tweelaags geeft een dikkere poederlaag die keihard wordt dus eerder gevoelig is voor barsten waardoor er vocht onder kruipt en het roest zonder dat je het ziet na een paar jaar hangen de vellen erbij en ben je te laat omdat de bullbar verrot is
zelf 13 jaar in een poedercoat bedrijf werkzaam geweest en ook deze verkoop praat verkondigt tegen beter weten in
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: zo 29 jul 2012, 23:26
door mvd1968
M@rcel Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> zelf 13 jaar in een poedercoat bedrijf werkzaam
> geweest en ook deze verkoop praat verkondigt tegen
> beter weten in
Marcel
Wat zou jij adviseren? Stralen/verzinken/spuiten of poedercoaten?
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: ma 30 jul 2012, 21:42
door M@rcel
zeker de voorkeur voor stralen en verzinken
daarna alleen poedercoaten als ze er ook kunnen zinkfosforteren (als voorbehandeling) anders blijft de coating er niet op zitten
een goede primer en dan aflak is zelf goed te doen en bij beschadiging makkelijk bij te werken
stralen en scooperen is echter ook een goed (koper) alternatief met daarna aflak
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: di 31 jul 2012, 12:18
door lightweight2a
Ik heb mijn lierbumper door KCN in zevenhuizen (bij zoetermeer) laten doen! Is niet goedkoop maar onverwoestbaar!!
[www.protectyourpassion.nl]
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: vr 17 aug 2012, 09:59
door mvd1968
Heb gekozen voor stralen, choperen en spuiten in 2k
Laten doen bij paul warmerdam in hillegom.
Bullbar moest wel kaal worden aangeleverd. Het plastic omhulsel (wervelsinterd?) handmatig met een mesje en beitel verwijded. Is een middag werk maar wel goed te doen.
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: vr 17 aug 2012, 11:38
door bram-rrc
of poedercoaten na het scouperen. Zo hebben ze mijn spul behandeld.
Best tevreden over. maar op bv de treesliders, die langs stenen gaan, zitten wel wat krassen tot op het ijzer die licht aanroesten.
Denk dat verzinken dan beter is.
Re: poedercoaten bullbar
Geplaatst: vr 17 aug 2012, 12:43
door sander "one10"
Heb pas mijn bullbar laten stralen , en daarna gespoten met 2comp lak
Stralen kosten 50€ en verf was 30€ blik 2,5ltr , spuiten heb ik zelf gedaan
Groet
sander
110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd