OT wifi buitenland
-
defendertje90
OT wifi buitenland
voor sommige misschien een dood eenvoudige vraag maar ik wil het toch graag weten. Zoals zovele ga ook ik op vakantie dit maal naar kroatie. Nu zit ik me af te vragen of er extra kosten aan zijn verbonden als ik daar op een wifi netwerk ga (mits die aanwezig zijn daar) of dat ik gewoon op het netwerk van de lokale internet provider zit en dit dus het zelfde als hier in nederland gaat (ik vermoed het laatste maar toch wil ik het zeker weten)
-
gertnijhof
Re: OT wifi buitenland
wifi is altijd een lokale service.
De hoteleigenaar bv biedt het aan en jij mag het (vaak gratis) gebruiken.
Met internet "door de lucht", via je telefoon dus, moet je heeeeel erg uitkijken. Beter uitschakelen dus.
De hoteleigenaar bv biedt het aan en jij mag het (vaak gratis) gebruiken.
Met internet "door de lucht", via je telefoon dus, moet je heeeeel erg uitkijken. Beter uitschakelen dus.
-
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)
Ik gebruik een dongle die niet SIM locked is, kost een paar tientjes op ebay, dan lokaal een data SIM kopen, meestal kom je met 5 a 10 Euro een heel end.
Ben je ook niet afhankelijk van al dan niet gratis internet op je locatie en het werkt onderweg ook.
Succes,
John
Ben je ook niet afhankelijk van al dan niet gratis internet op je locatie en het werkt onderweg ook.
Succes,
John
-
defendertje90
ik hoef geen internet te hebben maar als het er is wil ik niet gaan twijfelen en dadelijk voor extra kosten komen te staan.
Maar het is dus wat ik ook al dacht gewoon gratis
Maar het is dus wat ik ook al dacht gewoon gratis
-
sanderovich
Ikzelf zit bij T-Mobile en daar kan je voor een tientje 7 dagen mobiel internet int buitenland kopen. Heb je geloof ik 500 MB en met normaal gebruik heb ik dat echt niet op gemaakt. Ik denk dat andere providers ook wel zoiets hebben voor weinig, misschien de moeite om even bij je provider op de site te kijken.
Dan hoef je ook niet steeds bang te zijn dat iets misschien data gaat kosten...
Sander
Dan hoef je ook niet steeds bang te zijn dat iets misschien data gaat kosten...
Sander
-
defendertje90
ik heb TELE2 maar ga ze niet vragen om dit om te zetten aangezien ik al genoeg gezeik met hun gehad heb.
Daarom mijn vraag over wifi in het buitenland.
Maar bedankt voor de tip sander. Hoe is het trouwens met je elektra problemen nog op gelost of niet?
Daarom mijn vraag over wifi in het buitenland.
Maar bedankt voor de tip sander. Hoe is het trouwens met je elektra problemen nog op gelost of niet?
-
gwillem
Ik had laatst een rekening van 1300 euro van Vodafone, wegens internet gebruik in Kroatie. Ik had een internationale bundel, die bleek in heel europa geldig behalve servie/bosnia/kroatie. Lokaal wifi is dus een slimmer idee
-
defendertje90
gwillem Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik had laatst een rekening van 1300 euro van
> Vodafone, wegens internet gebruik in Kroatie. Ik
> had een internationale bundel, die bleek in heel
> europa geldig behalve servie/bosnia/kroatie.
> Lokaal wifi is dus een slimmer idee
en dat bedoel sommige maatschappijen zijn niet echt gortig met het geven van info, (zo heeft tele2 het idee om als je in het buitenland bent eerst je telefoon uit moet zetten vervolgens weer aan en dan een 1 voor je pincode zetten dan kun je bellen in het buitenland. Voor ik dit wist was ik 3 telefoontjes verder)
-------------------------------------------------------
> Ik had laatst een rekening van 1300 euro van
> Vodafone, wegens internet gebruik in Kroatie. Ik
> had een internationale bundel, die bleek in heel
> europa geldig behalve servie/bosnia/kroatie.
> Lokaal wifi is dus een slimmer idee
en dat bedoel sommige maatschappijen zijn niet echt gortig met het geven van info, (zo heeft tele2 het idee om als je in het buitenland bent eerst je telefoon uit moet zetten vervolgens weer aan en dan een 1 voor je pincode zetten dan kun je bellen in het buitenland. Voor ik dit wist was ik 3 telefoontjes verder)
-
Hans 109
In het algemeen is wifi bij de lokale McD gratis.
mvg Hans
Nb heb je gelijk een bakkie pleur erbij.
mvg Hans
Nb heb je gelijk een bakkie pleur erbij.
-
sanderovich
Had ik jou daar geen pb over gestuurd?
Anyways, ja vrijwel al de elektra problemen zijn opgelost op de achterruitenwisser na. Ik hoop in principe dat het níet de motor is die kapot is want dies een half jaar oud. Gelukkig heb ik nu weer problemen met de stuurbekrachtiging die hapert en daarnaast 10L witte latex die in de achterbak geprobeerd heeft te ontsnappen. (En dat geeft een bende!!)
Sander
Anyways, ja vrijwel al de elektra problemen zijn opgelost op de achterruitenwisser na. Ik hoop in principe dat het níet de motor is die kapot is want dies een half jaar oud. Gelukkig heb ik nu weer problemen met de stuurbekrachtiging die hapert en daarnaast 10L witte latex die in de achterbak geprobeerd heeft te ontsnappen. (En dat geeft een bende!!)
Sander
-
Dirk109
Als je toch geen internet gebruikt dan kan je beter op je telefoon(android neem ik aan) alle verbindingen uitschakelen selekteren.Dan weet je zeker dat er geen kosten komen.Of gewoon je internet provider uitschakelen en geen nieuwe toevoegen.Dan kan je gewoon bellen en niet internetten.
Ik zit overigens ook bij T-mobile waar je voor 12,50(exbtw) een week onberperkt kan internetten in het buitenland.
Ga ik dus doen binnenkort, mij laptopie mee en hotspot van mijn toestel maken.
Kan ik toch nog een beetje prikken in het buitenland......in plaats van bakken...
Dirk109
Ik zit overigens ook bij T-mobile waar je voor 12,50(exbtw) een week onberperkt kan internetten in het buitenland.
Ga ik dus doen binnenkort, mij laptopie mee en hotspot van mijn toestel maken.
Kan ik toch nog een beetje prikken in het buitenland......in plaats van bakken...
Dirk109