3.9 V8 tik
Geplaatst: vr 13 jul 2012, 12:19
Hallo allemaal,
Wederom een vraag van mij betreffende mijn V8 3.9 (carburateurs uitvoering/ Land rover 110 uit 1984 met gas).
Na een rit van 1200 km (Almelo-Parijs-Almelo) waarbij de motor goed warm(heet) is geworden, kwam ik er achter dat er bijna geen olie meer in mijn motorblok aanwezig was.
Aangezien ik nauwlettend mijn oliedrukmeter in de gaten hou en het olielampje al helemaal niet is gaan branden, ga ik er van uit dat er nog genoeg olie aanwezig was om het rond te pompen. De olie stond net iets onder minimaal.
De meesten weten dat ik pas geleden het hele boven gedeelte van mijn motor heb aangepakt. Er zijn o.a. nieuwe hydraulische klepstoters en stangen gemonteerd. Tevens zijn de koppen gevlakt en afgeperst. Tot het ritje Parijs heeft de motor naar behoren gefunctioneerd. Voor het ritje heb ik alleen de carburateurs vervangen voor nieuwe, aangezien de motor heel slecht op benzine liep.
Nadat ik de motor weer voor de eerste keer start heeft deze een nare tik. Als ik zo luister komt deze weg bij het rechter gedeelte van de motor. Het lijkt tevens te komen uit de buurt van het kleppendeksel.....
Aangezien ik over 2 weken met deze auto naar Frankrijk (Jura) op vakantie ga(met de hele familie), wil ik dit opgelost hebben.
Wie kan mij helpen? elke oplossing of suggestie is welkom.
Wederom mijn dank aan iedereen...
Vriendelijke groet,
Frans Even
Wederom een vraag van mij betreffende mijn V8 3.9 (carburateurs uitvoering/ Land rover 110 uit 1984 met gas).
Na een rit van 1200 km (Almelo-Parijs-Almelo) waarbij de motor goed warm(heet) is geworden, kwam ik er achter dat er bijna geen olie meer in mijn motorblok aanwezig was.
Aangezien ik nauwlettend mijn oliedrukmeter in de gaten hou en het olielampje al helemaal niet is gaan branden, ga ik er van uit dat er nog genoeg olie aanwezig was om het rond te pompen. De olie stond net iets onder minimaal.
De meesten weten dat ik pas geleden het hele boven gedeelte van mijn motor heb aangepakt. Er zijn o.a. nieuwe hydraulische klepstoters en stangen gemonteerd. Tevens zijn de koppen gevlakt en afgeperst. Tot het ritje Parijs heeft de motor naar behoren gefunctioneerd. Voor het ritje heb ik alleen de carburateurs vervangen voor nieuwe, aangezien de motor heel slecht op benzine liep.
Nadat ik de motor weer voor de eerste keer start heeft deze een nare tik. Als ik zo luister komt deze weg bij het rechter gedeelte van de motor. Het lijkt tevens te komen uit de buurt van het kleppendeksel.....
Aangezien ik over 2 weken met deze auto naar Frankrijk (Jura) op vakantie ga(met de hele familie), wil ik dit opgelost hebben.
Wie kan mij helpen? elke oplossing of suggestie is welkom.
Wederom mijn dank aan iedereen...
Vriendelijke groet,
Frans Even