Pagina 1 van 1

daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 13:11
door marieholm
hoi iedereen,

Na veel advies over chassisnummers, ophalen en de hele papierwinkel die komt kijken bij het kopen van een land rover ben ik afgelopen weekend met drie vrienden naar bordeaux gereden om een 110 te bekijken en uiteindelijk te kopen.

Na een testritje en grondige inspectie de gok maar genomen en de auto gekocht. Ik moet zeggen de eerste kilometers naar het hotel waren best spannend. door smalle franse straatjes in het donker rijden met zo'n auto is niet mis.

Inmiddels al helemaal gewend geraakt aan het het rechtssturen en de auto heeft zich op de terugweg geweldig gehouden.

Het invoeren was nog even spannend maar de keurmeester kon niets geks vinden en heeft het chassisnummer heringeslagen omdat het originele toch wel erg vaag geworden was.

Nu is het dus wachten op de kentekenpapieren en dan kan ik platen bestellen.

Vanzelfsprekend moet er wel het een en ander aan de auto gebeuren.
- een tapeinde van de overgang spruitstuk/uitlaat is stuk. hoe krijg ik die er uit en een nieuwe er in?
- de deuren zijn aan de onderkant slecht, is lassen de enige optie (ik heb alleen electrode) of kan het ook met een goede lijm?
- er lekt water naar binnen achter de zekeringenkast en bij de voeten van de bestuurder? iemand enig idee hoe ik dit buiten kan houden?

Ongetwijfeld binnenkort nog veel meer vragen maar met deze puntjes zou ik al erg geholpen zijn.

Groeten,

Marieholm

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 13:31
door Jackthe
Gefeliciteerd!
Dat rechtssturen went vanzelf. alleen even goed opletten hoe je een kruispunt oprijdt als je een flauwe bocht naar recht maakt. (Je kunt jezelf een fantastische dooie hoek geven waar een vrachtwagen in past, en ja dat is een ervaring )

Quote - er lekt water naar binnen achter de zekeringenkast en bij de voeten van de bestuurder? iemand enig idee hoe ik dit buiten kan houden?
Kijk eens naar de rubbers van de luchtroosters (schuifjes) die je open /dicht kunt zetten. Waarschijnlijk moeten die vervangen worden.

Succes!

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 13:49
door marieholm
[picasaweb.google.com]

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 14:06
door Marc Frencken
Vwb het repareren van de onderkant van de deuren zal elektrode lassen niet gaan werken. Met zekerheid krijg je gaten in je te lassen stukken ook als je dunne elektroden gebruikt. Het beste is MIG of beter nog TIG lassen. Voor een indruk van de deuren van mijn 110 voor en na reparatie zie:


[picasaweb.google.com]#

[picasaweb.google.com]#



Vwb de natte zekeringen kast verdenk ik de rubbers onder je ventilatie kleppen.
Hierdoor lekt water naar je voetenbak, achter je dashboard en dan ook je zekeringen kast. Je hebt twee typen rubber seals: seals die je op de kleppen zelf plakt en seals die je op het bulkhead plakt. Men zegt dat de seals die je op je vent kleppen plakt beter afdichten, zelf heb ik seals die op het bulkhead geplakt zijn en lekken doet het niet meer.

Hoop dat je wat met deze info kan.

Groeten,

Marc Frencken


Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 14:24
door JustinvS
Gefeliciteerd!

>een tapeinde van de overgang spruitstuk/uitlaat is stuk. hoe krijg ik die er uit en een nieuwe er in?
Niet. Je kan proberen hem iets kleiner uit te boren en er een passende tap door heen te halen om het zo te proberen. Maar ik vervang bij mijn series gewoon het hele uitlaatspruitstuk gezien de geringe kosten. Ik weet niet wat voor blok/uitlaatspruitstuk je hebt dus kijk even wat een nieuwe kost. Voor 3 tientjes kan je niet te lang prutsen.

>de deuren zijn aan de onderkant slecht, is lassen de enige optie (ik heb alleen electrode) of kan het ook met een goede lijm?
Lassen. Kan prima met de dunne gamma electroden en een klein inverter lasapparaatje. Mits je de nodige ervaring hebt natuurlijk. Is mij gemakkelijk gelukt. Als je gaten brand, minder stroom en rustiger werken. Reparatieprofielen zijn overal te krijgen, van Paddock tot Landro en zelfs One-ten.nl laat ze maken van gegalvaniseerde plaat.

>er lekt water naar binnen achter de zekeringenkast en bij de voeten van de bestuurder? iemand enig idee hoe ik dit buiten kan houden?
Controleer zoals gezegd de rubbers voor de ventilatiekleppen, maar ook onder de motorkap of de kabelboom nog voldoende beschermd is. Gewoon het hele schutbord bij langs voor plaatsen waar het naar binnen kan lekken.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('de1a442cee2eea09d8704244202a9ee5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15678025, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2012 12:25 door JustinvS.

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 16:06
door marieholm
hoi,

Bedankt voor de reacties. de rubbers onder de kleppen zien er niet zo best uit dus dat ga ik dan meteen vervangen.

wat betreft het spruitstuk. het is een 2.5 na Diesel. waar kan ik die het best goedkoop halen?


Groeten,

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 16:19
door Jup haans-klunder
Juppe zegt : Ziet er gaaf uit . Ik wens je er veel plezier mee . Wat de tapeindjes betreft , kop afzagen en doorbouten . Veel fijne en veilige kilometers . En geen Pech . GR ; Juppe .

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 16:24
door Exfietser
KLIK

KLIK

Wel nog even zelf in je partsmanual checken of dit de juiste is. En bestel de draadeinden die je er in moet draaien en pakking er ook gelijk bij. Die zitten er niet standaard bij en op.

Arnold.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/07/2012 14:26 door Exfietser.

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 16:30
door BlueMotion
Hulde!! Meer fotos!!!! :-)

Gefeliciteerd.

Met een 2mm inboren, daarna 4mm en dan met een linkse tap zou je kunnen proberen. En anders het advies van Juppe.

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 16:35
door Raoul Winckels
wow eerste keer dat ik zie dat bij lrseries.com het goedkoper is als bij paddock ^^
de wonderen zijn de wereld nog niet uit. LRSERIES is wel goed hoor. paddock overigens ook
maar ik let er wel altijd op dat ik dan genuine spul koopt en als ze dat niet heb ga ik even verder
op zoek. helaas veel slechte ervaring met immitatie spul. genuine kost wel iets meer maar dan heb je ook wat. tenminste zo heb ik tot nog toe ondervonden. overigens weet ik niet of je dat spruitstuk nog genuine kan krijgen normaal zou LRSERIES het dan wel moeten hebben.

wat betreft de deuren wat ik heb gedaan ik heb aan 1 kant een nieuwe deur moeten kopen daar heb ik de aluminium huid van afgehaald deze is veel zachter als de originele birmabright. de profielen laten zandstralen en vervolgens galvaniseren. als je de deuren er zo inzet na ze even te spuiten zijn ze zo weer rot want als je er de huid van afhaalt zie je dat het gespoten is toen de huid er al op zat en dus een gedeelte van het profiel was onbehandeld en was zelfs al aan het roesten. en als je de alluminium er weer op zet zorg er dan voor dat het niet in direct contact komt met de gegalvaniseerde profielen gezien je dan een reactie krijgt en het begint te corroderen.

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 23:49
door neef Henk
Wat ik heel vaag vind is dat je helemaal naar Bordeaux afreist voor een rechts gestuurde LR Daar zijn er toch zat van te vinden in NL voor goede prijzen of ben ik nu gek

Maar in ieder geval goed om te lezen dat je de stap hebt durven te zetten en dat alles is goed gegaan, met de juiste voorbereiding is het appeltje eitje en LR importeren. Veel plezier gewenst met je nieuwe aanwinst!!

Gr. neef Henk


Re: daar is hij dan!

Geplaatst: do 12 jul 2012, 23:56
door marieholm
hoi neef Henk,

Voor deze prijs kon ik er in Nederland geen vinden zodoende ben ik naar Bordeaux gegaan.

Meer foto's komen er aan.

Verder lijkt me het voorstel van Juppe wel wat. tapeinde afslijpen en dan spruitstuk doorboren en gewoon een bout er doorheen. Wordt dit vaker gedaan? wat zijn de valkuilen?

Groeten,

marieholm

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: vr 13 jul 2012, 00:10
door neef Henk
Met een goed boortje (dus geen bouwmarktspul) kan je in het oude draadeind een gaatje boren, deze steeds verder uitboren met een grotere diameter boor totdat het draadeind weg is. Je kan nu er nieuw draad in tappen of zoals Juppe zei een boutje erdoor.
Valkuil: scheef boren, teveel druk zodat het boortje breekt etc.

Succes!

Gr. neef Henk

Re: daar is hij dan!

Geplaatst: zo 22 jul 2012, 23:34
door marieholm
hoi,

zojuist bezig geweest met het tapeinde en heb er een nieuw draad op getapt. Ging best prima en lijkt te houden.

Het verschil in motorgeluid en diesellucht binnen is enorm. Hij is bijna stil te noemen.

volgende project de deuren.