Pagina 1 van 1
3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 16:59
door Frans Even
Hallo Land rovers,
Afgelopen weekend een paar dagen naar Parijs geweest.
op de rondweg van Parijs een uurtje file gereden.
De meter van de temperatuur (koelvloeistof) liep door tot in het rode gebied om daarna weer te zakken tot ongeveer 3 kwart.
Dit verhaal ging ongeveer de hele file rit door.......
Aangezien mijn motor net is voorzien van o.a. een nieuwe waterpomp, fiscosekoppeling, thermostaat, radiator en koppakkingen kan dit waarschijnlijk worden uitgesloten.
Zowel op gas als benzine het zelfde resultaat.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast mijn dank.
Frans Even
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 17:13
door Veronica
2x een 3.9 warmloop draadje?
Ik zou zeggen lees mee met het andere draadje.
Nu moeten de hulptroepen alles 2x typen...
Groetjes Veronica
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 18:24
door JustinvS
Ander geval, andere omstandigheden, ander draadje. Anders gaan de verschillende oplossingen door elkaar lopen.
On topic: Waren de problemen er voor het vervangen van de hele bende ook al? wat was de reden om alles te vervangen?
Als het sinds het vervangen is: luchtbel in kachel of verdamper?
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('356f3ecbd8d5f2e8f1159675c412ea73', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15675221, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 18:39
door Roelie
Ik denk dat het na deze problemen is.
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('08a4b1ec43af2b421e293b6c021773a7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 15675292, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 18:39
door Gerard
Verkeerd type (temperatuur) thermostaat gemonteerd?
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 23:01
door Veronica
sorry, ik heb er ook geen verstand van, blond he..
Groetjes Veronica
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 23:24
door Exfietser
Dat blond begint op een smoes te lijken.
Arnold.
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: wo 11 jul 2012, 23:51
door Veronica
Heel goed excuus zelfs Arnold, het neigt naar asblond..
Denk dat ik er een blonde rakker bijpak
Groetjes Veronica
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 02:40
door Exfietser
Goed plan Veronica. Maar niet te veel hoor. Kom je morgen je nest niet uit.
Arnold.
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 03:36
door Veronica
Mooie Film.
Nee, waren maar 3 biertjes, die zijn op.
5.15 het wekkertje weer, tot straks.
Trussies allemaal.
Groetjes Veronica
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 11:35
door Wim Janssen
Er vanuit gaande dat de temperatuuruitlezing redelijk in orde is zal de thermostaat bij deze temperaturen geheel of gedeeltijk open staan. Is dit dan niet gewoon de viscofan die op temperatuur "inschakelt" en na zakken van de temperatuur "uitschakelt". Ja, ik weet dat hij niet zo duidelijk in- en uitschakelt, maar het zou toch op de temperatuurmeter zichtbaar moeten zijn.
groeten
Wim
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 12:49
door Frans Even
Hallo Wim,
Inderdaad, volgens mij is dit ook zichtbaar, maar dan staat de meter al in het rood.
Aangezien ik in het begin problemen heb gehad met de temperatuurmeter is er een nieuwe geplaatst.
Zelf heb ik het idee dat alles bij elkaar (thermostaat, fiscosekoppeling, temperatuurmeter en sensor) qua toleranties niet zo nauwkeurig zijn.
Zou het verwijderen van de thermostaat verstandig zijn? Of misschien het plaatsen van een zelfdenkende ventilator?
Weet het soms ook niet meer....
Vanmorgen heb ik nog een ander probleem ontdekt.
De motorolie bleek zodanig gezakt te zijn (na 1200 km) dat deze onder min. stond.
Aangezien ik een oliedrukmeter heb geïnstalleerd en deze niet uit het oog verlies heeft de motor gelukkig nog olie gepompt.
En toch hoor ik nu een tik die ik eerder niet hoorde....al met al ben ik er nu een beetje klaar mee.....
Heb behoorlijk veel werk in deze auto zitten. Verkopen zal mij aan het hart gaan, maar mijn gezin moet ook mee op vakantie....enz...
Groet,
Frans Even
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 13:44
door Exfietser
Dat was dus triangle. Vond hem ook gaaf.
Arnold.
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 13:52
door Veronica
Klopt helemaal.
Wel een lange zit hoor, heb gelijk eelt op mun achterste
Groetjes Veronica
Re: 3.9 loopt warm in file !!!!
Geplaatst: do 12 jul 2012, 14:22
door Wim Janssen
Frans,
Wat die temperatuurmeter betreft is het veel interessanter wat het verschil in uitlezing tussen goede en slechte condities is. Waar staat de meter bijv. als je met het huidige weer op de snelweg zit? Als hij dan op half staat en in de file rond Parijs op 3/4 of tegen rood, dan lijkt de meting te functioneren.
Thermostaat verwijderen is geen oplossing, hooguit een bewijs dat hij wel of niet werkt. Als de genoemde temperatuurwaarden gehaald worden, staat de thermostaat helemaal open en heeft het verwijderen geen meerwaarde.
Het monteren van een "zelfdenkende" oftewel temperatuur gestuurde elektrische fan heeft bij mij altijd voorkeur omdat ik gewoon zeker weet dat als hij draait ook de volle capaciteit geeft. Bij de viscofan vind ik dat op zijn zachts gezegd twijfelachtig. Dadelijk krijg je een hele hoop postings die dit tegenspreken en zeggen dat een goede viscofan dit ook doet en dat het originele ontwerp goed was enz. Maar zoals ik zei, het is mijn mening.
Hoeveel olie was je na die 1200 km kwijt? Onder min. zegt mij niet zoveel omdat ik niet weet hoeveel onder min. en wat het normale peil was. Ik had bij mijn vers gereviseerde motor ook een olieverbruik van 1:1000. Dat is door de kilometers heen steeds minder geworden tot ca. 1:2000 nu. Ik vind dat voor deze motor zonder klepsteelafdichtingen niet echt slecht.
groeten
Wim