Pagina 1 van 1
Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 23:50
door Thimo
Beste sleutelaars,
Heeft iemand een 110 V8 omgebouwd naar een 300TDI ?
Zo ja hoe ( welke draad en kleur ) heb je de brandstofklep op de injectiepomp aangesloten?
Ik heb de witte draad van de 8-polige connector in het motorcompartiment gebruikt.
Deze komt van het contactslot af en moet constant 12V geven.
Helaas is het zo dat zodra ik de startmotor laat ronddraaien de spanning ineen valt.
Hierdoor sluit de klep en komt er geen diesel bij de injectiepomp.
Het betreft een 110 uit 1985.
Nu heb ik een elektronica achtergrond en heb zitten redeneren dat de startmotor zoveel stroom ( veel meer dan de V8 motor ) trekt dat de spanning naar het contactslot ook ineen valt.
Als ik de motor heb gestart ( mbv een draadbrug ) krijg ik de motor niet meer uit ( draadbrug is natuurlijk weg ).
Dit houdt in dat de witte draad spanning krijgt via de dynamo en de sleutel uit het contactslot verder geen invloed heeft op de brandstofklep.
Wie heeft de oplossing?
Mvg Thimo
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: ma 18 jun 2012, 23:57
door Grumpy Old Sil
Weet niet of je je contactslot ook hebt aangepast maar de auto moet wel voorgloeien en dat doet een V8 niet. De draad naar de injectiepomp moet rechtstreeks van het contact komen (dat had je waarschijnlijk al door) maar daar moet dan wel tijdens het starten prik op staan. Pas als je het contact uit zet gaat daar de stroom vanaf en gaat je motor uit. Je kabelboom zal toch wat aangepast moeten worden.
Succes.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8c60d661d4f3ee93ddce0cb2f5f131c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 15598251, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:11
door Exfietser
Ik denk dat je de draad moet hebben die eerst de ontsteking van spanning voorzag. De draad die dus op de plus van de bobine heeft gezeten. Als je die draad hebt en de spanning stort tijdens het starten in elkaar. (Meten met een ouderwetse draaispoelmeter gaat hier het beste.) dan ben je waarschijnlijk iets vergeten. Voor de ontsteking mag die spanning namelijk ook niet wegvallen. Dat vergeten ding kan dan eigenlijk alleen maar de hele dikke massakabel zijn die vanaf je motorblok naar het chassis loopt. Check dan ook even of de massakabel vanaf de accuminpool al dan niet via een massapik goed aan het chassis zit.
Arnold.
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:14
door Thimo
Beste Wim,
Het voorgloeien heb ik via een drukknop en een zwaar relais gedaan en idd niet via het contactslot ( contactslot van een diesel is anders dan die van een benzine ).
Dat de solenoïd rechtstreeks van het contactslot moet komen klopt en dan kom ik op de witte draad zoals beschreven.
Mvg Thimo.
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:16
door Grumpy Old Sil
Da's dan opgelost, mooi. Dan nog wat Arnold zegt: meten is weten, dan gaat het zeker lukken.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ac58517c54b6483683b72539980b917d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 15598362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 00:19
door Thimo
Beste Arnold,
Welke kleur heeft op de bobine gezeten?
Volgens mij moet het de witte dan zijn.
Weet jij toevallig hoe het zit met de draad tussen de starter solenoïd en de ballast resistor ( wit paars van kleur )?
Mvg Thimo.
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 08:22
door Erik One-ten+LW op 't werk
Thimo, als het goed is heeft er een witte op je bobine gezeten. Heeft prik met contact aan en blijft erop tijdens starten.
Die moet je hebben.
Resistor in draad naar startsolenoid weet ik niet, maar je kan het ook gewoon via een relais doen, hoeft niet zwaar te zijn.
Het gloeien doe je met een knop, ook via een flink relais hoop ik?
Succes.
Grtz. Erik
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 09:56
door Thimo
Beste Erik,
De conclusie van de witte draad had ik ook getrokken, maar dit werkt niet ( zie eerste bericht ).
Waarschijnlijk moet de weerstand van de dynamo ( zie vraag risistor ) er tussenuit gehaald worden.
Ik vermoed ook dat de bestaande draad tussen accu en startmotor toch te dun is waardoor er een spanningsval over deze kabel ontstaat.
Ik heb een relais gebruikt van een schakelstroon van 100A dus dat moet genoeg zijn.
Mvg Thimo.
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 12:30
door Erik One-ten+LW op 't werk
Maar je dynamo draad en dus resistor hebben toch niets met je constante + voor de bobine te maken?
Het zou echt een aparte moeten zijn.
Grtz. Erik
Re: Waar brandstofklep 300TDI op aansluiten van V8 boom.
Geplaatst: di 19 jun 2012, 12:47
door Exfietser
Is i.d.d. een ander weerstandje. Er zijn er twee.
LINK
Arnold.