Remmen ontluchten AARRGH^^&*%$#^%$*(()(
Geplaatst: vr 08 jun 2012, 20:02
Hoofdremcylinder en wielremcylinders allemaal vervangen. Systeem lekt nergens.
Heb mijn remleidingen nu al een keer of 5 helemaal doorgespoeld. Op de standdard manier met 2 man, en met een druksysteem via druk uit het wiel dat het oliereservoir op peil houdt.
Er komt GEEN lucht uit bij het ontluchten.
De voorkant van de Laro met een kraantje helemaal omhoog getild zodat de hoofdremcylinder meer dan horizontaal stond, zodat eventueel ingesloten lucht eruit kon.
Ik heb type CB hoofdremcylinder, en deze is ongeveer 2 maanden oud en van het merk Bearmach.
Maar het wil niet lukken. De 1e keer kan ik bijna tot op de bodem trappen, wagen remt wel goed maar niet 100%.
De 2e keer trappen is het perfect. Maar na 2 seconden is de opgebouwde druk weer weg.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat het rubber membraam in de hoofdremcylinder door een vuiltje, bv zandkorreltje, iets van de wand gedrukt wordt, en dan bij hogere druk wel goed afsluit, maar de druk toch weer wegzakt richting reservoir ?
En kan ik de grote afsluitdop op de achterkant van de hoofdremcylinder er af draaien terwijl hij nog gemonteerd zit ? Of krijg ik hem dan nooit meer n elkaar ?
Vragen, vragen, vragen....
Heb mijn remleidingen nu al een keer of 5 helemaal doorgespoeld. Op de standdard manier met 2 man, en met een druksysteem via druk uit het wiel dat het oliereservoir op peil houdt.
Er komt GEEN lucht uit bij het ontluchten.
De voorkant van de Laro met een kraantje helemaal omhoog getild zodat de hoofdremcylinder meer dan horizontaal stond, zodat eventueel ingesloten lucht eruit kon.
Ik heb type CB hoofdremcylinder, en deze is ongeveer 2 maanden oud en van het merk Bearmach.
Maar het wil niet lukken. De 1e keer kan ik bijna tot op de bodem trappen, wagen remt wel goed maar niet 100%.
De 2e keer trappen is het perfect. Maar na 2 seconden is de opgebouwde druk weer weg.
Nu vraag ik me af, kan het zijn dat het rubber membraam in de hoofdremcylinder door een vuiltje, bv zandkorreltje, iets van de wand gedrukt wordt, en dan bij hogere druk wel goed afsluit, maar de druk toch weer wegzakt richting reservoir ?
En kan ik de grote afsluitdop op de achterkant van de hoofdremcylinder er af draaien terwijl hij nog gemonteerd zit ? Of krijg ik hem dan nooit meer n elkaar ?
Vragen, vragen, vragen....