Pagina 1 van 1
Koppelkromme V8
Geplaatst: ma 04 jun 2012, 11:18
door Roel
Wie heeft er een afbeelding van de vermogenskromme van de V8 3.5? En dan liefst die met lage compressie, want dan weet ik tenminste waarop ik in onze V8 moet rijden
Ik vind er geen in de manuals of op het net, dus beproef ik mijn geluk hier
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
Re: Koppelkromme V8
Geplaatst: ma 04 jun 2012, 11:50
door Wim Janssen
Roel,
Dit [www.aronline.co.uk] is de enige informatie die ik heb kunnen vinden over de relatie tussen toerental en koppel. Daaruit kun je dus ongeveer opmaken dat bij jouw motor het maximum koppel ergens rond de 2500 rpm ligt. Tenminste als je het vergelijkt met de vroege Range Rovers die qua vermogen iets boven die van jouw zitten.
groeten
Wim
PS. ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar meer informatie hierover.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/06/2012 12:16 door Wim Janssen.
Re: Koppelkromme V8
Geplaatst: ma 04 jun 2012, 14:44
door Rickske
en dan vraag ik me af wat ze met dat blok uit een vitesse hebben gedaan
190bhp @ 5280rpm 220lb ft @ 4000rpm 1982-86: Rover SD1
ten opzichte van de rangerover
132bhp @ 5000rpm 186lb ft @ 2500rpm 1977-86: Range Rover
beiden de 3.5l V8. waar komen de verschillen weg?
Re: Koppelkromme V8
Geplaatst: ma 04 jun 2012, 15:59
door Wim Janssen
De SD1 Vitesse was een behoorlijke snelle auto. Denk aan compressieverhouding van 9,75: 1, nokkenas, kleppen, inspuiting. Typisch om zijn maximale koppel bij een veel hoger toerental te hebben liggen.
groeten
Wim
Re: Koppelkromme V8
Geplaatst: wo 25 jul 2012, 10:55
door Roel
Wim Janssen Schreef:
-------------------------------------------------------
> PS. ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar meer
> informatie hierover.
Dan heb je hier een beetje leesvoer: Combustion Data Acquisition and Analysis
Een Master afstudeerproject waarin een Rover V8 wordt gebruikt. ik heb slechts pagina 27 snel ff bekeken (kopplekromme) maar er zal ongetwijfeld nog meer leuks in staan voor hen die het interesseert
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD