Panhardstang DREEF me tot waanzin
Geplaatst: do 31 mei 2012, 00:42
DANK aan alle therapeuten op dit fijne forum.
Wat heb ik een paar domme dingen gedaan (gelukkig hebben de dingen die ik WEL goeddeed nog de overhand
), een leuke stap verkeerde hulp van de WSM er achteraan, door jullie echter sta ik nu eindelijk waar ik wezen wil! Al JAREN tob ik met gezwabber, maar kon er wel mee leven, IK kon best karren met die Snorkel van me. Mensen die met me meegereden weten dat.... Ik klaagde niet, maar OWE als iemand anders er in reed.... Hahahaha....
Maar goed, al jaren was de situatie:
- trillen rond de 85-95, OOK met juiste voorspanning van de swivels. Bleek de cardan-as te zijn.
- zo heftig trillen boven de 110 dat ik niet kon begrijpen dat er Land Rovers waren die harder konden dan dat. Ik haalde het niet vanwege de trillingen. waarschijnlijk OOK de cardan-as.
- gezwabber, niet strak sturen, ZONDER speling op het stuur. Hij kwam altijd netjes door de APK. Wat ik ook deed, het gezwabber bleef ondanks de verschillende rubbers etc. Sluitstuk bleek die panhardstang te zijn.
En nu dankzij jullie, ik ga jullie niet met namen noemen, (degenen die het betreft weten heus wel wie ik bedoel!) RIJDT SNORKEL SUPER!
Nee, superstrak is het niet, het is geen Alfa Romeo Spider (iemand die in een midden 90'er jaren Spider of GTV heeft gereden weet wat ECHT strak rijden is!) maar met 100 km/h super kleine gemikte stuurcorrecties kunnen utivoeren en in een keer recht staan is een droom die ik al 7 jaar heb.... Maar nooit goed heb opgelost, nooit goed heb doorgezet om er echt eens aan te werken. Er waren simpelweg NOG belangrijker zaken om op te lossen binnen de beperkte tijd die ik had, en het REED op zich wel een beetje ok, klein beetje.... Maar niet goed.
NU WEL. En met moeite maar het was het waard. Vrijwel elke trilling is weg, ik reed 110 zonder problemen. Gewoon lekker relaxed, cruisend, heerlijk. En ook rond de 90 is de trilling weg nu ik een cardan-as heb die NIET vast zit (vorige cardan-as van de voorkant bleek vastgeslagen op het schuifstuk) en de swivels onder handen zijn genomen. En vooral, die panhardstang goed vastgezet.....
En nu KAP IK met gekwijl, ik wil weer rijden maar helaaaaaaas roept mijn bedje me te hard..... Ben aardig op. Maar zal lekker slapen, met een goed gevoel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Wat heb ik een paar domme dingen gedaan (gelukkig hebben de dingen die ik WEL goeddeed nog de overhand
Maar goed, al jaren was de situatie:
- trillen rond de 85-95, OOK met juiste voorspanning van de swivels. Bleek de cardan-as te zijn.
- zo heftig trillen boven de 110 dat ik niet kon begrijpen dat er Land Rovers waren die harder konden dan dat. Ik haalde het niet vanwege de trillingen. waarschijnlijk OOK de cardan-as.
- gezwabber, niet strak sturen, ZONDER speling op het stuur. Hij kwam altijd netjes door de APK. Wat ik ook deed, het gezwabber bleef ondanks de verschillende rubbers etc. Sluitstuk bleek die panhardstang te zijn.
En nu dankzij jullie, ik ga jullie niet met namen noemen, (degenen die het betreft weten heus wel wie ik bedoel!) RIJDT SNORKEL SUPER!
Nee, superstrak is het niet, het is geen Alfa Romeo Spider (iemand die in een midden 90'er jaren Spider of GTV heeft gereden weet wat ECHT strak rijden is!) maar met 100 km/h super kleine gemikte stuurcorrecties kunnen utivoeren en in een keer recht staan is een droom die ik al 7 jaar heb.... Maar nooit goed heb opgelost, nooit goed heb doorgezet om er echt eens aan te werken. Er waren simpelweg NOG belangrijker zaken om op te lossen binnen de beperkte tijd die ik had, en het REED op zich wel een beetje ok, klein beetje.... Maar niet goed.
NU WEL. En met moeite maar het was het waard. Vrijwel elke trilling is weg, ik reed 110 zonder problemen. Gewoon lekker relaxed, cruisend, heerlijk. En ook rond de 90 is de trilling weg nu ik een cardan-as heb die NIET vast zit (vorige cardan-as van de voorkant bleek vastgeslagen op het schuifstuk) en de swivels onder handen zijn genomen. En vooral, die panhardstang goed vastgezet.....
En nu KAP IK met gekwijl, ik wil weer rijden maar helaaaaaaas roept mijn bedje me te hard..... Ben aardig op. Maar zal lekker slapen, met een goed gevoel.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL