3,5 carbs vervangen voor 3,9/4,0/4,2/4,6 inj?
Geplaatst: di 22 mei 2012, 01:01
Ik heb de technische restauratie van mijn 110 CSW z.g.a. klaar. Het enige wat op den duur nog moet gebeuren is de wat vermoeide 3,5 vervangen of reviseren.
In eerste instantie wilde ik de auto origineel laten en de 3,5 reviseren, maar bij nader inzien is de auto eigenlijk helemaal niet meer origineel, een onderzoekje naar motor/baknummers wijst uit dat mijn auto een motor uit een RRC heeft en een Lt-95 uit een 109....dus geen matching numbers meer. Het behoud van originaliteit is voor mij nu van minder belang en dus kan ik ook gaan kiezen voor een grotere V8.
Wat is een goede keus?
De 3,9 is redelijk makkelijk te vinden, de 4,0 niet en de 4,2 en 4,6 lijkt me best prijzig (als je ze al kunt vinden).
Mijn voorkeur gaat uit naar een 4,6 maar dat is puur gebaseerd op emotie, niet op kennis van voors en tegens.. en volgens mij best kostbaar en zeldzaam. Is een 4,2 een goede tweede keus?
Is het raadzaam eventuele injectie ook in te bouwen of kan ik het beter bij carbs houden?
Alvast bedankt!
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26ab7bab92062557b29dda21b2a950d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 15505356, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 23:33 door Boelo.
In eerste instantie wilde ik de auto origineel laten en de 3,5 reviseren, maar bij nader inzien is de auto eigenlijk helemaal niet meer origineel, een onderzoekje naar motor/baknummers wijst uit dat mijn auto een motor uit een RRC heeft en een Lt-95 uit een 109....dus geen matching numbers meer. Het behoud van originaliteit is voor mij nu van minder belang en dus kan ik ook gaan kiezen voor een grotere V8.
Wat is een goede keus?
De 3,9 is redelijk makkelijk te vinden, de 4,0 niet en de 4,2 en 4,6 lijkt me best prijzig (als je ze al kunt vinden).
Mijn voorkeur gaat uit naar een 4,6 maar dat is puur gebaseerd op emotie, niet op kennis van voors en tegens.. en volgens mij best kostbaar en zeldzaam. Is een 4,2 een goede tweede keus?
Is het raadzaam eventuele injectie ook in te bouwen of kan ik het beter bij carbs houden?
Alvast bedankt!
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('26ab7bab92062557b29dda21b2a950d1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 15505356, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/05/2012 23:33 door Boelo.