Wat is de beste banden spanning voor op een bospad?
Zelfde als op de weg. of tegen het stuiteren verlagen naar 1.5/6 bar
dat doe ik wel als ik een ofroad week heb met voornamerlijk graffel wegen of harde bos padden
stuiter net even minder. en je kan tog nog redenlijk de bocht om. sturen gat dan al wel een stuk zwaarder.
let er wel op verbruikt word meer warmte ontwikkling ook.
maar een dagje of weekeind gewoon opspanning laten.
Modder?
Als er een harde laag onder zit. steentjes of zo in de bodum.
op spanning laten heb je meer bodum vrijheid.
echter bij het rijden op modder helingen of of echte vette modder zonder hardelaag.
bande spanning na zo laag mogenlijk. als je druft. let op onder de 0.8 /1 bar dan is de kans groot dat je de banden van de velg afrijd.
(als je zo extraam wil moet je maat regelen nemen verlijmen of bradlocks of zo. vijlijg zo ik 1.2 aan houden.
los duin zand?
wederom zo laag mogenlijk. 1 tot 1.2 net wat je druft en hoe handog je bent met de band er weer op ploffen

(remrijniger doet wonderen.)
echter gaat je uren over het strand rijden dan zo ik gaan voor 1.2 1.5 en er voor zorgen dat je gewoon sneller blijft rijden dan 30 kilometer per uur.
en alleen stopt op harde plekken.
tip:
Bij los zand bij de eerste teken van vastlopen. uitstappen en de druk nog veder verlagen.
hier is lage druk echt de oplossing en een soort van redding achter de hand.
sneeuw?
alleen de druk echt verlagen als je niet meer door de sneeuw laag heen snijt. (dus als op de sneeuwe gaat rijden) dus bij een dun laagje gewoon de druk er op houden dan hou je beter contact met het vertroude asvalt.
bovenstaande informatsie is hoe ik het doe en dat bevalt mij goed.
maar er zijn meer wegen na rome.
En heel vaak is het aflaten lopen van mijn banden mij te veel werk (met name het oppompen) en rijd is dus op volle druk door.
en dan kom je ook heel erg ver hoor. pas als ik vind dat anderen echt veel veder komen enzo. besluit ik ook mijn druk te verlagen.
en ja een lagedruk heeft wel meer invloed dan mijn diflock
mvg jacob