Pagina 1 van 1

HELP! Probleem olieleiding RRC Stuurhuis naar pomp

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 16:54
door Victor
Ik ben bezig met een blok wissel, 3.5 carb. blok in mijn RRC uit '75 vervangen voor een 3.5 EFI uit een disco. Nu heb ik alleen een probleem de olieleiding. Aansluiting van de leiding van het stuurhuis naar de stuurbekrachtigingspomp past niet. Op het oog is het draad hetzelfde, in werkelijkheid toch wat anders. Wat moet ik doen? Leiding zoeken van een disco? Past die wel op het stuurhuis van een RRC uit 75?

Wie o wie heeft hier ervaring mee? Vervelende is dat ik dit weekend met een club naar Furstenau zou gaan met de RRC, aan betwijfel of ik hem nu nog op tijd af krijg...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/05/2012 14:54 door Victor.

Re: HELP! Probleem olieleiding RRC Stuurhuis naar pomp

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 18:30
door bram-rrc
Als je nu een 4 bouts stuurhuis hebt en een oud type pomp past het idd niet een op een.
Hab hetzelfde.

Stukje leiding van de pomp aan een hydraulische koppeling hardgesoldeerd. (eerst het gat erin opgeboord tot buitendiameter leiding)
Andere kant via een koppeling naar het stuurhuis. (moet ik nakijken dat percies zit daar)

Re: HELP! Probleem olieleiding RRC Stuurhuis naar pomp

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 21:06
door Peter
Bram
Volgens mij past een oud type pomp wel met een 4 bouts stuurhuis, alleen moet je dan slang NTC4165 (19/05/87) gebruiken,
tenminste, die zit er bij mij op.
Ik zal morgen kijken voor een slang van nieuw type pomp naar 4 -bouts stuurhuis welk nummer dat is, heb die nog wel ergens liggen
tussen de puinhopen.

Peter

Re: HELP! Probleem olieleiding RRC Stuurhuis naar pomp

Geplaatst: wo 16 mei 2012, 21:56
door Frank 110V8
Makkelijkst is idd pomp en huis bij elkaar houden

Re: HELP! Probleem olieleiding RRC Stuurhuis naar pomp

Geplaatst: do 17 mei 2012, 01:44
door bram-rrc
ok, als dat zo is weer wat geleerd. Als dat klopt, had ik dat maar eerder geleerd, maar goed.
Dacht dat het altijd een hobby projectje werd.